Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Tuli tässä pienoisena ahaa elämyksenä mieleen, että millä porukka on puhistanu imukanavat imusarjan alta? Itse pyyhin paperilla ja sormella sen minkä lähti. Aika huonoksi net silti jäi. Kolmoskanavan mutkassa oli jopa herneen kokoinen paskamöykky
Sitä tavaraa valui myös ihan huolella lohkon sisään. Ei käynyt kovinkaan hyvin ekalla ajolla sitä usvan ja hajun määrää
Sitä tavaraa valui myös ihan huolella lohkon sisään. Ei käynyt kovinkaan hyvin ekalla ajolla sitä usvan ja hajun määrää
-
- 'Admiral'
- Viestit: 241
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 19:53
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Ruuvari ja imuri. Jarrukliineriä rättiin ja hinkutusta. Imukotelon osat maalarinliuottimella, lasten hammasharjoilla ja tiskiharjalla.
Jos se toimi, ni ei toimi enään.
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Ainiin, taisimpa käyttää imuriakin. Mutta eipä tainnut imuteho riittää kotelo puhdistui bensalla ja kilometrillä paperia. Toivottavasti ei enää tarvi ruveta, meni nimittäin kahdella miehellä 4 h pelkkään puhdistukseen, seuraa onneksi oli sentään sääskistä.
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Jos ei ole hirveä hätä niin antaa sen imukotelon olla liossa löpössä tai jossain soveltuvassa liuotinpesuaineessa, vaikkapa yön yli ja sitten pesee sen Teijossa tms. osapesukoneessa, jos jonkun tuttavan työpaikalla vaikkapa sattuu olemaan semmoinen - vähimmän vaivan tie ja lähtee oikein hyvin puhtaaksi.
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
No itsellä on ns. autotalliimuri ja tylsä morapuukko,hommassa ei enää mene kauaa kun on tullut tehtyä noita jo monia.Jos kannen kanavia puhdistaa syvemmältä huolellisesti alkaa jo hieman aikaakin menemään.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
- erämies1989
- 'Diplomat'
- Viestit: 1575
- Liittynyt: 20 Syys 2012, 13:12
- Paikkakunta: kajaani
- Viesti:
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
en tiedä kuuluko tähän, mutta ongelman kohde on opel vectra b1 2.0dti 97.
moottorin häiriö valo palaa tyhjäkäynnillä mutta jos käynnistää eikä anna tippua kierrosten tyhjäkäynnille niin ei pala,
mistähän vikaa alkaisi etsiä? vika koodeja tuli egr:ltä ja mietin onnistuisko tuo vastus patentti tässä?
ilmamassamittarille tulee 2 ruskeaa 1 punainen ja 1 sininen johto. auttakaa että saan vectran takaisin elävien kirjoihin
nuo purkit jotka akun luona (pyörreläppien ja egr) surisee ja alipaine on omasta mielestäni mitätön..
moottorin häiriö valo palaa tyhjäkäynnillä mutta jos käynnistää eikä anna tippua kierrosten tyhjäkäynnille niin ei pala,
mistähän vikaa alkaisi etsiä? vika koodeja tuli egr:ltä ja mietin onnistuisko tuo vastus patentti tässä?
ilmamassamittarille tulee 2 ruskeaa 1 punainen ja 1 sininen johto. auttakaa että saan vectran takaisin elävien kirjoihin
nuo purkit jotka akun luona (pyörreläppien ja egr) surisee ja alipaine on omasta mielestäni mitätön..
Rinkilät:
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
-
- 'Admiral'
- Viestit: 241
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 19:53
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Tarkistahan öljyn määrä.erämies1989 kirjoitti:en tiedä kuuluko tähän, mutta ongelman kohde on opel vectra b1 2.0dti 97.
moottorin häiriö valo palaa tyhjäkäynnillä mutta jos käynnistää eikä anna tippua kierrosten tyhjäkäynnille niin ei pala,
mistähän vikaa alkaisi etsiä? vika koodeja tuli egr:ltä ja mietin onnistuisko tuo vastus patentti tässä?
ilmamassamittarille tulee 2 ruskeaa 1 punainen ja 1 sininen johto. auttakaa että saan vectran takaisin elävien kirjoihin
nuo purkit jotka akun luona (pyörreläppien ja egr) surisee ja alipaine on omasta mielestäni mitätön..
