Astra VP44 PSG5 vikavalo, 1631
Astra VP44 PSG5 vikavalo, 1631
Astra vm 98, 2,0 dtl:ssä n 400 tkm,on ilmennyt hankala ongelma. Moottorinohjaimen virhelokissa on error 1631, injection pump failure, pumpun omassa ohjaimessa (PSG5) virheloki tyhjä, Metroauton vaihtopumppu 70.000 km nyt ajettu.
Vikavalo palaa ja ECU ohjaa moottoria backup moodissa, jossa max kierrokset on noin 3900. Auto toimii muuten ok, mutta on laiska kiihtymään. Paluuletkut on vaihdettu, ei asentoherkkä käynnistymisen
suhteen. Tamperelainen diesel korjaamo ehdotti kampiakselin asenkulma-anturin vaihtoa. Valmistuspäivältää 9106 ...2506 VP44 pumpuissa on ollut ohjainvikaa, ilmenee siten, esim. ettei talleta pumpun omaan vikalokiin dataa.
Virhe 1631 A (Op-COm) viittaisi kampiakselin ja pumpun asentoanturin eroon, voiko tänä johtua pumpun käyttöketjun venymisestä, esim Nissan Almeran malleissa virhettä syntyy joskus jo 200 tkm ajon jälkeen.
Onko Astroissa havaittu tätä vikaa
Vikavalo palaa ja ECU ohjaa moottoria backup moodissa, jossa max kierrokset on noin 3900. Auto toimii muuten ok, mutta on laiska kiihtymään. Paluuletkut on vaihdettu, ei asentoherkkä käynnistymisen
suhteen. Tamperelainen diesel korjaamo ehdotti kampiakselin asenkulma-anturin vaihtoa. Valmistuspäivältää 9106 ...2506 VP44 pumpuissa on ollut ohjainvikaa, ilmenee siten, esim. ettei talleta pumpun omaan vikalokiin dataa.
Virhe 1631 A (Op-COm) viittaisi kampiakselin ja pumpun asentoanturin eroon, voiko tänä johtua pumpun käyttöketjun venymisestä, esim Nissan Almeran malleissa virhettä syntyy joskus jo 200 tkm ajon jälkeen.
Onko Astroissa havaittu tätä vikaa
Re: Astra VP44 PSG5 vikavalo, 1631
Vanhemmissa DTL pumpuissa on erilainen asentotunnistin ja niissä on ollut vikaa.
Kampiakselin tunnistimen rikkoutuessa yleensä pimenee myös kierroslukumittari.
Katsoitko OP-Comilla että pumpun kierrokset oli tasan puolet kampiakselista?
Kampiakselin tunnistimen rikkoutuessa yleensä pimenee myös kierroslukumittari.
Katsoitko OP-Comilla että pumpun kierrokset oli tasan puolet kampiakselista?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra VP44 PSG5 vikavalo, 1631
OP-COM .n mukaan pumppun kierrosluku on ~400 rpm, kun moottorin on ~800 rpm. Paljonkohan moottoriohjaimen
ohjelma sallii poikkeaman, josta generoi vikalokiin
ohjelma sallii poikkeaman, josta generoi vikalokiin
Re: Astra VP44 PSG5 vikavalo, 1631
jos tuo opcomin 1631 a tarkoittas 1631 tominta vika 1 (tis2000 mukaan)
Vika ruiskutuspumpun ohjainlaiteen laitteistossa (EEPROM viallinen).
tai
Vika ruiskutuspumpun ohjainlaitteen laitteistossa (A/D-muunnin viallinen)
noita toiminta vikoja on 7 eri mahdollisuutta,
Vika ruiskutuspumpun ohjainlaiteen laitteistossa (EEPROM viallinen).
tai
Vika ruiskutuspumpun ohjainlaitteen laitteistossa (A/D-muunnin viallinen)
noita toiminta vikoja on 7 eri mahdollisuutta,
Astra H caravan -04 1.9cdti
Commodore a coupe -69 3.0i
Commodore a coupe -69 3.0i
Re: Astra VP44 PSG5 vikavalo, 1631
Ketjujakopää on hyvin luotettava,jykevää tekoa,ketju lyhyt ja kiristin öljynpaineella,viat on tosi harvinaisia.Kampiakselin anturin vika minustakin helppo havaita kierrosmittarin toimimattomuudesta mutta yleensä se ensin vaihdetaan varmuudeksi koska on halpa osa ennen pumppuremonttia.
