Epäilyksesi osuu aivan oikeaan. Huomasin juu, viikonloppuna, että läppäohjaus on ohitettu. Kävin lauantaina läpi koko alipainelinjan ja kytkin lopulta alkuperäisellä mallilla. Järjestelmässä oli vuoto ja siksi se vikavalo herjasi. Nyt kun järjestelmä ei vuoda, niin ahdonsäätökin toimii ja koneessa on ihan eri tavalla vetoja n. 2500-2700 rpm alkaen aina 4000 saakka (sen yli en ole kokeillut). Siinä samalla rapatessa tulin työntäneeksi sormet imuaukkoon ja totesin, että siivouksen tarvetta on imusarjaan kertynyt. Läppien toimintalogiikan perusteella ajateltuna niiden pitäisi juurikin tuoda lisää alakierrosvääntöä, kun imukanavaa kavennetaan ja pidennetään. Pitää joskun kokeilla, jos sattuu tuommonen alipainesolenoidi kohdalle. uutena oli vissiin aikas hintava.Juho M-P kirjoitti:Jos Rizhto on se joksi epäilen niin työn alla on mun vanha Zafira.
Imusarjan läpät on jo pois käytöstä. Alipaineletkut on irti. Niitä ohjaava purkki on näet rikki. Tai se alipainesolenoidi oli ennen ahdonsäätäjänä. Vaihdoin ne ristiin. Imusarjan läppiä ei tarvi yhtään mihinkään.
Noiden momenttien ja oikeiden työkalujen perään minä oon siksi, että huolimatta yli 25 vuoden harrastelusta mopo/MP/auto-piireissä minä olen edelleen hyvä särkemään. Mun rannemomentti tuppaa aina naksahtamaan sen yhen kerran liikaa. Varsinkin kun pelataan alumiiniosien kanssa.