Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2003
Liittynyt: 03 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Että avk:lta... sieltähän noita projekteja saa. :wink: Miks joudut vaihtaan ajoneston boxin kun pistät sitä hälytintä? Ja tarkotakko sitä virtalukon ympärille tulevaa rinkulaa?? Kun itellä on sama homma menossa ja en oo ainakaan viä aatellu että sitä tarvis vaihtaa. :roll:
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

On 2005-03-06 21:40, Lallevihtinen wrote:
Että avk:lta... sieltähän noita projekteja saa. :wink: Miks joudut vaihtaan ajoneston boxin kun pistät sitä hälytintä? Ja tarkotakko sitä virtalukon ympärille tulevaa rinkulaa?? Kun itellä on sama homma menossa ja en oo ainakaan viä aatellu että sitä tarvis vaihtaa. :roll:
Ajoneston/keskulukituksen/hällärin boxi on repsikan jalkotilassa, samaa pakettia, ja niiden ohjaus laite on taasen siinä virtalukon ympärillä. omassa ajon eston boxissa kun ei ollut tuota hälytin mahdollisuuutta.

Helpoin tapa saada ajonesto toimimaan on vaihtaa koko virtalukko ohjainlaitteineen (virtalukon ympärille tuleva rinkula) ja ajoneston boxi sinne jalkotilaan. Kivi (avaimen sisällä), rinkula, boxi kun ovat samasta autosta, homma futaa, en oo varma tarviko ecunkin olla samasta kakkulasta, mutta mulla näin ainakin on ja käyntiin lähtee.

Itse en vaihtanut kuin nämä sähköiset systeemit, eli virtalukko on vanha, muut uudesta autosta. kiveä en ole vielä vaihtanut avaimen sisälle, joten tarvitsen nyt kaksi avainta jotta auton saa käyntiin... sekin korjaantuu kyllä aikanaan.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Avatar
Pekka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 360
Liittynyt: 30 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Pekka »

On 2005-03-07 08:19, Jerzey wrote:
, en oo varma tarviko ecunkin olla samasta kakkulasta,
Pystyy Tech 2:lla ohjelmoimaan että toimii eri ecukin, tosin itellä kun on boksi vaihdettu niin toimii kyllä muuten ok, mutta antaa vikakoodia; "vaihda ecu" tjsp.

Tosin jos käynnistää siten että kääntää samantien käyntiin kun laittaa virrat päälle, niin ei syty vikavalo, tiedä sitten että mikä ei ehdi mukaan??.
----------------
Altea XL -08
Audi S4(+) -98,
Omega MV6 -95 farkku (projekti)
Rave 550 -08
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Dodiin, tänään oli sitten totuuden hetki, eli muutoskatsastus, ilman mallieroavaisuus todistusta.... muita lappuja olikin sit senkin edestä,jotta helpommalla päässee jos sen todistuksen hommaa, no anyway auto konttorille ja hieman auton zoomailua, ja sit toimiston puolelle, ja siellähän se aika suurimmaksi osaksi menikin, eli dokumentit laiteltiin siellä poikki ja pinoon, ja autolle tehtiin uusi rekisteriote, 22% muutoksin, kaikkineen noin 1h meni aikaa.

Ainoaksi ongelmaksi meinasi tulla uuden konstruktion paino, kaikki irtotavara pois autosta jotta paino saatiin rajoihin, hyvä ettei joutunut mattoja alkaa ottamaan pois :
). "Leima" siis tuli, ja homma sitä myöten ok, muuten homma kyllä ei ihan niin Ok olekaan. Jäähdytin nestettä tiputtaa lämppärin kennolle menevästä mustasta venttiilistä, eli niitä letkuja ei saa millään tiiviksi, tai siis saa muttei niillä omilla klemmarihässäköillä, moottorin vikavalo palaa, muttei vaikuta mihinkään, enkä koodiakaan löytänyt, joten poltin pois toistaiseksi, TC ei suostu menemään päälle, vaikka palkät virrat päällä valo syttyy ja sammuu napista, mutta kun auton käynnistää niin valo syttyy palamaan, eikä TC toimi, karkkina kakun päällä joko tehostimen pumppu tai sit ilamtoinnin kompura pitää lähes eläimellistä kahinaa auton käydessä, ja käsijarrukin vittuilee :smile: viik viik viik viik viik viik viik vaan kuuluu kun ajaa, kässäriä kun hieman nykäisee ääni häviää. Mutta nämähän kuuluu lajin nimeltä Opel luonteeseen.

Tässä vaiheessa pitää kiittää Mikan Autopajan porukkaa siitä että auto saatiin käyntii ja liikenteesteen näin nopealla aikataululla, Notta kiitokset.

tälläistä tällä kertaa.

