Niin että ristitapit ei ihan kokonaan peity. Elikkä juurikin noin puolilleen. Anna vähän aikaa öljyn laskeutua ja lisää jos tarvii.XciD kirjoitti:Riippuu perästä, ja öljystä.. Laita nyt ainakin puoleenväliin.Ooppelijanne kirjoitti:Saa helpolla hyvän maalipinnankin kun sisältä maalaa, huoletta voi sudilla vedellä, näytttää ulospäin silti kuin lakkauksen jäljiltä
Kasin korissa ei tunnu maali oikein pysyvän korin takakulmissa mihin etupyöristä pääsee sisäpuolelle hiekkapuhaltamaan On siis se valmiiksi maalattu koppa.
Jos tässä kohta alkaisi diffilitkuja vaihtamaan, niin paljonkos sitä laitetaan? Saman verran kuin alkuperäistäkin, vai niinkuin joku kuva näytti, vähän yli puoliväliin tilavuudesta?
Löytyi jotain loctiten 510 tasotiivistettäkin, jos samalla tiivistäisi tuon kaasarin kurkun.
polttisauto (ei nikko radio-ohjattava)
Juu, on sitä itsekkin tullut joskus ihan käläkälällä noita maalattua.MME kirjoitti:Niinpä niin... Mutta Mastonin perussävyisiä spraymaaleja on joka tapauksessa käytetty jo vuosikymmeniä ilman minkäänlaisia ongelmia,ihan suoraan lexanille suihkutettuna...TJT kirjoitti:^nimenomaan sen polycarbonaattimaalin jälkeen vasta laitetaan tuo suojamaali.
Tällöin se ei ole edes kosketuksissa suoraan koriin vaan asiaankuuluva maali välissä...
Itsellä on kyllä parman maalit pysyneet ihan hyvin ilman mitään suojamaalejakin...
Melko usein vaan kori menee jo ihan muista syistä senverran huonoon kuntoon,ettei tuon maalipinnan hifistelyn kanssa ole aina niin justiinsa
Näin reilun gallonan jälkeen on jo tuo oman kotteronkin kori melko hurjassa kondiksessa
- Ooppelijanne
- 'Senator'
- Viestit: 948
- Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
- Paikkakunta: HML
- Viesti:
Juu jotenkin näin oli sielläkin mistä katselin. Mutta tosiaan tuohan riippuu aika paljon perästä, paljonko sinne toiseen puolikkaaseen sattuu mahtumaan.MME kirjoitti:Niin että ristitapit ei ihan kokonaan peity. Elikkä juurikin noin puolilleen. Anna vähän aikaa öljyn laskeutua ja lisää jos tarvii.XciD kirjoitti:Riippuu perästä, ja öljystä.. Laita nyt ainakin puoleenväliin.Ooppelijanne kirjoitti:Saa helpolla hyvän maalipinnankin kun sisältä maalaa, huoletta voi sudilla vedellä, näytttää ulospäin silti kuin lakkauksen jäljiltä
Kasin korissa ei tunnu maali oikein pysyvän korin takakulmissa mihin etupyöristä pääsee sisäpuolelle hiekkapuhaltamaan On siis se valmiiksi maalattu koppa.
Jos tässä kohta alkaisi diffilitkuja vaihtamaan, niin paljonkos sitä laitetaan? Saman verran kuin alkuperäistäkin, vai niinkuin joku kuva näytti, vähän yli puoliväliin tilavuudesta?
Löytyi jotain loctiten 510 tasotiivistettäkin, jos samalla tiivistäisi tuon kaasarin kurkun.
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
Tuohon korin maalaamiseen vielä. Korin sisäpuolelle semmoisiin kohtiin joihin hiekka pääsee puhaltaan kannattaa laittaa jotain kunnon teippiä/kalvoa (esim 3m), jota saa tarrafirmoilta. Itellä esim. kuplan korissa on lokarien sisäpinnalla väritöntä liimapintaista kalvoa ja ei oo hiekka tehny maalille mitään. Ja kalvokin kestäny jo pari kesää.
Mää meinasin tehä pienet sisä lokarit ohkasesta kumista, paksus noin 2-3mm, siten kun vielä fiksuna keksis että laitanko jollain ne siihen koriin kiinni, vai patetoinko ne jotenkin runkoon suoraan. Tulis nyt ne maalit, ja sais sittem maalattua korin niin pääsis sitten tarrojen liimaukseen.
Käykääs allekirjoittamasssa ---> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970
Ite mittailin että viilipurkista saa hyvät lokarit sisäpuolelle koriin.. Frendi teki vielä roiskeläpät sellasesta askarteluliikkeestä ostetusta kumista. (Tamiya TT-01)veikka81 kirjoitti:Mää meinasin tehä pienet sisä lokarit ohkasesta kumista, paksus noin 2-3mm, siten kun vielä fiksuna keksis että laitanko jollain ne siihen koriin kiinni, vai patetoinko ne jotenkin runkoon suoraan. Tulis nyt ne maalit, ja sais sittem maalattua korin niin pääsis sitten tarrojen liimaukseen.
Ihan vaan koriin kiinni.. Katottiin että miten kannattaa muotoilla yms.. Eli se kansipuoli koriinpäin liimalla/silikonimassalla kii.. Kirkas silikoni on parasta. Kannattaa kattoo et kuinka liima reagoi siihen maaliin jne.. Pistät vaikka kahteen osaan sen purkin, niin siinä on jo kummallekin puolelle aihiot.veikka81 kirjoitti:hmm, se viilipurkki ois toisaalta pikkusen kevyempää kuin se kumi. Milläs se laitto kiinni ne ja mihinkä.
Leikkaat ja muotoilet sen vaan mieleisekses. Ota sit huomioon että eturenkaat kääntyy..
Ite en tehny siinä mokaa, mut kävi vaan mielessä.
Juu kyllä noitten kynäruiskumaalausten tekeminen toisinaan tuntuu hieman turhauttavalta Tourinki kori on pahimmassa tapauksessa yhden pahan mällin jälkeen entinen ja polttiskrossi korit rähjääntyy muuten vaan tosi nopeasti. Kunnollisen maalauksen tekeminen vie kuitenkin ihan uskomattoman paljon aikaa ja ei niillä kovin kummoisille tuntipalkoillekaan pääseTJT kirjoitti:Juu, on sitä itsekkin tullut joskus ihan käläkälällä noita maalattua.MME kirjoitti:Niinpä niin... Mutta Mastonin perussävyisiä spraymaaleja on joka tapauksessa käytetty jo vuosikymmeniä ilman minkäänlaisia ongelmia,ihan suoraan lexanille suihkutettuna...TJT kirjoitti:^nimenomaan sen polycarbonaattimaalin jälkeen vasta laitetaan tuo suojamaali.
Tällöin se ei ole edes kosketuksissa suoraan koriin vaan asiaankuuluva maali välissä...
Itsellä on kyllä parman maalit pysyneet ihan hyvin ilman mitään suojamaalejakin...
Melko usein vaan kori menee jo ihan muista syistä senverran huonoon kuntoon,ettei tuon maalipinnan hifistelyn kanssa ole aina niin justiinsa
Näin reilun gallonan jälkeen on jo tuo oman kotteronkin kori melko hurjassa kondiksessa
- Ooppelijanne
- 'Senator'
- Viestit: 948
- Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
- Paikkakunta: HML
- Viesti:
Juu tosiaan, etudiffin jo käytin osiksi, ja ei kyllä ollut kyseessä öljyjen vaihto, vaan asennus
5v kiinanpoika ei kokoonpanolinjalla ollut tuupannut kun vähän jotain vaseliinia sinne.
Ehtisiköhän sitä vkl laittaa muihinkin litkut
5v kiinanpoika ei kokoonpanolinjalla ollut tuupannut kun vähän jotain vaseliinia sinne.
Ehtisiköhän sitä vkl laittaa muihinkin litkut
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
- Ooppelijanne
- 'Senator'
- Viestit: 948
- Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
- Paikkakunta: HML
- Viesti:
Diffi eli differential eli tasauspyörästö...veikka81 kirjoitti:Ööö, mikä on diffi
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!"
Insignia Sport Tourer cdti
EX Kadett E GT
Ikuisuus projekti Monza GSE
Ja Mopo
Insignia Sport Tourer cdti
EX Kadett E GT
Ikuisuus projekti Monza GSE
Ja Mopo