B Omega C30SE steinmetz
- timok
- OCF Luisukunkku 2012
- Viestit: 2197
- Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
- Paikkakunta: Keski-suomi
- Viesti:
B Omega C30SE steinmetz
Opel Omega 2.5 cd alkuperäinen suomi auto taisi olla ostettaessa 250tkm mittarissa
auto haettiin meille syksyllä 2003 Oulusta Honkasen Villeltä, tämän näköisenä ->http://www.ocf.fi/tapahtumat/oulu/13090 ... eet042.jpg (kuvassa auto on vielä villen....)
autolla ajettiin talvi 2004 ja kesä normaali käyttöajoa ->http://www.ocf.fi/jauto/kett/o5.jpg
talvella 2005 alkoi nokkaremmin kanssa huolet ja auto taisi olla kolmekin eri kertaa pajalla sen takia......
keväällä 2005 oli omalle rakentelu vimmalle annettava hiukan tilaa ja haettiin haverisen markolta tekniikka paketti c30se+ar25 autom.laatikko
työkiireistä johtuen ajoon uudelleen otto viivästyi kesälle....... tarkoitus oli lähteä kalajoelle, mutta moottorista oli kansi halki. autolla ei sitten ajettukkaan koko kesänä 2005.
syksyn tultua ja vitutus käyrän laskettua haettiin toinen kokopaketti kokkolasta, joka pakerrettiin paikalleen alkutalvella 2006,
neitsyt matkalle pukkilaan jäärata päiville piti päästä, 100km sekin ilo kesti laatikko nöyrtyi jämsän shellille.....
keväällä 2006 hommattiin jostain(vittu ei näitä kaikkia laatikoita voi muistaa) ehjä laatikko,
muutoskatsastus suoritettiin jyväskylän autokatsastuksella (kumarrus Antero Saarelle)
autolla lähdettiin koeajo reissulle uuteenkaupunkiin,
kokomatkan auto toimi hyvin.....(lukuun ottamatta koneen maajohdon irtoamista:oops: )
alkukesä autolla ajettiin ongelmitta noin10tkm, kalajoen summerpartyjen jälkeen alkoi "pieni" peruskunnostus, autossahan näkyi jo kamalasti käytönjäliä ja ruostetta........
tästä lähdetiin
tekniikka myytiin kokonaisena eteenpäin, kori purettiin taka akselia ja bensatankkia lukuun ottattamatta kokonaan, ruoste vaurioden korjailuun sitten menikin koko syksy 2006.
helmakotelot, takakaaret(myös sisäpuolet) kaikki ovet, ja etulokarit........
kaarien laitossa varauduttiin vieläkin matalampaan autoon vakiota suuremmilla renkailla
kone kasattiin kokonaan haveriselta haetusta, kokonaan uusilla osilla.....lisämausteeksi "vähän" Irmscher osia
nyt ollaan voiton puolella kun auto on uudessa värissä, jonka k-s paintcentterin juha sekoitteli hiusvahanväristä ->http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 6.2006.jpg
maalissa taitaa olla pelkkiä helmiäisiä sekaisin????
tässä ollaan
sisusta on vielä vähän vaiheessa.......
täytyy laitella parempia kuvia sitten kun saa tuon tuolta tallista aurinkoon...... tulee tuosta väristä sama punainen kun tuosta teemun autosta->http://www.ocf.fi/jauto/kette/o10.jpg
edittiä: moottorin vaihtoa.......
moottori vaihettu c30se+automaatti.......
moottori vaihettu c30se+automaatti.......
moottori vaihettu c30se+automaatti.......
moottori vaihettu c30se+automaatti.......
moottori vaihettu c30se+automaatti.......
moottori uudestaan levällään..........
koria purettu..........
tarinaa päivitetty..........
auto haettiin meille syksyllä 2003 Oulusta Honkasen Villeltä, tämän näköisenä ->http://www.ocf.fi/tapahtumat/oulu/13090 ... eet042.jpg (kuvassa auto on vielä villen....)