Jos se toimi, ni ei toimi enään.
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Kyllä tuo egr-venttiilin vialta vaikuttaa. Kun alipainetta ei ole syynä on useimmiten vuoto ap-letkustossa tai putki irti heti ap-pumpulta. Liitosten kumiputket voi olla halki tai kovissa pilleissä nirhautunut reikiä. Onkos siinä kuitenkin tehot tallella? Alipainepurkkien ei pitäisi koneen käynnin yli kuultavasti siristä, joten taitaa hevoset olla laitumella.erämies1989 kirjoitti:moottorin häiriö valo palaa tyhjäkäynnillä mutta jos käynnistää eikä anna tippua kierrosten tyhjäkäynnille niin ei pala,
nuo purkit jotka akun luona (pyörreläppien ja egr) surisee ja alipaine on omasta mielestäni mitätön..
- erämies1989
- 'Diplomat'
- Viestit: 1575
- Liittynyt: 20 Syys 2012, 13:12
- Paikkakunta: kajaani
- Viesti:
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
oliko muita ideoita? eiköhän tuo ole itsestään selvyys..paineenmuuntaja kirjoitti:Tarkistahan öljyn määrä.erämies1989 kirjoitti:en tiedä kuuluko tähän, mutta ongelman kohde on opel vectra b1 2.0dti 97.
moottorin häiriö valo palaa tyhjäkäynnillä mutta jos käynnistää eikä anna tippua kierrosten tyhjäkäynnille niin ei pala,
mistähän vikaa alkaisi etsiä? vika koodeja tuli egr:ltä ja mietin onnistuisko tuo vastus patentti tässä?
ilmamassamittarille tulee 2 ruskeaa 1 punainen ja 1 sininen johto. auttakaa että saan vectran takaisin elävien kirjoihin
nuo purkit jotka akun luona (pyörreläppien ja egr) surisee ja alipaine on omasta mielestäni mitätön..
Rinkilät:
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
- erämies1989
- 'Diplomat'
- Viestit: 1575
- Liittynyt: 20 Syys 2012, 13:12
- Paikkakunta: kajaani
- Viesti:
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
letkut,liittimet kunnossa mutta ei tämä näytä luonnistuvan vaikka jo 40 tuntia hangannu ja koittanu kaikkeargs1 kirjoitti:Kyllä tuo egr-venttiilin vialta vaikuttaa. Kun alipainetta ei ole syynä on useimmiten vuoto ap-letkustossa tai putki irti heti ap-pumpulta. Liitosten kumiputket voi olla halki tai kovissa pilleissä nirhautunut reikiä. Onkos siinä kuitenkin tehot tallella? Alipainepurkkien ei pitäisi koneen käynnin yli kuultavasti siristä, joten taitaa hevoset olla laitumella.erämies1989 kirjoitti:moottorin häiriö valo palaa tyhjäkäynnillä mutta jos käynnistää eikä anna tippua kierrosten tyhjäkäynnille niin ei pala,
nuo purkit jotka akun luona (pyörreläppien ja egr) surisee ja alipaine on omasta mielestäni mitätön..