Pumpun ohjainlaite viallinen,eikä välttämättä onnistu korjauskaan.
Pumpun ohjainlaite viallinen,eikä välttämättä onnistu korjauskaan.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Re: Astra VP44 PSG5 vikavalo, 1631
jos tuo opcomin 1631 a tarkoittas 1631 tominta vika 1 (tis2000 mukaan)
Vika ruiskutuspumpun ohjainlaiteen laitteistossa (EEPROM viallinen).
Selasin Izuzun dls manuaalia , jossa on myös vp44, tuon kampiakselin asentotunnistin, jota diesel paja ehdotti,
vaihdettavaksi, jos oikein ymmärsin, vaikka ckp on rikki, ecu tuplaa pumpun anturin tiedon ja käyttää
sitä, samalla vähentää syötttöä, voiko ckp vian poisulkea yleismittarilla jos arvo ovat
The windings of the coil have a resistance value of approximately 0.9 K ohm at a temperature +20 C
Idle Approximately 0.7V (AC Range)2000rpm: Approximately 1.1V (AC Range
elikkä kelan vastus 900 Oomia ja vaihtovirran jännite tyhjäkäynnillä 0,7 V ja 2000 rpm 1,1 V (AC)
Onko kukaan kokeillut, kuinka diesel astra käy, kun kiertokangen asentokulma-anturin johdon irroittaa.
Omassani lähti käyntiin, mutta käynti aaltoilee voimakkaasti, kierrokset nousee ja laskee ja
kierrosluku mittari ei näytä mitään.
Mitatut arvot anturista moottorin käydessä, vastuus n. 990 ohmia ja vaihtojännite
n 1,3 -- 1,8 V, mittaus rupusella Fluke 77 yleismittarilla.
Vika ruiskutuspumpun ohjainlaiteen laitteistossa (EEPROM viallinen).
Selasin Izuzun dls manuaalia , jossa on myös vp44, tuon kampiakselin asentotunnistin, jota diesel paja ehdotti,
vaihdettavaksi, jos oikein ymmärsin, vaikka ckp on rikki, ecu tuplaa pumpun anturin tiedon ja käyttää
sitä, samalla vähentää syötttöä, voiko ckp vian poisulkea yleismittarilla jos arvo ovat
The windings of the coil have a resistance value of approximately 0.9 K ohm at a temperature +20 C
Idle Approximately 0.7V (AC Range)2000rpm: Approximately 1.1V (AC Range
elikkä kelan vastus 900 Oomia ja vaihtovirran jännite tyhjäkäynnillä 0,7 V ja 2000 rpm 1,1 V (AC)
Onko kukaan kokeillut, kuinka diesel astra käy, kun kiertokangen asentokulma-anturin johdon irroittaa.
Omassani lähti käyntiin, mutta käynti aaltoilee voimakkaasti, kierrokset nousee ja laskee ja
kierrosluku mittari ei näytä mitään.
Mitatut arvot anturista moottorin käydessä, vastuus n. 990 ohmia ja vaihtojännite
n 1,3 -- 1,8 V, mittaus rupusella Fluke 77 yleismittarilla.
Re: Astra VP44 PSG5 vikavalo, 1631
Astra "nuhapumppu on nyt korjattu, vika ilmeni ECUN: virhelokissa 1631 A (OP-COM) pumpun EDC mallia PSG5
virhelokissa ei mitään virhettä, auto lähti käymään hyvin, kierroksia otti vain 3 900 ja hyvin laiska kulkemaan.
muuten ei ongelmia, paitsi katsastuksessa arvot hyvät, mutta kierrosluku liian alhainen, joten korjattava oli.
Ostin rompetorilta viallisen pumpun ja lähetin sen EDC:n Markku Malassulle Iisalmeen, ja osa palautui
korjattuna viikko myöhemmin. Hyvin asiallista ja toimivaa palvelua tuolla Kuopion suunnalla.