autolla ajettiin talvi 2004 ja kesä normaali käyttöajoa ->http://www.ocf.fi/jauto/kett/o5.jpg
talvella 2005 alkoi nokkaremmin kanssa huolet ja auto taisi olla kolmekin eri kertaa pajalla sen takia......
keväällä 2005 oli omalle rakentelu vimmalle annettava hiukan tilaa ja haettiin haverisen markolta tekniikka paketti c30se+ar25 autom.laatikko
työkiireistä johtuen ajoon uudelleen otto viivästyi kesälle....... tarkoitus oli lähteä kalajoelle, mutta moottorista oli kansi halki. autolla ei sitten ajettukkaan koko kesänä 2005.
syksyn tultua ja vitutus käyrän laskettua haettiin toinen kokopaketti kokkolasta, joka pakerrettiin paikalleen alkutalvella 2006,
neitsyt matkalle pukkilaan jäärata päiville piti päästä, 100km sekin ilo kesti laatikko nöyrtyi jämsän shellille.....
keväällä 2006 hommattiin jostain(vittu ei näitä kaikkia laatikoita voi muistaa) ehjä laatikko,
muutoskatsastus suoritettiin jyväskylän autokatsastuksella (kumarrus Antero Saarelle)
autolla lähdettiin koeajo reissulle uuteenkaupunkiin,
kokomatkan auto toimi hyvin.....(lukuun ottamatta koneen maajohdon irtoamista:oops: )
alkukesä autolla ajettiin ongelmitta noin10tkm, kalajoen summerpartyjen jälkeen alkoi "pieni" peruskunnostus, autossahan näkyi jo kamalasti käytönjäliä ja ruostetta........
tästä lähdetiin
tekniikka myytiin kokonaisena eteenpäin, kori purettiin taka akselia ja bensatankkia lukuun ottattamatta kokonaan, ruoste vaurioden korjailuun sitten menikin koko syksy 2006.
helmakotelot, takakaaret(myös sisäpuolet) kaikki ovet, ja etulokarit........
kaarien laitossa varauduttiin vieläkin matalampaan autoon vakiota suuremmilla renkailla
kone kasattiin kokonaan haveriselta haetusta, kokonaan uusilla osilla.....lisämausteeksi "vähän" Irmscher osia
nyt ollaan voiton puolella kun auto on uudessa värissä, jonka k-s paintcentterin juha sekoitteli hiusvahanväristä ->http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 6.2006.jpg
maalissa taitaa olla pelkkiä helmiäisiä sekaisin????
tässä ollaan
sisusta on vielä vähän vaiheessa.......
täytyy laitella parempia kuvia sitten kun saa tuon tuolta tallista aurinkoon...... tulee tuosta väristä sama punainen kun tuosta teemun autosta->http://www.ocf.fi/jauto/kette/o10.jpg
edittiä: moottorin vaihtoa.......
moottori vaihettu c30se+automaatti.......
moottori vaihettu c30se+automaatti.......
moottori vaihettu c30se+automaatti.......
moottori vaihettu c30se+automaatti.......
moottori vaihettu c30se+automaatti.......
moottori uudestaan levällään..........
koria purettu..........
tarinaa päivitetty..........
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
- timok
- OCF Luisukunkku 2012
- Viestit: 2197
- Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
- Paikkakunta: Keski-suomi
- Viesti:
http://www.opelclubfinland.net/jauto/kett/index.htm tuollahan oli lisää jotain speksejä ja kuviaOn 2005-02-05 23:11, Juken wrote:
Oho, jopas kukkii. Mitäs vuosimallia tuo on? Todella tyylikäs nykyisessä ulkoasussaan.
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
- timok
- OCF Luisukunkku 2012
- Viestit: 2197
- Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
- Paikkakunta: Keski-suomi
- Viesti:
kevät talvella -03 pohjustuksessa tai maalauksessa.....On 2005-02-06 12:30, jariz wrote:
Aika hyvin on ruvella. Millon tuo on maalattu?
http://www.bwtdesign.com/opel_omega_project_2.htm
<font size=-1>[ This Message was edited by: timok on 2005-02-13 11:43 ]</font>
- timok
- OCF Luisukunkku 2012
- Viestit: 2197
- Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
- Paikkakunta: Keski-suomi
- Viesti:
laittelen lisää kuvia kesken eräisistä osista kunhan vaan sais otettua.
tähän mennessä laitettua.
