Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
whoaaa
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 21 Maalis 2007, 18:04

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja whoaaa »

Tuli tässä pienoisena ahaa elämyksenä mieleen, että millä porukka on puhistanu imukanavat imusarjan alta? Itse pyyhin paperilla ja sormella sen minkä lähti. Aika huonoksi net silti jäi. Kolmoskanavan mutkassa oli jopa herneen kokoinen paskamöykky :D

Sitä tavaraa valui myös ihan huolella lohkon sisään. Ei käynyt kovinkaan hyvin ekalla ajolla :D sitä usvan ja hajun määrää :D
paineenmuuntaja
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 241
Liittynyt: 11 Kesä 2013, 19:53

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja paineenmuuntaja »

Ruuvari ja imuri. Jarrukliineriä rättiin ja hinkutusta. Imukotelon osat maalarinliuottimella, lasten hammasharjoilla ja tiskiharjalla.
Jos se toimi, ni ei toimi enään.
whoaaa
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 21 Maalis 2007, 18:04

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja whoaaa »

Ainiin, taisimpa käyttää imuriakin. Mutta eipä tainnut imuteho riittää :D kotelo puhdistui bensalla ja kilometrillä paperia. Toivottavasti ei enää tarvi ruveta, meni nimittäin kahdella miehellä 4 h pelkkään puhdistukseen, seuraa onneksi oli sentään sääskistä.
Teuwo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1102
Liittynyt: 19 Syys 2007, 19:40

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja Teuwo »

Jos ei ole hirveä hätä niin antaa sen imukotelon olla liossa löpössä tai jossain soveltuvassa liuotinpesuaineessa, vaikkapa yön yli ja sitten pesee sen Teijossa tms. osapesukoneessa, jos jonkun tuttavan työpaikalla vaikkapa sattuu olemaan semmoinen - vähimmän vaivan tie ja lähtee oikein hyvin puhtaaksi.
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3915
Liittynyt: 10 Helmi 2003, 02:00

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

No itsellä on ns. autotalliimuri ja tylsä morapuukko,hommassa ei enää mene kauaa kun on tullut tehtyä noita jo monia.Jos kannen kanavia puhdistaa syvemmältä huolellisesti alkaa jo hieman aikaakin menemään.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Avatar
erämies1989
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1575
Liittynyt: 20 Syys 2012, 13:12
Paikkakunta: kajaani
Viesti:

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja erämies1989 »

en tiedä kuuluko tähän, mutta ongelman kohde on opel vectra b1 2.0dti 97.
moottorin häiriö valo palaa tyhjäkäynnillä mutta jos käynnistää eikä anna tippua kierrosten tyhjäkäynnille niin ei pala,
mistähän vikaa alkaisi etsiä? vika koodeja tuli egr:ltä ja mietin onnistuisko tuo vastus patentti tässä?
ilmamassamittarille tulee 2 ruskeaa 1 punainen ja 1 sininen johto. auttakaa että saan vectran takaisin elävien kirjoihin :)
nuo purkit jotka akun luona (pyörreläppien ja egr) surisee ja alipaine on omasta mielestäni mitätön..
Rinkilät:
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
paineenmuuntaja
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 241
Liittynyt: 11 Kesä 2013, 19:53

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja paineenmuuntaja »

erämies1989 kirjoitti:en tiedä kuuluko tähän, mutta ongelman kohde on opel vectra b1 2.0dti 97.
moottorin häiriö valo palaa tyhjäkäynnillä mutta jos käynnistää eikä anna tippua kierrosten tyhjäkäynnille niin ei pala,
mistähän vikaa alkaisi etsiä? vika koodeja tuli egr:ltä ja mietin onnistuisko tuo vastus patentti tässä?
ilmamassamittarille tulee 2 ruskeaa 1 punainen ja 1 sininen johto. auttakaa että saan vectran takaisin elävien kirjoihin :)
nuo purkit jotka akun luona (pyörreläppien ja egr) surisee ja alipaine on omasta mielestäni mitätön..
Tarkistahan öljyn määrä.
Jos se toimi, ni ei toimi enään.
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2387
Liittynyt: 08 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

