Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Tuo putsaus homma on kyllä luontevin tehdä kun pumppuremonti tulee eteen,sitten onkin auton isot remontit tehty pitkäksi aikaa..Muuten tulee tehtyä nuo työt kaksi kertaa.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Taisi olla ajankohtaista tuo puhdistus. Pa-putket oli pumpun päästä niin tiukalla ettei auki leikattu 17mm lenkki kestäny vääntöä niin piti aukasta ihan kiintoavaimella. Pyörreläpät oli ihan jumissa ja karstakerros ulottu pitkälle imusarjaan. Puhdistus onnistui puukolla ja metallirassilla, ohut jatkoputki imuriin niin sai karstan pois.
Ilmaaminen putket yläpäästä irti ja kolmannella startilla putkien kiinnityksen jälkeen käyntiin.
Ennen puhdistusta ei ollut ollenkaan vetoja alle 1500rpm jonka kohdalla tuntui selkeä nykäisy kiihdyttäessä, nyt kiihtyi alhaalta asti tasaisesti.
Ilmaaminen putket yläpäästä irti ja kolmannella startilla putkien kiinnityksen jälkeen käyntiin.
Ennen puhdistusta ei ollut ollenkaan vetoja alle 1500rpm jonka kohdalla tuntui selkeä nykäisy kiihdyttäessä, nyt kiihtyi alhaalta asti tasaisesti.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Vaikuttipa muuten kulutukseenkin tämä homma, ennen remppaa 380km matka-ajoa ja laskin 6,1/100km. rempan jälkeen täsmälleen sama matka meni 5,3l/100km
Tosin vuotavat paluuletkutkin t-haaroineen uusittiin samalla.
Tosin vuotavat paluuletkutkin t-haaroineen uusittiin samalla.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 2719
- Liittynyt: 09 Helmi 2006, 21:12
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Mihin momenttiin nuo läppäkannen mutterit pitää kiristää?
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
tuo sonta tulee hyvin äkkiä takaisin tuonne,
nyt kun olen ajellut niin ettei huohota imupuolelle niin siellä imusarjassa on vain sellainen nätti musta samettinen pinta..
imusarjan alempi osa 22nm ja ylempi 8nm
nyt kun olen ajellut niin ettei huohota imupuolelle niin siellä imusarjassa on vain sellainen nätti musta samettinen pinta..
imusarjan alempi osa 22nm ja ylempi 8nm
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
EGR on poistettu käytöstä niin eikö se silloin pitäis ihan puhtaana pysyä?jarppav kirjoitti:tuo sonta tulee hyvin äkkiä takaisin tuonne,
nyt kun olen ajellut niin ettei huohota imupuolelle niin siellä imusarjassa on vain sellainen nätti musta samettinen pinta..
imusarjan alempi osa 22nm ja ylempi 8nm
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Tuossa ois kuva miltä paluuletkut ei kuulu näyttää .Huomaa alipainepillistä tehty jatko pumpulle!Liitoksia ei ole painettu kunnolla pohjaan.Päissä on t kappaleet joista lähtee pätkä ei minnekkään jossa on pultti tulppana päässä,siis yhteensä 5 t-haaraa.Ainakin yksi t-haara oli murtunut.
Ihme jos näillä saa auton käymään.Kauheen pitkäikäistä ei tuo kudospäällysletku ole muutenkaan.
Ihme jos näillä saa auton käymään.Kauheen pitkäikäistä ei tuo kudospäällysletku ole muutenkaan.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 2719
- Liittynyt: 09 Helmi 2006, 21:12
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Hyvä kuva miltä konehuoneen ei ylipäätänsä pidä näyttää. Painepesuria käteen ja paskat pois.jjvirtan kirjoitti:Tuossa ois kuva miltä paluuletkut ei kuulu näyttää .Huomaa alipainepillistä tehty jatko pumpulle!Liitoksia ei ole painettu kunnolla pohjaan.Päissä on t kappaleet joista lähtee pätkä ei minnekkään jossa on pultti tulppana päässä,siis yhteensä 5 t-haaraa.Ainakin yksi t-haara oli murtunut.
Ihme jos näillä saa auton käymään.Kauheen pitkäikäistä ei tuo kudospäällysletku ole muutenkaan.