Verokarhukin sai alvia 50 euroa (:
EDC:n vaihtoa varten oli irroitettava, imusarja, johtoja ja suutinputket, joiden avaus ja mutterin
kiritys oli hieman työlästä, jos irroittaa jäähdyttäjän, homma helpottuu merkittävästi.
Katkaistuihin johtoihin tuli Markulla sopivat pätkät ja kutistesukat ja tinalankaa.
johdot liitin ensin puristamalla metalliholkkiin " ampin liittimistä" ja siten varmistus
juottamalla ja kutistekat sitten johtojen päälle. Imuasarjan pesun jälkeen kokoonpano
samalla vaihdoin kumiset paluuletkut ja niiden T-haarat. (halkaisija 3,2 mm) suuttimilta pumpulle
Kumiletkut kannattaa irroittaa suuttimien päästä kiertämällä ja tarvittaessa halkaisemalla
reunasta ja kärjestä teroitetulla pienellä ruuvimeisselillä, ettei letkusta katkea osia suuttimen sisään.
Samalla vaihdoin polttoainesuodattimen, muista täyttää polttoaineella piri pintaan, äläkä kiristä
liikaa, suodatinpönttö on muovia. Pikaliittimet kiinni, saa auki helposti, kun tavallisista pitkäkärkisistä
pihdeistä kääntää kärjet vastakkain, Biltemsta varmaan löytyy valmiskin työkalu.
Käynnistystä varten olin ottanut tankin aivan täyteen ja hinasin auton sitten mäkeen nokka mahdollimman
alaspäin, jotta polttoaine valuisi omalla painollaan pumpulle päin, pumppu sinänsä on hyvä imemään, mutta
ilmavuotoja ei saa olla paluuletkuissa yms.
jonkun aikaa "sahattua" Astra lähti käyntiin ja varvimittari meni vihdoinkin kevyesti punaisella alueelle
elikkä n 5000 kierrosta, joka KELPAA katsastusmiehellin (ryntäysnopeus, jolla päästö on mitattava.
Se oli siinä. Jälleen kerran vika oli pumpun mustassa laatikossa (EDC) pumppu tosin on
tehdaskorjattu vaihtopumppu ja alle 100.000 ajettu tehdaskorjauksen jälkeen.
Homma sinänsä on oltava sisäsiistiä, ei hiekkaa tai muuta suutinputkiin ja EDC:n alta paljastuvaan
pumpun altaaseen. Asennuksen ajaksi laitoin pumpun suuttimien liitäntöihin asianmukaiset
"suutinkorkit" joisa saa mm Tammer dieselistä.
virhelokissa ei mitään virhettä, auto lähti käymään hyvin, kierroksia otti vain 3 900 ja hyvin laiska kulkemaan.
muuten ei ongelmia, paitsi katsastuksessa arvot hyvät, mutta kierrosluku liian alhainen, joten korjattava oli.
Ostin rompetorilta viallisen pumpun ja lähetin sen EDC:n Markku Malassulle Iisalmeen, ja osa palautui
korjattuna viikko myöhemmin. Hyvin asiallista ja toimivaa palvelua tuolla Kuopion suunnalla.
Verokarhukin sai alvia 50 euroa (:
EDC:n vaihtoa varten oli irroitettava, imusarja, johtoja ja suutinputket, joiden avaus ja mutterin
kiritys oli hieman työlästä, jos irroittaa jäähdyttäjän, homma helpottuu merkittävästi.
Katkaistuihin johtoihin tuli Markulla sopivat pätkät ja kutistesukat ja tinalankaa.
johdot liitin ensin puristamalla metalliholkkiin " ampin liittimistä" ja siten varmistus
juottamalla ja kutistekat sitten johtojen päälle. Imuasarjan pesun jälkeen kokoonpano
samalla vaihdoin kumiset paluuletkut ja niiden T-haarat. (halkaisija 3,2 mm) suuttimilta pumpulle
Kumiletkut kannattaa irroittaa suuttimien päästä kiertämällä ja tarvittaessa halkaisemalla
reunasta ja kärjestä teroitetulla pienellä ruuvimeisselillä, ettei letkusta katkea osia suuttimen sisään.
