Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

telwin kirjoitti:Kolmosen männäntapin hela...
Nelosen olis oma arvioni kuullun perusteella, mutta se selviää kun raottaa vähän konetta. Ajattelin tsekata sen samaan syssyyn kun kolmosen synkat vaihdetaan, kun nyt vaan sais ne osat ekana siihen lootaan, tilauksessa ollut jo muutaman viikon.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja telwin »

Perustan arvioni tuohon aikaisempaan venttiilivaurioon joka taisi olla kolmospytyssä.
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Jerzey kirjoitti:Pientä päivitystä:

Ompulla ajettu nyt noin 15 000 km, talven aikana tein jotain pieniä muutoksia/parannuksia, mm vaihdekepin vaihto. 14 thkm kohdalla huomattiin koneessa joku sivu ääni, joka kuuluu hyvin kylmänä, mutta rauhottuu koneen lämmetessä, ei tosin poistu kokonaan, epäilyjen sarjaan kuuluu, teräsveivien yläsilmukat, wisecon männät, tai sit alkava veivin laakeri probleemos, no se tutkitaan ku jaksetaan, tai sit viimestään ku jossain mossahtaa kunnolla :-)
... ja mossahtihan se 15800km kohdalla, kolmosen sylinteri meni halki, kahdesta kohtaa ylhäältä, plus vähän muutakin damagee löytyi, kaikkineensa vaihtoon meni: lohko, imusarja, kantta vähän hitsattiin imusarjan tasopinnasta, männänrenkaat, ristitapit, veivien yläsilmukan helat, kk ja rk laakerit. Uuteen lohkoon asennettiin bemarin öljyruutat, poistamaan tuota silmukan voitelu ongelmaa, vaikkakin se ongelma voi johtua yhtä hyvin wisecon ristitappien huonosta laadusta, olivat nimittäin soikeet.

Tuohon halkeamiseen on noin 3 syytä, katin hilut oli irti ja tukki putken, tialin hukkiksen kalvo on ilmeisesti antautunut, koska paineet eivät ole taaskaan hallittavissa, ja se että ylipäätään olen ajanut jatkuvasti 1,7 bar paineilla... no nyt auto taas toimii, ja täällä suunnilla kaikki taas hyvin. laitan kuvia vahingoista kun ehdin.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Auto on Myyty, eli mun ja ompun 13 vuotta kestänyt yhteiselo on päättynyt.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja jariz »

Mitäs tilalle?
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

No kun takavetosissa haluan pysyä, vanhempaan en vaihda ja mersua en halua, niin eipä jäänyt paljon vaihtoehtoja.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Ile__
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 251
Liittynyt: 24 Elo 2006, 18:07
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Ile__ »

Lexus? :roll:
Opel Omega MV6 -97
Avatar
janne___
OCF Member 2017
Viestit: 2634
Liittynyt: 09 Kesä 2013, 10:51
Paikkakunta: Kangasala/Tampere

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja janne___ »

Uudempi bomppu tai BMW (Biltema Motor Works) :hammer:
Omega A Caravan 3.0 24V -93
Ex.Omega B 2.0 16V -97 Vectra A 1.8 8v -94 Vectra B Caravan 1.6 -99 Omega B Caravan 2.5v6 -95 Omega B Caravan 2.0 16v -96
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

janne___ kirjoitti:Uudempi bomppu tai BMW (Biltema Motor Works) :hammer:
330CD e46 tuli hommattua. :oops:
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja ?! »

Jerzey kirjoitti:
janne___ kirjoitti:Uudempi bomppu tai BMW (Biltema Motor Works) :hammer:
330CD e46 tuli hommattua. :oops:
Eli coupe vai?Onko manuaali vai invavaihteistolla? Tuollainen on kiva auto,mutta lukkoperää jää Omegan jälkeen kaipaamaan,tosin saahan noihinkin jo kohtuu rahalla lukkoja.

Toi sun vanha Omega pyörii nykyään Klaukkalassa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

vm -04 coupe 3,0l turbo diesel 6V manuaalilaatikolla (taitaapi olla sama aski kun tämän topicin omegassa on) Lukkoperää tosiaan kaipaa, mutta eipä se paljon kalliimaksi tule tuohon laittaa, kun vertaa mitä tommosen omegan perän laittaminen oikeaksi lukkoperäksi maksaa. tuossa mun vanhassa omenassa on hyväksi tehty perä. Ja jollekin klaukkalan pojallehan se meni, notta ei ihme että se siellä pyörii.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja ?! »

^^Pakko kysyä,että mitä perälle on tehty jotta siitä tuli oikea lukkoperä?

Ilmeisesti vaihdettu kitkalevyt ja muutettu pikkurattaita?

Olen huomannut ainakin noista vanhemmissa lukoissa olevan eroa kitka-/välilevyissä ,ja täälläpäin on ollut tapana ottaa lukon päädystä vain prikka pois....
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Levyt vaihtoon (ei orggis levyjä takas), rampit loivaksi, kannesta siivu pois ja pännilevy tilalle.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega b -97 2,0t

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Tämä tuli haettua itselle vuosi sitten Hämeenlinnasta. Auton kunto oli aika lohduton kun hain sen. Ei käynyt tyhjäkäyntiä ja käyntiin saaminen oli 15 minuutin prosessi. Koppa ei myöskään ole priimakunnossa, helmat ja molemmat puskurit halki. Pahinta oli kuitenkin moottorin käytös, ennen 4000 kierrosta ei tapahtunu mitään. Eikä kyllä mitenkää älyttömästi sen jälkeenkään vaikka ahtopainetta oli mittarin mukaan 1.6 baria. Seokset todella rikkaalla ja jatkuva bensan haju sisällä.

Yhden tankin ajoin bensalla. Sen jälkeen e85 tankkiin, hukkaportista toinen jousi pois ja säätämään. Nyt lähtee jotenkin käyntiin. Tyhjäkäyntisäädin oli jo mutta ei ollut kytkettynä, ei muuta kun johdot kiinni ja kartta ecuun niin käyttömukavuus parani huimasti kun käy tyhjäkäyntiä kylmänä ja lämpimänä. Asensin myös ahtopaineen säätöventtiilin ja ahtopaineet voi nyt säätää ecusta. Paineet säädetty nousemaan 1.5 bar ja 6500 kierrokseen asti. Ennakkoa sai laittaa reilusti lisää

Yritin käydä dynossa, mutta mittaus ei onnistunut kun reppana ei kulje suoraan rullilla. Seuraavaksi täytyy tutkia pyöränkulmat ja alusta. Varmaan takakelkassa tai pyöränkulmissa jotain häikkää? No täytyy selvittää.
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Voi voi, mutta olihan se arvattavissa ettei omppu kovin pitkään tikissä pysy. Ite huolsin sitä 3000km välein, ja tarvittaessa useamminkin. Itse pidin siinä suurimpana ongelmana opelille tyypillistä ruostumista, vasen takakaari on vaihdettu siitä syystä, samoin kaikki ovet. En tiedä mitä tekniikalle on mun jälkeen tehty, ei siellä bensa kyllä haissut, ja seokset ja ennakot katsottiin niin rullilla kuin ajossakin kuntoon.

Jos autoa olisin ite pitänyt olisin vielä kerran teettänyt pakosarjan uusiksi ja hy35 olisi vaihtunut hx35 superiin.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Vastaa Viestiin