*Kuva*
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Millaisella ratkaisulla teit huohotuksen ?jarppav kirjoitti:tuo sonta tulee hyvin äkkiä takaisin tuonne,
nyt kun olen ajellut niin ettei huohota imupuolelle niin siellä imusarjassa on vain sellainen nätti musta samettinen pinta..
Esim. erillinen säiliö johon vedit letkun venttiilikopalta ja säiliöstä yhteys ulkoilmaan suodattimen kautta tms. ?
Veditkö säiliöltä öljyn valumalinjaa kampikammioon tai useampaa ilma letkua säiliölle ?
(Ts. venttiilikopan letku ja esim. kampikammiolta ilmeletku tms. )
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Vähällä naftalla oot päässy,mulla ei oo menny alle 6,5 oikeen koskaan.Nyt putsasin imupuolen ja poistin koko läppäakselin sieltä.Kyllä käynti muuttui siistiksi,en tiedä sit muuttuuko kulutus ku just sen tein mut lämpö ei nouse enää niin ripeesti et voi olla pienempi kulutus.Autolla ajettu kolmesataatonnia et oli aika kyl putsata.Otin kuviakin mut empästä niit osaa tähän laittaa;)seero kirjoitti:Vaikuttipa muuten kulutukseenkin tämä homma, ennen remppaa 380km matka-ajoa ja laskin 6,1/100km. rempan jälkeen täsmälleen sama matka meni 5,3l/100km
Tosin vuotavat paluuletkutkin t-haaroineen uusittiin samalla.
Huohotinputki pitää vielä muuttaa,oli niin paljon sitä öljynpaskaa kanavissa.
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
ite jätin tuon läppäakselin sinne kun lueskelin joskus että sen poistaminen oli aiheuttanu nykimistä joillain kierroksilla. kaikki ylimääränen ois kyllä hyvä sieltä pois saaha niin ei oo paskalla tartuntapintaa. nyt kun egr tulpattu ja 30 tkm ajettu puhistuksen jälkeen niin kurkkasin sisään, seinät vielä kiilsi puhtauttaan. öljyä siellä kyllä oli jonku verran niin huohotuksen fiksailua vois harkita. egr:n laipassa pakopuolella oli heti jo puoli senttiä karstaa että ne ois nyt imusarjassa jos egr ois toiminnassa.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
]Ei oo kyllä minkäänlaistanykimistä,käynti on kyllä todella siistiä,,,,pelottaa ihan ku alkaa nui komiasti käydä,,,ettei vaan kailahda seuraavaks;D ;D Vähä motarilla kokeilin kolmosella kierrättää niin hyvin nousi hiukka alle punasen kiekat.Ja käyntiinlähtö joteski jouhevampaa kylmänä,käy heti siististi.Ahtopaine pitäs viä tarkistaa ja toi välijäähy et onko siellä sitä öljynpaskaa,,,se kyl noiden läppienpoisto vie sitä terävyyttä pois mut tekee miellyttävämmäks ajella varsinki kaupungissa.
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Lueskelin muualta netistä että tulppaaminen vaikuttaisi talvella huomattavasti koneen lämpiämiseen hitautena? Miten, onko muilla tälläisiä kokemuksia?
Jos on oikeasti vaikutusta, niin miten tuon vastuksen saisi viriteltyä sillä tavalla, että saisi talveksi taas kierrätyksen käyttöön?
Jos on oikeasti vaikutusta, niin miten tuon vastuksen saisi viriteltyä sillä tavalla, että saisi talveksi taas kierrätyksen käyttöön?
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Oulun tasolla ajelen ja kyllä täällä pakkasta piisaa, keula vaan tukkoon pahvilla niin hyvin riitti lämmintä, kaupunkiajossa pyöri sielä 80-85 ja maantiellä 90.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Älä ala keuliin! Oot 350 kilsaa etelämpänä siitä, missä meikäläinen pyörii viikot, joten...
Mutta joo, eiköhän sitäpahvilla pärjää. Vastus paikoilleen siis huomenna.
Mutta joo, eiköhän sitäpahvilla pärjää. Vastus paikoilleen siis huomenna.