Jerzey kirjoitti:jamboy kirjoitti:Jerzey kirjoitti:Projekti tuntuu antavan nyt rekyyliä oikein olan takaa...
Elikkäs
... kone kun on lämmin niin vasemman puoleinen sylinteri pankki aloittaa savu shown, käynnistyksessä on joskus pölläyttänyt, mutta ei pahasti, mutta nyt kun kone käy tyhjäkäyntiä vähän aikaa ja polkaisee pedaalia, niin maisema sinistyy vasemman pakoputken takana
oikea putki ei savuta yhtään. Look at
now, jos savun takaa jotain näät.
Vuotaako se ventiilikoppa kuiteskin. Oon muutaman tuollaisen "savushown" nähnyt, ja niissä tapauksissa venttiilikoppa vuotaa öljyä pakosarjan päälle. Etkö sä tiivisteet niihin kuitenkin vaihtanu?
juu, vaihdoin ja koppien reunat on kuivat... tuli selitettyä V***TUS päissään vähän huonosti se savun tulo. savu tulee siis vasemmanpuoleisesta pakoputkesta, auton perästä. eli vika on koneen vasemmalla puolella. oikean puolen putkesta tulee normaalia pakokaasua, joka ei lämpimällä kelillä edes näy. Autossa siis tuplaputkisto, alusta loppuun
En tiedä mikä häiriö autossa oli, mutta kun yritin saada savuttamaan uudelleen eilen oikein tosissaan niin ei.
Tilanne missä auto alkoi käryyttämään oikein olan takaa, oli se että annoin virtaa eräälle autolle, joka ei suostunut käynnistymään, kierroksia pidettiin pitkään 3000:ssa. vähän ajan kuluttua alkoi pössyytys, auto oli hieman keula alas päin rinteessä.
ajoin kotiin koitin pihassa, ja sama juttu ainakun polki kaasua pössäytti vas putkesta, sammutin auton ja aamulla kun käynnistin niin kerran pössäytti, mutta sen jälkeen ei kertaakaan ole sitä tehnyt. öljyinä oli mobil 0w40.
eilen päätin siiten vaihtaa öljyt ja sitä ennen käytin koneen todella kuumaksi, ja taas nokka alamäkeen, mutta pössäystä vaan ei tullut, ei vaikka kuin yritti. No sit auto pukeille ja öljyt pihalle, niin voin kertoa että oli melkosta litkua tuo 0w40 aivan kuin olisi mustaa vettä laskenut öljypohjasta pihalle, pieninkin tippa aiheutti voimakkaan rengas ilmiön oljyyn.
tilalle laitoin 10w60 öljyt ja mielestäni kone käy hiljaisemmin nyt, eikä pössäkästä edelleenkään ole tietoa.
tarkemmin kun asiaa ajattelen niin savu ei ehkä ollut oikestaan kovinkaan sinistä, mieluummin valkoista/vaal sinistä ja haisi enemmän bensalle kuin öljylle, tai joltain siltä väliltä. Jäähdytin nestettä ei katoa.
seuraavaa savukohtausta odotellessa, pitää palata takas tuohon korin rakentamiseen, ja ilmastoinnin korjaamiseen.