Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Nyt olis seuraavana vuorossa puslien vaihto, eli takse laitetaan "säädettävät" puslat jotta camperit saadaan tuosta 3,5.stä tuonne 1-2 tienoille, voi olla että puslien säätövara ei riitä, mutta sit kehitellään jotain muuta.
Eteen tulee teetetyt POM puslat, etummaisiksi ja uudet umpikumiset takimmaisiksi pusliksi, tämä on eräänlainen kompromissi mukavuuden ja "kovuuden" välillä.
Etummaiset (vaaka) puslat ovat omegassa kuin velttoa paskaa alkuperäisesti, joten kulmat eivät tahdo pysyä kuosissan ajossa ja tämähän ei ole hyvä juttu, eteenkin isoilla ja leveillä renkailla ajettaessa. Toisaalta alkuperäiset puslat ovat juurikin osa omegan mukavuutta.... noh, paskat mukavuudesta.
Eteen tulee teetetyt POM puslat, etummaisiksi ja uudet umpikumiset takimmaisiksi pusliksi, tämä on eräänlainen kompromissi mukavuuden ja "kovuuden" välillä.
Etummaiset (vaaka) puslat ovat omegassa kuin velttoa paskaa alkuperäisesti, joten kulmat eivät tahdo pysyä kuosissan ajossa ja tämähän ei ole hyvä juttu, eteenkin isoilla ja leveillä renkailla ajettaessa. Toisaalta alkuperäiset puslat ovat juurikin osa omegan mukavuutta.... noh, paskat mukavuudesta.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
No niin, tänään sit pikku viiveen jälkeen tulivat omegan taka camberit kuntoon, madalluksesta huolimatta. Kulmat on nyt -1,41 ja -1,46 (ja säätö varat on kuulema, noin puolessa välissä). Samalla heloja vaihdettiin mm POM helat eteen etummaiseksi. Voin kertoa Muutos ajettavuudessa on todella iso, Ja ennen kaikkea renkaiden epätasainen kuluminen lienee historiaa.
Tuossa camberien korjausprojektissa on kyllä hommaa jonkin verran (en tehnyt itse) mutta on sitä tässä autoharrastuksessa rahaa palanut paljon enemmän, paljon huonompiin juttuihin, suosittelen. Ton korjauksen voi tehdä vaikka autoa olisi madallettu paljonkin. Esim power flexin Säätö puslissahan varat ei riitä edes tuon -35mm tiputuksen aiheuttamaan camber ongelmaan. Kiitokset vielä Orbinskille ko. hommasta!
Tuossa camberien korjausprojektissa on kyllä hommaa jonkin verran (en tehnyt itse) mutta on sitä tässä autoharrastuksessa rahaa palanut paljon enemmän, paljon huonompiin juttuihin, suosittelen. Ton korjauksen voi tehdä vaikka autoa olisi madallettu paljonkin. Esim power flexin Säätö puslissahan varat ei riitä edes tuon -35mm tiputuksen aiheuttamaan camber ongelmaan. Kiitokset vielä Orbinskille ko. hommasta!
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Re: Omega b 2,0 8v GL => "MV6" => B2 Look
Nyt on kiululla ajettu 5 vuotta mv6 päivityksen jälkeen, ja nyt iski "auto kuume". Ikää alkaa olla sen verran että 8cm maavara, tuninki spoilereineen ja levikkeineen alkoi kyllästyttämään.
Niinpä ajattelin päivittää auton ulkomuodon, täysin(tai ainakin lähes täysin) originaaliksi B2 sedaiksi. Homma aloitettiin jo keväällä takalamppu muutoksella, eli taka posket vaihdettiin korista siten että saatiin B2 valot koriin sopimaan, ja takaluukku meni kanssa vaihtoon.
kuva perästä nyky hetkellä.
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... =102&pos=0
Auto korotettiin eibachin miedoimmalla sarjalla, ja uudet keltaiset konit vaihdettiin iskareiksi, sitten alkoi vielä puuttuvien B2 osien metsästys, joista tietenkin konepelti oli hankalin löytää, kun ei uutta raaskinut ostaa.