erämies1989 kirjoitti:moottorin häiriö valo palaa tyhjäkäynnillä mutta jos käynnistää eikä anna tippua kierrosten tyhjäkäynnille niin ei pala,

nuo purkit jotka akun luona (pyörreläppien ja egr) surisee ja alipaine on omasta mielestäni mitätön..
Kyllä tuo egr-venttiilin vialta vaikuttaa. Kun alipainetta ei ole syynä on useimmiten vuoto ap-letkustossa tai putki irti heti ap-pumpulta. Liitosten kumiputket voi olla halki tai kovissa pilleissä nirhautunut reikiä. Onkos siinä kuitenkin tehot tallella? Alipainepurkkien ei pitäisi koneen käynnin yli kuultavasti siristä, joten taitaa hevoset olla laitumella.
Avatar
erämies1989
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1575
Liittynyt: 20 Syys 2012, 13:12
Paikkakunta: kajaani
Viesti:

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja erämies1989 »

paineenmuuntaja kirjoitti:
erämies1989 kirjoitti:en tiedä kuuluko tähän, mutta ongelman kohde on opel vectra b1 2.0dti 97.
moottorin häiriö valo palaa tyhjäkäynnillä mutta jos käynnistää eikä anna tippua kierrosten tyhjäkäynnille niin ei pala,
mistähän vikaa alkaisi etsiä? vika koodeja tuli egr:ltä ja mietin onnistuisko tuo vastus patentti tässä?
ilmamassamittarille tulee 2 ruskeaa 1 punainen ja 1 sininen johto. auttakaa että saan vectran takaisin elävien kirjoihin :)
nuo purkit jotka akun luona (pyörreläppien ja egr) surisee ja alipaine on omasta mielestäni mitätön..
Tarkistahan öljyn määrä.
oliko muita ideoita? eiköhän tuo ole itsestään selvyys..
Rinkilät:
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
Avatar
erämies1989
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1575
Liittynyt: 20 Syys 2012, 13:12
Paikkakunta: kajaani
Viesti:

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja erämies1989 »

rgs1 kirjoitti:
erämies1989 kirjoitti:moottorin häiriö valo palaa tyhjäkäynnillä mutta jos käynnistää eikä anna tippua kierrosten tyhjäkäynnille niin ei pala,

nuo purkit jotka akun luona (pyörreläppien ja egr) surisee ja alipaine on omasta mielestäni mitätön..
Kyllä tuo egr-venttiilin vialta vaikuttaa. Kun alipainetta ei ole syynä on useimmiten vuoto ap-letkustossa tai putki irti heti ap-pumpulta. Liitosten kumiputket voi olla halki tai kovissa pilleissä nirhautunut reikiä. Onkos siinä kuitenkin tehot tallella? Alipainepurkkien ei pitäisi koneen käynnin yli kuultavasti siristä, joten taitaa hevoset olla laitumella.
letkut,liittimet kunnossa mutta ei tämä näytä luonnistuvan vaikka jo 40 tuntia hangannu ja koittanu kaikkea :no:
Rinkilät:
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2387
Liittynyt: 08 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Onko alipainepumpun lähdössä imua, pumpun alla olevassa nysässä siis? Siellä ei sähkövikojen pitäisi vaikuttaa. Saattoi olla niin, että vastuspatentti ei toimi noissa ensimmäisissä dtl:ssä. Onkos imusarjan päässä läppäkäytön lähellä oleva ahtopaineanturi katsottu. Ei piikkiä reikään putsatessa. Oliko vika jo ostettaessa, jos vaikka olisi tökitty aiemmin?
paineenmuuntaja
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 241
Liittynyt: 11 Kesä 2013, 19:53

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja paineenmuuntaja »

erämies1989 kirjoitti:
paineenmuuntaja kirjoitti:
erämies1989 kirjoitti:en tiedä kuuluko tähän, mutta ongelman kohde on opel vectra b1 2.0dti 97.
moottorin häiriö valo palaa tyhjäkäynnillä mutta jos käynnistää eikä anna tippua kierrosten tyhjäkäynnille niin ei pala,
mistähän vikaa alkaisi etsiä? vika koodeja tuli egr:ltä ja mietin onnistuisko tuo vastus patentti tässä?
ilmamassamittarille tulee 2 ruskeaa 1 punainen ja 1 sininen johto. auttakaa että saan vectran takaisin elävien kirjoihin :)
nuo purkit jotka akun luona (pyörreläppien ja egr) surisee ja alipaine on omasta mielestäni mitätön..
Tarkistahan öljyn määrä.
oliko muita ideoita? eiköhän tuo ole itsestään selvyys..
Eipä se aina ole itsestäänselvyys. Voisko öljynpaineet olla heikot tai alipainepumppu loppu. Ootko irrotellu egr:rää jos se takertelee?
Jos se toimi, ni ei toimi enään.
Avatar
erämies1989
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1575
Liittynyt: 20 Syys 2012, 13:12
Paikkakunta: kajaani
Viesti:

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja erämies1989 »

rgs1 kirjoitti:Onko alipainepumpun lähdössä imua, pumpun alla olevassa nysässä siis? Siellä ei sähkövikojen pitäisi vaikuttaa. Saattoi olla niin, että vastuspatentti ei toimi noissa ensimmäisissä dtl:ssä. Onkos imusarjan päässä läppäkäytön lähellä oleva ahtopaineanturi katsottu. Ei piikkiä reikään putsatessa. Oliko vika jo ostettaessa, jos vaikka olisi tökitty aiemmin?
ahtopaine anturi oli karstan peitossa...varovasti puhaltelin sitä ja otin enimmät pois en piikillä...alipaine pumpussa omasta mielestä todella onneton imu ja öljyä valuu letkuihin sieltä álimmasta nysästä kun ottaa letkun irti..mutta egr:än purkki surisee ampparipesän lailla ja puhaltelemalla ilma pakenee..? jonnekkin..vastusopatenttiko ei auta??
Rinkilät:
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2387
Liittynyt: 08 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Jos pumpusta lähtiessä on onneton imu, ei siinä auta kuin pumpun vaihto. Toimiva imu napaa sormeen ihan tuntuvasti. Eihän se vaan vuoda jarrutehostimen kautta, sillehän taitaa olla oma lähtö.
Avatar
erämies1989
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1575
Liittynyt: 20 Syys 2012, 13:12
Paikkakunta: kajaani
Viesti:

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja erämies1989 »

rgs1 kirjoitti:Jos pumpusta lähtiessä on onneton imu, ei siinä auta kuin pumpun vaihto. Toimiva imu napaa sormeen ihan tuntuvasti. Eihän se vaan vuoda jarrutehostimen kautta, sillehän taitaa olla oma lähtö.
joo ei oo nuin tuntuvaa imua, ihan vähäsen tuntee sormen päässä että saattaisi imeä jotain, tehostajalle on isompi lähtö yläpuolella.. tuota pumppua ei varmaan voi huoltaa itse? vika koodeja antoi egr:ltä kaksi, en nyt muista ulkoa niitä
mutta eikö se alipaine pumppu siinä moottorin vasemmassa reunassa jaa alipaineita pyörreläppien/egr:än purkeille ja niiden kautta egr venttiilille joka sijaitsee siellä imusarjan päällä..

toimiiko egr muuten tyhjäkäynnillä ollenkaan? kuulin huhua että toimii vasta suuremmilla kierrosalueilla..pitääkö paikkaansa??
Rinkilät:
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
Vastaa Viestiin