jaahas jaahas. on se tämä vaan aika kötöstys :/
repullinen turhia letkuja kaivettu nyt pois konehuoneesta, sytkän sähkön otto korjattu (oli halvimmalla mahdollisella ryöstöliittimellä), lämmön hallintaa tehty, ja öljyn erottimella oleva huohotuskannu tehty jnpp.
Bensapumpun runko liia pieni kehtoon, joten oli sikamassalla täytetty ja kaikki sinne viinaan *thumbs up*
Sitten alkaen katsomaan mitä DTA on syöny ... no voi sanoa että on se ihme ettei ole räjähtänyt, eikä varmaan ole säätöjenkään vuoksi koskaan kulkenu kunnolla ... toki ku suuttimet makaa täysin selällään niin on vähäsen taistellu lämpöä ja pakopainetta vastaan ettei ole räjähtäny?
kompensaatioita kompensaatioitten päälle. Edes suuttimien reaktio aikaa (dead time) ei ollu laitettu kunnolla vaan pelkällä jännite kompensaatiolla ja sekin arvo väärä, eikä ainakaan vedenlämpö tai laajakaista ole oikein konffattu. Vedenlämpö näyttää 100C vaikka flektit ei ole edes vielä käynnissä, ja lambda arvo DTA:ssa 0,80 kun AEM mittari näyttää 0,68 ... DTA ei mene tuon 0,80 alle. Veikkaisin että taulukko on kyllä lähelle oikeata jossain 0,85-1,05 haarukassa.
puhumattakaan niistä o2 säädöistä oO; sallittu maksimi lisä rikastus oli joko 100% tai 200%, ja laihentaminen 80% ... mutta näytteenottotaajuus 4hz *facepalm* - no selkispähän syy miksi satunnaisesti suuttimet kävi makaamassa 100% aukioloajalla ...
Normaalisti laitetaan o2 kompensaatioksi luokkaa 5%.
closed loopin ku otti pois päältä ei toiminu sitäkään vähää, meni varmaa 30min että sai edes tyhjäkäynti alueen hollille.
TPS anturi ei toimi oikein johonkin asti ~20% avaukseen auto käynnissä, veikkaan et tämä on joku GM kikkare että tyhjäkäynti moottori avaa läppää mutta ei liikuta TPS? Tuo toimis hyvin ALS kanssa varmaan
Mutta normi ajoa ajatellen ei toimi ollenkaan. Pintakaasu tilanteet on aivan sekaisin ja nytkyttää... eli seuraavaksi idle moottori nolliin ja mekaanisesti säätämään tyhjäkäynti ~800-900 haarukkaan.
ja on kyllä toi DTA köööömpelö. Jotain ihme kompensaatioita siellä on vieläkin mitä en löytäny, määrätty suuttimen auki olo aika on 0,60ms -> live mapping näyttää että oikeasti 2,30ms, mutta enää ei pompi 30% edes takaisin! Pyydetty ennakko 10ast -> Antaa 25ast. Onneksi sentään huomasin vahingossa että ctrl+z/x/c/v voi nopeammin vaihtaa arvoja kuin aina kirjoittamalla, mutta aina monta klikkausta et aktivoituu. live mappaus ei toimi ollenkaan -> muutokset ei tule voimaan.
Esim. Megaan nähden toi säätösofta on aivan täysi susi. Eikä tunerstudiokaan nyt mikään käytettävyyden ihmelapsi ole. Voi täysin unohtaa ne viimesen prosentin viilaukset, liian työlästä. Megassa sentää tiedät että mistä soluista on blendattu, mutta DTA:ssa et ja välillä näyttää kokonaan väärää soluakin, joten siihen mikä on harmaana ei voi luottaa vaa aina tarkistettava RPM ja MAP arvot.
Paras facepalmaus oli ehkä Air temp kompensaatio -> lämmöt ku lähtee nousee niin lisää sytkää ja kakkua pois *facepalm* Eli lisää detonaatio herkkyyttä ku ollaan jo detonaatio herkkyys alueella?
Water temp kompensaatiot vastaavista, lisää vaa löylyä ku kone keittää jo
Nyt pistin kummassakin tapauksessa että ennakkoa pirusti pois ja reippaasti lisää soppaa että jäähtyy.
~2-2½tuntia kerkesin tutustua säätösoftaan, nyt on sentään 40-60kpa alue kokonaisuudessaan jo aika lähellä. Noi anturi arvot & säädöt kaikki pitää seuraavaksi fiksaa ja korjata taulut jnpp, ja jos sitten on vielä peruskartat oikein niin sittenhän se on laskennallisesti soppaa vaan kerrointa ja aletaan olee lähellä totuutta.