No nytten on kaikki osat kuitenkin blakkarissa (viimeisienkin osien kaupoista on sovittu), ja pitäis alkaa tässä läiaikoina päivittämään autoa oikein toden teolla. Vaihtoon menee/meni kaikki ovet (ruosteen takia), etulokasuojat (huonon kunnon takia), puskurit, etu ja takavalot, ajovalojen aluslistat, kylkilistat, peilit, konepelti, takaluukku. Auto maalataan myös yli kunhan sen aika on.
Tekniikka puoli muuttuu myös, mutta siitä kenties sitten myöhemmin.
Niinpä ajattelin päivittää auton ulkomuodon, täysin(tai ainakin lähes täysin) originaaliksi B2 sedaiksi. Homma aloitettiin jo keväällä takalamppu muutoksella, eli taka posket vaihdettiin korista siten että saatiin B2 valot koriin sopimaan, ja takaluukku meni kanssa vaihtoon.
kuva perästä nyky hetkellä.
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... =102&pos=0
Auto korotettiin eibachin miedoimmalla sarjalla, ja uudet keltaiset konit vaihdettiin iskareiksi, sitten alkoi vielä puuttuvien B2 osien metsästys, joista tietenkin konepelti oli hankalin löytää, kun ei uutta raaskinut ostaa.
No nytten on kaikki osat kuitenkin blakkarissa (viimeisienkin osien kaupoista on sovittu), ja pitäis alkaa tässä läiaikoina päivittämään autoa oikein toden teolla. Vaihtoon menee/meni kaikki ovet (ruosteen takia), etulokasuojat (huonon kunnon takia), puskurit, etu ja takavalot, ajovalojen aluslistat, kylkilistat, peilit, konepelti, takaluukku. Auto maalataan myös yli kunhan sen aika on.
Tekniikka puoli muuttuu myös, mutta siitä kenties sitten myöhemmin.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Re: Omega b 2,0 8v GL => "MV6" => B2 Look
Saakos näihin mitään pitempi iskusta kampurasatsia? tuli vaan mieleen... X36XEJerzey kirjoitti:
Tekniikka puoli muuttuu myös, mutta siitä kenties sitten myöhemmin.
._.
Re: Omega b 2,0 8v GL => "MV6"=> B2 Look
Hyvä siitä tulee
Opel Insignia -20 Grand Sport Executive OPC Line D15XFL
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
Re: Omega b 2,0 8v GL => "MV6" => B2 Look
ei mittee kampuraa ku kompuraaGreadR kirjoitti:Saakos näihin mitään pitempi iskusta kampurasatsia? tuli vaan mieleen... X36XEJerzey kirjoitti:
Tekniikka puoli muuttuu myös, mutta siitä kenties sitten myöhemmin.
no joo pakko oli...
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: Omega b 2,0 8v GL => "MV6" => B2 Look
Jerzey kirjoitti:
Tekniikka puoli muuttuu myös, mutta siitä kenties sitten myöhemmin.
Juu, keep going!! Talvella kuullosti aika hyvältä
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
- timok
- OCF Luisukunkku 2012
- Viestit: 2197
- Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
- Paikkakunta: Keski-suomi
- Viesti:
Re: Omega b 2,0 8v GL => "MV6"=> B2 Look
hyvältä näyttää...
kuinkas arvelisinkaa että tuo moottori taitaa litratilavuudeltaan pienentyä, mutta litra teho ainakin 4kertaistuu
kuinkas arvelisinkaa että tuo moottori taitaa litratilavuudeltaan pienentyä, mutta litra teho ainakin 4kertaistuu
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Re: Omega b 2,0 8v GL => "MV6"=> B2 Look
Joitain kuvia hiljakseen etenevästä projektista
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 0070&pos=6
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 0070&pos=3
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 0070&pos=4
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... =461&pos=0
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... =102&pos=0
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... =102&pos=6
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... =102&pos=0
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 0070&pos=6
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 0070&pos=3
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... 0070&pos=4
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... =461&pos=0
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... =102&pos=0
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... =102&pos=6
http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... =102&pos=0
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Re: Omega b 2,0 8v GL => "MV6"=> B2 Look
Kai siitä hyvä tulee ku sen maalaa
Joko kone on pian käyntikunnossa?
Joko kone on pian käyntikunnossa?