Kadett GSi 16V -88
Kadett GSi 16V -88
Joo eli laitetaan nyt tää mun projekti tänne muiden nähtäville. Lähtökohtan tosiaan alkuperäinen suomi GSi 16V vm.-88. Autoon on tehty muutamia ''pieniä''muutoksia ja vielä on jotain suunnitteilla, mut katotaan nyt mitä yön pimeinä tunteina tapahtuu... Pääasiassa nyt keskityyn ulkonäköön ja kevään aikana käydään konetta läpi, jos hommat menee kuin olen suunnitellut niin Kadetti alkaa liikkun n. 220-250 hepan voimalla. Opiskelu rajoittaa toiminnan viikonloppuihin, mutta silloin tallissa onkin sitten eläimellinen rakenteluvimma valloillaan...
Tehty/ostettu palikkaa:
-Koriin vaihdettu katto, paikka sähköluukulle
-Peltejä vaihettu, helmat, alatakakulmat, takakaaret, etulokarit, alapalkki eteen...
Kun niissä oli vähän tota kuppaa..
-Tsw:n Reflex:it 18*7,5 215/35 BF Goodrich kumeilla, näiden sovittamiseksi poistettu palat peltiä
eli kaaret leikattiin vit...n ja pyörät alle ja sit sovitin uuden joita sitten joutui levittään takaa 3cm ja edestä 2,5cm
-Special made kynäjousi alusta jossa konin säädettävät iskarit. Näillä saa autoon edes vähän maata kohti!
-Kaikki alustan osat hiekkapuhallettu ja maalattu hopeella ja lakka päällä..
-Kumipuslat heitetty helv...n kuusen, KAIKKI. ja tehty uudet nylonista..
-Alusta: raapittu kaikki vanhat massat pois hiottu ruosteenalut pois, maalattu ja vedetty massaa 9litraa, joka koloon.
-Alatukivarren kiinnityspiste, tietysti kuskinpuoleinen, tehty uusiksi, oli VÄHÄN mätä , no sehän on vaan
-Vararenkaan kotelo nakattu hallin nurkalle, tämä jotta mahtuu sellaset tuuninki rosteripöntöt molemmilta
puolilta tuleen ulos sillain että ne EI roiku puskurin alla raappien asfalttia ja syösten kipinää joka montun kohdassa..
-Takaluukku hitsattu sileeksi
-Ovista hitsattu kahvojen paikat umpeen
-Kyljen ura/pokkaus täytetty tinalla, kuten kaikki muutkin hitsatut peltisaumat..
-Vesiura täytetty pellillä ja tinalla
-Konehuone jäykistehitsattu ja nyt menossa 'kevyt' siistiminen, näät myöhemmin..
-Angel eyes valot sovitettu nokalle, kolmoskorisesta Golffista..
-Bensa-aukko siirretty takavalon taakse, humalassa tulee hyviä ideoita..
-Peilit oviin melkein saumattomasti, pelit on FK:n Speed-lookit, vilkulla ja kromiset
-Jarrulevyiksi Zimmermanin Sport-levyt, niissä niitä hienoja reikiä, eteen ja taakse, palat on Ferodoa
-Väri ei lopullisesti vielä välittuna, mutta Mipan V.I.P purkki odottelee tallissa
-Tossa nyt jotain aluksi...
- Niin ja tekniikasta se että viime viikolla tuli hommattua tollainen KKK K26 ja keväällä olisi tarkoitus perehtyä koneeseen. Talvi etsitään palikoita..
Tehty/ostettu palikkaa:
-Koriin vaihdettu katto, paikka sähköluukulle
-Peltejä vaihettu, helmat, alatakakulmat, takakaaret, etulokarit, alapalkki eteen...
Kun niissä oli vähän tota kuppaa..
-Tsw:n Reflex:it 18*7,5 215/35 BF Goodrich kumeilla, näiden sovittamiseksi poistettu palat peltiä
eli kaaret leikattiin vit...n ja pyörät alle ja sit sovitin uuden joita sitten joutui levittään takaa 3cm ja edestä 2,5cm
-Special made kynäjousi alusta jossa konin säädettävät iskarit. Näillä saa autoon edes vähän maata kohti!