Rinkilät:
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Onko alipainepumpun lähdössä imua, pumpun alla olevassa nysässä siis? Siellä ei sähkövikojen pitäisi vaikuttaa. Saattoi olla niin, että vastuspatentti ei toimi noissa ensimmäisissä dtl:ssä. Onkos imusarjan päässä läppäkäytön lähellä oleva ahtopaineanturi katsottu. Ei piikkiä reikään putsatessa. Oliko vika jo ostettaessa, jos vaikka olisi tökitty aiemmin?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 241
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 19:53
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Eipä se aina ole itsestäänselvyys. Voisko öljynpaineet olla heikot tai alipainepumppu loppu. Ootko irrotellu egr:rää jos se takertelee?erämies1989 kirjoitti:oliko muita ideoita? eiköhän tuo ole itsestään selvyys..paineenmuuntaja kirjoitti:Tarkistahan öljyn määrä.erämies1989 kirjoitti:en tiedä kuuluko tähän, mutta ongelman kohde on opel vectra b1 2.0dti 97.
moottorin häiriö valo palaa tyhjäkäynnillä mutta jos käynnistää eikä anna tippua kierrosten tyhjäkäynnille niin ei pala,
mistähän vikaa alkaisi etsiä? vika koodeja tuli egr:ltä ja mietin onnistuisko tuo vastus patentti tässä?
ilmamassamittarille tulee 2 ruskeaa 1 punainen ja 1 sininen johto. auttakaa että saan vectran takaisin elävien kirjoihin
nuo purkit jotka akun luona (pyörreläppien ja egr) surisee ja alipaine on omasta mielestäni mitätön..
Jos se toimi, ni ei toimi enään.
- erämies1989
- 'Diplomat'
- Viestit: 1575
- Liittynyt: 20 Syys 2012, 13:12
- Paikkakunta: kajaani
- Viesti:
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
ahtopaine anturi oli karstan peitossa...varovasti puhaltelin sitä ja otin enimmät pois en piikillä...alipaine pumpussa omasta mielestä todella onneton imu ja öljyä valuu letkuihin sieltä álimmasta nysästä kun ottaa letkun irti..mutta egr:än purkki surisee ampparipesän lailla ja puhaltelemalla ilma pakenee..? jonnekkin..vastusopatenttiko ei auta??rgs1 kirjoitti:Onko alipainepumpun lähdössä imua, pumpun alla olevassa nysässä siis? Siellä ei sähkövikojen pitäisi vaikuttaa. Saattoi olla niin, että vastuspatentti ei toimi noissa ensimmäisissä dtl:ssä. Onkos imusarjan päässä läppäkäytön lähellä oleva ahtopaineanturi katsottu. Ei piikkiä reikään putsatessa. Oliko vika jo ostettaessa, jos vaikka olisi tökitty aiemmin?
Rinkilät:
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
Jos pumpusta lähtiessä on onneton imu, ei siinä auta kuin pumpun vaihto. Toimiva imu napaa sormeen ihan tuntuvasti. Eihän se vaan vuoda jarrutehostimen kautta, sillehän taitaa olla oma lähtö.
- erämies1989
- 'Diplomat'
- Viestit: 1575
- Liittynyt: 20 Syys 2012, 13:12
- Paikkakunta: kajaani
- Viesti:
Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut
joo ei oo nuin tuntuvaa imua, ihan vähäsen tuntee sormen päässä että saattaisi imeä jotain, tehostajalle on isompi lähtö yläpuolella.. tuota pumppua ei varmaan voi huoltaa itse? vika koodeja antoi egr:ltä kaksi, en nyt muista ulkoa niitärgs1 kirjoitti:Jos pumpusta lähtiessä on onneton imu, ei siinä auta kuin pumpun vaihto. Toimiva imu napaa sormeen ihan tuntuvasti. Eihän se vaan vuoda jarrutehostimen kautta, sillehän taitaa olla oma lähtö.
mutta eikö se alipaine pumppu siinä moottorin vasemmassa reunassa jaa alipaineita pyörreläppien/egr:än purkeille ja niiden kautta egr venttiilille joka sijaitsee siellä imusarjan päällä..
toimiiko egr muuten tyhjäkäynnillä ollenkaan? kuulin huhua että toimii vasta suuremmilla kierrosalueilla..pitääkö paikkaansa??
Rinkilät:
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant