Opel Manta a 1.9s vm:1972 Viety säilöön ja jatkuu joskus.
Opel Manta a 1.9s vm:1972 Viety säilöön ja jatkuu joskus.
Ja tänään se alkoi. pitkään haaveena ollut auto lepää nyt tallissa. tekemistä on paljon. Manta on seisonut vuodesta -97 asti ja ollut hieman kiertopalkinto siitä lähtien. jokainen purkanut hieman ja tietäähän sen että osat hukkuu matkalle. Pelastin sen kaverin pihasta ja tarkoitus olisi elvyttää auto ensi kesäksi liikenteeseen, mutta katsotaan ensin miten hommat lähtee sujumaan. ruostetta on joka paikka täynnä ja reikää reiän vieressä.
tänään purin autoa paljon ja kartoitin hitsauksen määrää, ja sitä kyllä saadaan nautiskella urakalla. takakaaret on aivan korppua ja hitsailtu joskus jo aiemmin, laitetaan siis uudet. takahiekkapelti aivan korppua ja sekin laitetaan uusiksi. runkopalkissa vasemmalla edessä iso reikä sekä helmojen takapäät aivan karmeassa kunnossa. lattiaoissa ja takakontin pohjassa on paikkoja reilusti hitsattu edellisen omistajan toimesta keväällä joten niille tuskin tehdään mitään. sitten ympäri autoa lukuisia pesäkkeitä joihin joudutaan paikkoja kylvämään!
Koko kori hiotaan pellille, ja maalataan jollain vaalealla sävyllä. madalletaan ja laitetaan tyyliin sopivat vanteet eikä lähdetä pilaamaan uljasta yksilöä!
kuvia laitan ehkäpä huomenissa kun tänään ei malttanut kameraa käydä kotoa!
siitä se, ei kiirettä....
tänään purin autoa paljon ja kartoitin hitsauksen määrää, ja sitä kyllä saadaan nautiskella urakalla. takakaaret on aivan korppua ja hitsailtu joskus jo aiemmin, laitetaan siis uudet. takahiekkapelti aivan korppua ja sekin laitetaan uusiksi. runkopalkissa vasemmalla edessä iso reikä sekä helmojen takapäät aivan karmeassa kunnossa. lattiaoissa ja takakontin pohjassa on paikkoja reilusti hitsattu edellisen omistajan toimesta keväällä joten niille tuskin tehdään mitään. sitten ympäri autoa lukuisia pesäkkeitä joihin joudutaan paikkoja kylvämään!
Koko kori hiotaan pellille, ja maalataan jollain vaalealla sävyllä. madalletaan ja laitetaan tyyliin sopivat vanteet eikä lähdetä pilaamaan uljasta yksilöä!
kuvia laitan ehkäpä huomenissa kun tänään ei malttanut kameraa käydä kotoa!
siitä se, ei kiirettä....
2.0t Re85
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 10609
- Liittynyt: 08 Elo 2005, 20:41
- Paikkakunta: Kontiomäki
Onnea vaan projektin kanssa. Tuo on mielestäni oikeaa puhetta, että hienoa koria ei mennä pilaamaan vaan pidetään alkuperäisenä. Siinäkin olen sinun kanssasi samaa mieltä, että A Manta täytyy kuitenkin pudottaa lähemmäs tonttia ja vanteet vaihtaa tuhdimpiin, mutta aikakauteen sopiviin. Minkäslaista tekniikkaa olet ajatellut?
Itselläni on myös -71 Manta odottamassa pihassa, että pääsee aloittamaan rakentamisen. Rakentaminen olisi tarkoitus tehdä hyvin tarkasti samoila linjoilla kuin sinunkin tapauksessasi. Hitsattavaa on muuten tuossa omassanikin ihan riittävästi . Helmat ja takakaaret tuli heti ostettua uudet. Molempia sai vielä suoraan tarvikeliikkeestä muutaman päivän toimitusajalla. Korjauspalat taisivat olla NOR:in ja Klokkerholmin valmistamia. Laitapa tosiaan kuvia projektistasi. Omasta projektistani löytyy tarinaan ja kuvia osoitteesta
www.hut.fi/u/jmiivone/kuvat
Itselläni on myös -71 Manta odottamassa pihassa, että pääsee aloittamaan rakentamisen. Rakentaminen olisi tarkoitus tehdä hyvin tarkasti samoila linjoilla kuin sinunkin tapauksessasi. Hitsattavaa on muuten tuossa omassanikin ihan riittävästi . Helmat ja takakaaret tuli heti ostettua uudet. Molempia sai vielä suoraan tarvikeliikkeestä muutaman päivän toimitusajalla. Korjauspalat taisivat olla NOR:in ja Klokkerholmin valmistamia. Laitapa tosiaan kuvia projektistasi. Omasta projektistani löytyy tarinaan ja kuvia osoitteesta
www.hut.fi/u/jmiivone/kuvat
jahas, laitetaan kuvia kunhan tuo kaveri saa koneelle niitä! tuli hieman muutoksia rojektiin. elikkä kävin konepeltiä kahtomas tuohon nykyiseen yhdestä vm72 mantasta ja näytti niin hyvälle että sovin alustavasti kaupat koko autosta ja rupean sitä rakentamaan koska siinä on alusta paljon paremmassa kunnossa ja lähes kaikki osat tallessa, mm punainen nahka sisusta. tuossa nykyisessä on niin paljon tekemistä että sen valmistumista venytetään myöhempään tai otetaan se varaosa autoksi. koria aloitettiin hiomaan ja sitä herkkua riittää vielä paaaljon, koska monta kerrosta maalia ja vielä reilusti ruiskukittiä/hiomaväriä välissä! tuosta uudesta mantasta joka nyt tod.näköisesti tulee niin tehdään myöskin matala ja 15" leveät huuli vanteet alle. siin olis kyl hianot kromi mangelsit alla.
tekniikkaan aluksi peltisarja ja tuplat ja otetaan joku toinen kone ehkä työn alle josta yritetään kikotella lisä heposia, kaasari vehkeissä kuitenkin tarkoitus pysyä
on se vaan niin hieno auto..
tekniikkaan aluksi peltisarja ja tuplat ja otetaan joku toinen kone ehkä työn alle josta yritetään kikotella lisä heposia, kaasari vehkeissä kuitenkin tarkoitus pysyä
on se vaan niin hieno auto..
2.0t Re85
Markus kirjoitti:Onnea vaan projektin kanssa. Tuo on mielestäni oikeaa puhetta, että hienoa koria ei mennä pilaamaan vaan pidetään alkuperäisenä. Siinäkin olen sinun kanssasi samaa mieltä, että A Manta täytyy kuitenkin pudottaa lähemmäs tonttia ja vanteet vaihtaa tuhdimpiin, mutta aikakauteen sopiviin. Minkäslaista tekniikkaa olet ajatellut?
Itselläni on myös -71 Manta odottamassa pihassa, että pääsee aloittamaan rakentamisen. Rakentaminen olisi tarkoitus tehdä hyvin tarkasti samoila linjoilla kuin sinunkin tapauksessasi. Hitsattavaa on muuten tuossa omassanikin ihan riittävästi . Helmat ja takakaaret tuli heti ostettua uudet. Molempia sai vielä suoraan tarvikeliikkeestä muutaman päivän toimitusajalla. Korjauspalat taisivat olla NOR:in ja Klokkerholmin valmistamia. Laitapa tosiaan kuvia projektistasi. Omasta projektistani löytyy tarinaan ja kuvia osoitteesta
www.hut.fi/u/jmiivone/kuvat
hienolta näyttää, eikun työn iloa sullekin. omassakin hiottu huonosti entinen maalipinta ja sen takia lohkeillut laikkuina maali. jos jotain osia tarviit ni voip kysellä minultakin suoraan.
2.0t Re85
-
- 'Admiral'
- Viestit: 226
- Liittynyt: 04 Elo 2004, 03:00
Jahas, päivitellään tätäkin kun kerrankin vapaa päivä hallilta! Hitsaukset luullakseni tehty ja jokunen paikka pohjaan ja pienempiä täppejä ympäri autoa! keulaa piti kans hitsailla. Osia tullut hommailtua ja entisiä kiilloteltua, vanteita en vielä ole kerennyt aloittaa kiillottamaan kun korissa niin paljon tekemistä! aloitin kittiä taas leipomaan ja sitä hommaa riittää pariks seuraavaks kuukaudeks! uudet etujarrulevyt ja palat tuli hommattua, etuspoileri, peltisarja ja kaikkee muuta pientä! pitää räpsiä joitain kuvia kunhan sais vähän siivottua hallilla että erottais auton sieltä kaiken pölyn keskeltä!
2.0t Re85
heh, ei tainnu hitsaukset loppua tähän. vaihtoon vielä takahiekkapelti ja sinne alle muutama paikka. lokasuojia piti heppailla. keulapellissä oli pahimmillaan kittiä 7mm joten se läks helevettiin kun ei saanut oikiimaan. se olis jo paikallaan. ja pitihän se oikea etulokari uusia kun oli kitistä tehty etupää hyvä hyvä kahtelin tuota takapeltiä ja en tiiä mitä sille on yritetty tehä mut ihan saakelin vinossa ja perunasäkillä hakattu . näytin sille äsken lekaa ja toisen puolen sain suunnilleen samal taval kun toinen on! ilmeisesti perä mälli ajettu ja korjattu jossain pärnäsen korjaamolla päin ****** . kaippa se siitä vielä...
2.0t Re85
kuvia lisäilty pari. laitoin nuo kolari kuvatkin! homma menee tällä hetkellä hitsausten parissa. takakaaret ja koko peräpelti ja hiekkapelti vaihtuu! sen jälkeen tinaillaan koria ja maalaan sisäosia hieman ja vien sen jälkeen maalarille pohjien tekoon ja maalaukseen. tavoitteet olis maaliskuussa viimeistään saada vietyä maalarille. aikomus oli tehdä pohjat itse mutta tuli takapakkia nyt kun joutuu vielä hitsailemaan ja kaaret vaihtamaan niin maalari saa ammattitaidolla tehdä ne.
2.0t Re85