_________________
Vain mopomies tietää, kuinka vauhti voi Vi***aa!

<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2005-03-08 16:25 ]</font>
Avatar
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2003
Liittynyt: 03 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Mikäs toi paino juttu nyt sit tarkalleen oikein oli/on?
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Vastasinkin eemelillä jo tuohon paino kysymykseen, mutta laitan sen nyt vielä tännekin jos jotakuta kiinnostaa.

eli mv6:n kokonaispaino on 2145kg ja 2,0:n 2005kg. koska Tuota 2,0:n kokonaispainoa ei saa nostaa niin autosta meinasi tulla 4 paikkainen, syystä että tuo 2005 kg ylittyi punnituksessa hieman, no, mitta virheet ja pyöristelyt auttoivat asiaa, ja auto pysyi 5 paikkaisena, mutta tälläinen ongelma tuossa motin vaihdossa siis piilee.

ps hienot sivut.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Saatiinhan ne vikakooditkin kakistettua ilmoille autosta, kun tällä kertaa jumpperoin oikeat navat... diagnoosi pistokkeen oikeanpuoleinen pinni rivi, 5. ja 6. ylhäätä päin yhteen niin alkoi toimia.


antoi seuraavat kodit 12, 144, 145, 46, 74 ja 31 Lähes kunnossa siis :lol:

12 ei anna aihetta
144 ajonestolaite ei signaalia (ilmeisesti vanha)
145 ajonestolaite väärä signaali (vamaan myös vanha koodi)
46 lisäilmapumpun rele, korkea jännite... hmmm.. koko kapinetta ei löydy autosta
74 Air Flow Sensor, korkea jännite.
31 RPM signal ei signaalia, ei varmaan kun ei ollut edes käynnissä.

Eli todellisia vikoja varmaankin vain tuo AFS, liekö se yhtäkuin ilmamassa mittari, ilmamassamittarista kun ei käsiini saamassa listasta puhuta mitään.

Tarvii tänään vielä nollata tuo muisti, ja lukea koodit uudelleen, myöhemmin.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Homma nytkähti eile eteen päin, eli tuntien kytkentä kaavioiden tutkimsen ja johtonipun setvimisen jälkeen sain kuin sainkin moottorin vikavalon sammumaan. jouduin lisäämään ECUlle pari johtoa ja releboxiin uuden releen, joka oli lisäilmapumpun rele. x20se koneessahan tuota koko kapinetta ei ollut, joten johdotusta ei tietenkään ollut valmiina, no MV6:n rele/johto nipusta sellainen sit lopulta löyty, ja eikun kiinni autoon.

vikakoodeja olen sanut pois siten että 74 airflowsensor on enää jäljellä, mutta eilen ohjeiden mukaan sen mittasin (Kiitos FC:lle) niin se toimii kyllä, olisko sitten joku kierros alue jolloin se jättää ecuun muisti jäljen, mutta mitatessa en sellaista löytänyt.

seuraavaksi keskityn tuon TC:n toimintaan, jos sais senkin toimimaan ennen seuraavia liukkaita.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Tänään sitten tutkittiin tech2:lla tuota luiston estoa, jotta mikä on kun ei toimaa. Ja toisaalta tutkittiin myös aikaisemmin ilmennyttä röpellystä ja vikakoodin 74 alkuperää, nyt vaihteeksi kone tosin toimii kuin sveitsiläinen kello, KOP KOP.

Mielenkiintoiseksihan tämä menee, kun risteytetään automaatista kone, manuaali autoon. Nyt on ilmeisesti niin että ECUlle pitäis päästä ajamaan manuska MV6:n ohjelma, jota taas ei pysty ajamaan ilman ajonestimen nelinumeroista koodia, siitä koodista mulla ei ole harmainta hajuakaan, ja toisaalta tarvisi jonkun manuaali MV6:n valmistenumeron, jotta softan saa käyttöön, no tuo valmiste numero varmaan löytyy jostakin, mutta tuota koodia ei varmaan mistään, tai no ehkä saksasta jostain tietokannasta, joka kuuleman kestää kauan, ja maksaa paljon... huono yhdistelmä mielestäni. tämä siis merkkiliikkeen tuomio... mietin vaan että kun noita kansia porttaillaan, ja ohjelmia muutellaan, niin kukaan ei ole koskaan puhunut mistään ajonestimen koodista, hitto mä tiennyt sellaista olevankaan :-?

Yksi vaihtoehto on vaihtaa ajonestin uuteen, ja koodata se tuohon ecuun, ja ohjelmoida sitten ecu uudelleen..... Saattaa nimittäin olla että jopa tuo 74 koodi tulee tuosta TC hässäkästä, mene ja tiedä. Oli jopa epäilyä siitä että tuo aikasempi röpöttäminenkin vois johtua tuosta TC häiriöstä, pääseehän TC ruiskuun vaikuttamaan, mutta sitä en oikein jaksa sulattaa.

Lisäksi röpellyksenaiheuttajaepäilylistaan tuli tietty tulpan johdot, bensapumppu, puola, PA paineensäädin, kammenkulmatunnistin, sekä vuokko ja moni muu :-)
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
wille
'Senator'
'Senator'
Viestit: 470
Liittynyt: 17 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja wille »

Manuaalinnumero kyllä löytyy tarvittaessa... :)
Mites ilmastointi homma on edennyt?
Ei muuten enää pakosarja sirise ja on hiukan eri äänet... :P
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

wille kirjoitti:Manuaalinnumero kyllä löytyy tarvittaessa... :)
Mites ilmastointi homma on edennyt?
Ei muuten enää pakosarja sirise ja on hiukan eri äänet... :P
Hyvä homma, jos sen numron saa lainata ;-)

ilmastointi homma ei ole edennyt paljoakaan, tänään korjaamolla zoomailin sitä kiinni olevaa kompuraa, ja näyttäs että kyllä sen saa vaihdettua SUHT helpolla... ja ajattelin lyödä sen vanhan kiinni ja purkaa sit ton mv6:n kompuran.

Tulikos sun autoon muuta kuin murinaa lisää?
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
wille
'Senator'
'Senator'
Viestit: 470
Liittynyt: 17 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja wille »

Tuntui ainakin tulevan ja kulutti vähemmän matka-ajossa kun se vanhan pakosarjan vuoto oli jo niin suurta, että vaikutti varmaan seoksiin...
Voi olla taas tuo ääniefekti tuossa, joka nostaa muka tehoja, mutta dynopäivällä sitten näkee viimeistään mitä lähtee irti. Olis kiva jos saisi katin korvaajiakin testattua. Kävi muuten heittämällä paikalleen tuo uusi systeemi.. Oli varmaan vasta toinen Suomessa. ;)
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Juuh :( , eli eilen auto toimi loistavasti, ja tänään ei mene minnekään, PRKL! :evil: Eli ei auta kun alkaa hakemaan vikaa haku ammunnalla, Bochin tulpan johdot tilaukseen 87e sarja, saapuu jo huomenna ja huomenna myös vaihdan ne.

Sit jos ei toimi, niin puola mittaukseen ja tarvittaessa vaihtoon. Hauska sattuma sinäänsä, että taas on tankissa 98 bensaa ja auto ei toimi... samoin oli edellisen röpellyksen aikana, mutta toisaalta olin tankannut 20l 98a ennen eilistäkin, tosin 95:n sakaan, ja toimi hyvin. Nyt on pelkkää 98a tankissa. alkoi pykimään viimeisen tankkauksen jälkeen kun olin ajanut 100m. Mutta vielä en jaksa uskoa että bensa tuon röpötyksen sais aikaan. :-?


Edittiä: Juuh eli vetäsin tankin täyteen 95e:tä ja 98a oli pohjalla n 15L, ja röpötys jatkuu, joten bensan laatu on pois suljettu juttu.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Avatar
SharPei
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 177
Liittynyt: 31 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja SharPei »

wille kirjoitti:Tuntui ainakin tulevan ja kulutti vähemmän matka-ajossa kun se vanhan pakosarjan vuoto oli jo niin suurta, että vaikutti varmaan seoksiin...
Voi olla taas tuo ääniefekti tuossa, joka nostaa muka tehoja, mutta dynopäivällä sitten näkee viimeistään mitä lähtee irti. Olis kiva jos saisi katin korvaajiakin testattua. Kävi muuten heittämällä paikalleen tuo uusi systeemi.. Oli varmaan vasta toinen Suomessa. ;)
?? Mä tipuin kärryiltä ?? Mikä systeemi? Kerro lisää...
wille
'Senator'
'Senator'
Viestit: 470
Liittynyt: 17 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Dii... ;)

Viesti Kirjoittaja wille »

SharPei kirjoitti:
wille kirjoitti:Tuntui ainakin tulevan ja kulutti vähemmän matka-ajossa kun se vanhan pakosarjan vuoto oli jo niin suurta, että vaikutti varmaan seoksiin...
Voi olla taas tuo ääniefekti tuossa, joka nostaa muka tehoja, mutta dynopäivällä sitten näkee viimeistään mitä lähtee irti. Olis kiva jos saisi katin korvaajiakin testattua. Kävi muuten heittämällä paikalleen tuo uusi systeemi.. Oli varmaan vasta toinen Suomessa. ;)
?? Mä tipuin kärryiltä ?? Mikä systeemi? Kerro lisää...[/quote

Niin eli vanhat pakosarjat vuotivat ja nyt on sitten uudet Marteliuksen peltipakosarjat paikallaan...
Vastaa Viestiin