Samalla vaihdoin polttoainesuodattimen, muista täyttää polttoaineella piri pintaan, äläkä kiristä
liikaa, suodatinpönttö on muovia. Pikaliittimet kiinni, saa auki helposti, kun tavallisista pitkäkärkisistä
pihdeistä kääntää kärjet vastakkain, Biltemsta varmaan löytyy valmiskin työkalu.
Käynnistystä varten olin ottanut tankin aivan täyteen ja hinasin auton sitten mäkeen nokka mahdollimman
alaspäin, jotta polttoaine valuisi omalla painollaan pumpulle päin, pumppu sinänsä on hyvä imemään, mutta
ilmavuotoja ei saa olla paluuletkuissa yms.
jonkun aikaa "sahattua" Astra lähti käyntiin ja varvimittari meni vihdoinkin kevyesti punaisella alueelle
elikkä n 5000 kierrosta, joka KELPAA katsastusmiehellin (ryntäysnopeus, jolla päästö on mitattava.
Se oli siinä. Jälleen kerran vika oli pumpun mustassa laatikossa (EDC) pumppu tosin on
tehdaskorjattu vaihtopumppu ja alle 100.000 ajettu tehdaskorjauksen jälkeen.
Homma sinänsä on oltava sisäsiistiä, ei hiekkaa tai muuta suutinputkiin ja EDC:n alta paljastuvaan
pumpun altaaseen. Asennuksen ajaksi laitoin pumpun suuttimien liitäntöihin asianmukaiset
"suutinkorkit" joisa saa mm Tammer dieselistä.
Re: Astra VP44 PSG5 vikavalo, 1631 (A), tarina jatkuu
Opel Astra jaksaa kyykyttää
Vaihdoin syötttöpumpun "apuÄly" (EDC):n korjattuun versioon.
Korjauksen jälkeen on ajettu pari tuhatta.
Tänään Astra yllätti, vikavalo palaa jälleen.
OP-COM antaa virheen " 1631 B Injection pump malnufunction 3 "
Livedata:ssa tyhjäkäynnillä toteunut ja annettu syötön
määrä arvot vaeltelee, vaikka auton käy tasaisesti 800 RPM.
Viitaako tuo vika siiten, että määränsäätimen mäntä jumittaa ?
Muuten auto toimii ok, ottaa täydet kierrokset ja
voimaa löytyy?
Ainoa pointti, tarttisko tehdä jotain, jottei
matka katkeis yllättäin.
Ollosko vika 1631 mallia B harmiton ???
Vaihdoin syötttöpumpun "apuÄly" (EDC):n korjattuun versioon.
Korjauksen jälkeen on ajettu pari tuhatta.
Tänään Astra yllätti, vikavalo palaa jälleen.
OP-COM antaa virheen " 1631 B Injection pump malnufunction 3 "
Livedata:ssa tyhjäkäynnillä toteunut ja annettu syötön
määrä arvot vaeltelee, vaikka auton käy tasaisesti 800 RPM.
Viitaako tuo vika siiten, että määränsäätimen mäntä jumittaa ?
Muuten auto toimii ok, ottaa täydet kierrokset ja
voimaa löytyy?
Ainoa pointti, tarttisko tehdä jotain, jottei
matka katkeis yllättäin.
Ollosko vika 1631 mallia B harmiton ???
-
- 'Admiral'
- Viestit: 142
- Liittynyt: 13 Syys 2011, 19:06
- Paikkakunta: Kiuruvesi
Re: Astra VP44 PSG5 vikavalo, 1631
Moro! Mitäs syötön ajoitus sanoo pyydetyn ja toteutuneen osalta?
En minä, mutta pojat....
Re: Astra VP44 PSG5 vikavalo, 1631
Ajoitus on stabiili, seuraa kauniisti ECUN antamaa arvoa (CA astetta)
Re: Astra VP44 PSG5 vikavalo, 1631
Kuulostaa melko visaiselta ongelmalta,mutta voithan kysyä myös takuukorjauksen mahdollisuutta.
Tuohan kelpaa kuitenkin katsastuksessa jos kiertää normaalisti vaikka siellä vikakoodi onkin.