-etupään tukivarsien kaikki puslat.
-etujarrut kokonaan uusiks.
-takajarrut kunnostus.
-puuttuvat lasinpesunesteen letkut (joku ponttö oli repinyt kokonaan pois. )
-kaikki kertaalleen juotetut ledit uudestaan juotettu (mittaristo+ovet)
-jakopäätä, venttiilikoppia, vesipumppuja, yms kuluvaa osaa.
-takaluukun lukitus rakennettu toimivaksi.
-ja tietty poppiksia pika asennuksena.
ja paljon pientä
<font size=-1>[ This Message was edited by: timok on 2005-02-06 14:47 ]</font>
tähän mennessä laitettua.
-etupään tukivarsien kaikki puslat.
-etujarrut kokonaan uusiks.
-takajarrut kunnostus.
-puuttuvat lasinpesunesteen letkut (joku ponttö oli repinyt kokonaan pois. )
-kaikki kertaalleen juotetut ledit uudestaan juotettu (mittaristo+ovet)
-jakopäätä, venttiilikoppia, vesipumppuja, yms kuluvaa osaa.
-takaluukun lukitus rakennettu toimivaksi.
-ja tietty poppiksia pika asennuksena.
ja paljon pientä
<font size=-1>[ This Message was edited by: timok on 2005-02-06 14:47 ]</font>
Mihis toi power-resonaattori on hävinnyt, kun ei ainakaan Joutsassa ollut enkä hokannut kysyä? Eikö entinen omistaja antanut sitä vai? Olikos tossa vielä toi 2,5 kone? On se siistin näköinen peli kun saat sen uuteen uskoon...
Vaihdatko muuten kokonaan väriä ja jos vaihdat niin mikä se tulee olemaan?
<font size=-1>[ This Message was edited by: wille on 2005-02-06 15:07 ]</font>
Vaihdatko muuten kokonaan väriä ja jos vaihdat niin mikä se tulee olemaan?
<font size=-1>[ This Message was edited by: wille on 2005-02-06 15:07 ]</font>
Power resonaattoria tuossa ei ole tietääkseni koskaan ollutkaan vaikka lehdessä niin väittivät.On 2005-02-06 15:05, wille wrote:
Mihis toi power-resonaattori on hävinnyt, kun ei ainakaan Joutsassa ollut enkä hokannut kysyä? Eikö entinen omistaja antanut sitä vai? <font size=-1>[ This Message was edited by: wille on 2005-02-06 15:07 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Rimmon on 2005-02-07 07:48 ]</font>
Näyttää ruostuneen juuri tuosta hitsattujen luomien saumasta. Kannattaisi tinauttaa nuo pellistä tehdyt muutokset, kun ovat vielä tuollaisessa arassa paikassa, ja muutenkin. Tyypillinen kahden vuoden maalaus, kun alkaa jo kukkimaan. Sääli sinänsä, kun auto on muuten aika siisti, ja värikään ei ihan perustavaraa. Eikös toi näyttelyissäkin ole käynyt?
- timok
- OCF Luisukunkku 2012
- Viestit: 2197
- Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
- Paikkakunta: Keski-suomi
- Viesti:
projekti jatkuu.......
puskurista tulee vähän tuon tyylinen
vectra b zender helmalla hieman muokattuna
ja tulipa hommattua tuollaisetkin
<font size=-1>[ This Message was edited by: timok on 2005-02-17 10:40 ]</font>
puskurista tulee vähän tuon tyylinen
vectra b zender helmalla hieman muokattuna
ja tulipa hommattua tuollaisetkin
todennäköisesti pohjana tulee olemaan samanlainen vaalean sininen......On 2005-02-06 15:05, wille wrote:
Vaihdatko muuten kokonaan väriä ja jos vaihdat niin mikä se tulee olemaan?
<font size=-1>[ This Message was edited by: timok on 2005-02-17 10:40 ]</font>