-Kaikki alustan osat hiekkapuhallettu ja maalattu hopeella ja lakka päällä..
-Kumipuslat heitetty helv...n kuusen, KAIKKI. ja tehty uudet nylonista..
-Alusta: raapittu kaikki vanhat massat pois hiottu ruosteenalut pois, maalattu ja vedetty massaa 9litraa, joka koloon.
-Alatukivarren kiinnityspiste, tietysti kuskinpuoleinen, tehty uusiksi, oli VÄHÄN mätä , no sehän on vaan
-Vararenkaan kotelo nakattu hallin nurkalle, tämä jotta mahtuu sellaset tuuninki rosteripöntöt molemmilta
puolilta tuleen ulos sillain että ne EI roiku puskurin alla raappien asfalttia ja syösten kipinää joka montun kohdassa..
-Takaluukku hitsattu sileeksi
-Ovista hitsattu kahvojen paikat umpeen
-Kyljen ura/pokkaus täytetty tinalla, kuten kaikki muutkin hitsatut peltisaumat..
-Vesiura täytetty pellillä ja tinalla
-Konehuone jäykistehitsattu ja nyt menossa 'kevyt' siistiminen, näät myöhemmin..
-Angel eyes valot sovitettu nokalle, kolmoskorisesta Golffista..
-Bensa-aukko siirretty takavalon taakse, humalassa tulee hyviä ideoita..
-Peilit oviin melkein saumattomasti, pelit on FK:n Speed-lookit, vilkulla ja kromiset
-Jarrulevyiksi Zimmermanin Sport-levyt, niissä niitä hienoja reikiä, eteen ja taakse, palat on Ferodoa
-Väri ei lopullisesti vielä välittuna, mutta Mipan V.I.P purkki odottelee tallissa
-Tossa nyt jotain aluksi...
- Niin ja tekniikasta se että viime viikolla tuli hommattua tollainen KKK K26 ja keväällä olisi tarkoitus perehtyä koneeseen. Talvi etsitään palikoita..
Onhan niitä muutama, tosin ne on jo keväältä. Projekti seisoi kesän kun oli muita harrastuksia. Muutama kuva osoitteessa http://fotokellari.fujikuvat.fi/album/s ... ?id=168535
Onhan noita tullu omalla ooppelilla kierrettyä varsinkin -02 ja -03 vuosina, sekä forssan paikallismiiteissä joskus poikennut. Kyllä se ens vuonna liikkuu jo varmasti, ainakin vaparina. Tota tankkauspaikkaa tarvii vielä modifioida...[/quote]rasmus kirjoitti:katselinkin tätä projektia tuolta fin-tuningin puolelta.. ja sinne jo vähän kommentoinkin. mut ei muutakun ens kesäks vehkeet nippuun ahtimen kera ja ratapäiville ym. tapahtumiin vaan.
Tossa nykyhetkeltä muutama kuva. Projekti edennyt melkoisen nihkeästi, mutta kai se kevääksi. Kuvat VARMASTI jakavat mielipiteitä, mutta itselleni tämän rakennan oman maun mukaan.. Mutta kertokaa nyt silti mielipiteitänne.
http://fotokellari.fujikuvat.fi/album/s ... search=all[/url]
http://fotokellari.fujikuvat.fi/album/s ... search=all[/url]
Näyttää muuten perkuleen hyvältä! Vitsi ku itekki sais jotain tuon tapasta aikaseks.. Ainoo mikä ei iskeny ihan kympillä meikäläiseen oli toi etupuskuri (ois voinu olla vähä uniikimman näkönen, tosin ei taida kadeteissa kovin monessa olla tommosta..) Ja sit noista vanteista en tiiä, mut eipä sillä mun mielipiteellä niin väliä pääasia et ite diggaat. Innolla todellakin odotan lopputulosta