Itselläkin taisi olla jossain korjatussa pumpussa pysyvä vikakoodi,ei haitannut mitään eikä muistaakseni edes palanut vikavalp juurikaan ajossa.Olkoon sitten siellä vikamuistissa...
Tuohan kelpaa kuitenkin katsastuksessa jos kiertää normaalisti vaikka siellä vikakoodi onkin.
Itselläkin taisi olla jossain korjatussa pumpussa pysyvä vikakoodi,ei haitannut mitään eikä muistaakseni edes palanut vikavalp juurikaan ajossa.Olkoon sitten siellä vikamuistissa...
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Re: Astra VP44 PSG5 vikavalo, 1631
tämmösiä selostuksia
Ruiskutuspumpun toimintavika 2
Vika ruiskutuspumpun ohjainlaitteen laitteistossa
Vaikutus:
Enimmäistehoa lasketaan
Ruiskutuspumpun toimintavika 3
Yhteysvirhe ruiskutuspumpun ohjainlaitteen ja moottorin ohjainlaitteen välillä
Vaikutus:
Moottori sammutetaan
kyllähän ne syötön määrät vähän vaeltelee tyhjäkäynnillä
tuohon 3 vikaan löytyy jännite testejä.
Sytytysvirta PÄÄLTÄ
Vedä johdinsarjaliitin irti seuraavasta liitännästä:
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Sytytysvirta PÄÄLLÄ
Mittaa jännite seuraavien liitinnapojen välillä:
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 7
&
Maatto
suurempi kuin 11 V
----------
Mittaa jännite seuraavien liitinnapojen välillä:
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 7
&
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 6
suurempi kuin 11 V
----------------
Mittaa jännite seuraavien liitinnapojen välillä:
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 6
&
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 5
suurempi kuin 11 V
----------------------
Mittaa jännite seuraavien liitinnapojen välillä:
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 8
&
Maatto
pienempi kuin 0,3 V
--------------------
Kytke kierroslukumittari liitäntään:
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 8
&
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 6
Kierroslukumittarin asetus:
4 sylinteri, 4 isku
Virta-avain virtalukossa asennossa III
Ohje:
Moottori ei käynnisty.
suurempi kuin 400 r/min
--------------------
Sytytysvirta PÄÄLLÄ
Mittaa jännite seuraavien liitinnapojen välillä:
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 1
&
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 2
0,5 ... 4 V
----------
jos kaikki ok niin Viallinen komponentti:
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Ruiskutuspumpun toimintavika 2
Vika ruiskutuspumpun ohjainlaitteen laitteistossa
Vaikutus:
Enimmäistehoa lasketaan
Ruiskutuspumpun toimintavika 3
Yhteysvirhe ruiskutuspumpun ohjainlaitteen ja moottorin ohjainlaitteen välillä
Vaikutus:
Moottori sammutetaan
kyllähän ne syötön määrät vähän vaeltelee tyhjäkäynnillä
tuohon 3 vikaan löytyy jännite testejä.
Sytytysvirta PÄÄLTÄ
Vedä johdinsarjaliitin irti seuraavasta liitännästä:
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Sytytysvirta PÄÄLLÄ
Mittaa jännite seuraavien liitinnapojen välillä:
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 7
&
Maatto
suurempi kuin 11 V
----------
Mittaa jännite seuraavien liitinnapojen välillä:
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 7
&
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 6
suurempi kuin 11 V
----------------
Mittaa jännite seuraavien liitinnapojen välillä:
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 6
&
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 5
suurempi kuin 11 V
----------------------
Mittaa jännite seuraavien liitinnapojen välillä:
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 8
&
Maatto
pienempi kuin 0,3 V
--------------------
Kytke kierroslukumittari liitäntään:
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 8
&
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 6
Kierroslukumittarin asetus:
4 sylinteri, 4 isku
Virta-avain virtalukossa asennossa III
Ohje:
Moottori ei käynnisty.
suurempi kuin 400 r/min
--------------------
Sytytysvirta PÄÄLLÄ
Mittaa jännite seuraavien liitinnapojen välillä:
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 1
&
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Johdinsarjaliitin (johdinsarjan puoli) liitinnapa 2
0,5 ... 4 V
----------
jos kaikki ok niin Viallinen komponentti:
A10 Ohjainlaite - ruiskutuspumppu
Astra H caravan -04 1.9cdti
Commodore a coupe -69 3.0i
Commodore a coupe -69 3.0i
Re: Astra VP44 PSG5 vikavalo, 1631
Kiitos kaikille nopeista vastauksista. Täytyy jossain vaiheessa mitata
nuo jarppav:n antamat jännitearvot. Katselin tuossa izuzu:n vp44 pumpun
huolto-ohjetta, jossa on eri vikakoodeja tech2 mukaan. Tuo 1631 B viittaisi
määränsäätimen (high pressure valve driver ) piirin virheeseen.
Tässä virhetilanteessa ei ole mitään virheen toipumisprosessia,
jotain aliohjelmaa, jota EDM siirtyisi ajamaan ko virheen havaitessaan,
kuten 1631 A, EDM (moottorinohjain) rajaa kierroslukun 3900 ja
vähentää syötön määrää.
Tuo takuuuhomma koskee varmaan allekirjoittanutta, pudotellut
hiekkaa putkiin ja sitä myöten määränsäätimelle mahdollisesti,
tai määränsäädin jumittaa muuten, tässä korjattiin vain
EDC ,ei sen toimilaitteita, kuten määränsäädintä, tai cut off solenodia, se nyt
kyllä toimii, kun moottori sammuu
Eipä tässä muu auta kun funtsia ja lueskella
forumeita, auto sinänsä kä'y ja kukkuu, kun
tietäs, kuinka kauant
Yksi ajatus on, laittaa löpöön jotain
liukkaampaa, kuten 2 T öljyä, tai
siihen varmaan on oma tuote, kuka tietää ?
nuo jarppav:n antamat jännitearvot. Katselin tuossa izuzu:n vp44 pumpun
huolto-ohjetta, jossa on eri vikakoodeja tech2 mukaan. Tuo 1631 B viittaisi
määränsäätimen (high pressure valve driver ) piirin virheeseen.
Tässä virhetilanteessa ei ole mitään virheen toipumisprosessia,
jotain aliohjelmaa, jota EDM siirtyisi ajamaan ko virheen havaitessaan,
kuten 1631 A, EDM (moottorinohjain) rajaa kierroslukun 3900 ja
vähentää syötön määrää.
Tuo takuuuhomma koskee varmaan allekirjoittanutta, pudotellut
hiekkaa putkiin ja sitä myöten määränsäätimelle mahdollisesti,
tai määränsäädin jumittaa muuten, tässä korjattiin vain
EDC ,ei sen toimilaitteita, kuten määränsäädintä, tai cut off solenodia, se nyt
kyllä toimii, kun moottori sammuu
Eipä tässä muu auta kun funtsia ja lueskella
forumeita, auto sinänsä kä'y ja kukkuu, kun
tietäs, kuinka kauant
Yksi ajatus on, laittaa löpöön jotain
liukkaampaa, kuten 2 T öljyä, tai
siihen varmaan on oma tuote, kuka tietää ?
Re: Astra VP44 PSG5 vikavalo, 1631
Minä kannatan 2T öljyä. Omissa ei ole ollut määränsäädinvikoja, ei minulla ole otsaa väittää sen olevan 2T öljyn ansiota, mutta sen verran on 2T öljyllä turattu, että ei sillä dieseliä rikki saa. Eikä tuossa ole konkussiin mennyt, kun pitoisuudet on kymmenes osa siitä mitä mopon bensassanopelix kirjoitti:Yksi ajatus on, laittaa löpöön jotain liukkaampaa, kuten 2 T öljyä, tai siihen varmaan on oma tuote, kuka tietää ?
Re: Astra VP44 PSG5 vikavalo, 1631
Moikka!
Onko nopelix saanut tähän selvyyttä?
Onko nopelix saanut tähän selvyyttä?
Erno
Zafira -08 1.9 CDTI, Senator -90 3.0i 24v, Manta -74, Manta -72, Manta -77, Astra G.
Zafira -08 1.9 CDTI, Senator -90 3.0i 24v, Manta -74, Manta -72, Manta -77, Astra G.