Kokemuksia 1.3 CDTI koneista

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Tomba-80
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 444
Liittynyt: 20 Maalis 2008, 17:49

Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista

Viesti Kirjoittaja Tomba-80 »

Täältä löytyy tuollainen corsa d 1.3cdti(66kw) 5ov sport, ei ainakaan tässä pirsissä ole tuota ajotietokonetta. Dpf päästelee kyllä melkoset käryt kun poltto on käynnissä.
Opel Kadett D 1.2N Vm.82, Opel Vectra B 2.0 CD Vm.97, Opel Omega MV6 aut. Vm.98, Opel Signum 2.0t Vm.04, Opel Corsa D 1.3cdti(90hv) Vm.08, Opel Vectra 3.2 V6 Stw Vm.04, Opel Astra H 1.9cdti Vm.07, Opel Astra G 2.2 Vm.01, Opel Astra J 1.6T Vm.11
MasaKoo
OCF Member 2019
Viestit: 1777
Liittynyt: 14 Maalis 2006, 15:26
Paikkakunta: oulu

Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista

Viesti Kirjoittaja MasaKoo »

Mikä erottaa sportin vakiosta? Minkälaisilla kulutuksilla olette päässeet sekä paljonko on verot olleet corsassa?
Astroja ja Signumi. Ja Corsa. Ja Vivaro.
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Meillä on myös Enjoy varustellussa Corsassa ajotieturi ja cruise... Olivat juurikin suurimpia syitä tämän yksilön valintaan :wink:

+ itse ja rouva onnistuttiin kummatkin sammuttamaan 1.4 koneinen Corsa kertaalleen koeajon aikana :oops: ja 90hv vaparibensa oli aika nuhaisen oloinen dieseliin verrattuna. :director:
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
MasaKoo
OCF Member 2019
Viestit: 1777
Liittynyt: 14 Maalis 2006, 15:26
Paikkakunta: oulu

Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista

Viesti Kirjoittaja MasaKoo »

Tämä corsa tuli ostettua että kohtahan tuo selviää minkälainen peli on. Maalipinnassa tosiaan yllättävän paljon kulumaa/kiveniskua kilometreihin nähen. Mieto käry autoon tulee kun pysähtyy valoihin.. liekö joku pakoputken tiivisteistä falskaa.

Yllättävän kiivas peli kyllä tuolla 90hp :)
Astroja ja Signumi. Ja Corsa. Ja Vivaro.
Avatar
Makke80
OCF Member 2017
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Touko 2014, 19:48
Paikkakunta: Jyväskylä MLK

Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista

Viesti Kirjoittaja Makke80 »

Tervehdys. Ensimmäinen viestini, joten ei sitten oteta mandariinia sieraimeen, jos en hanskaa kaikkia sääntöjä.

Itseäni kiinnostaisi tuollainen Corsa D 1.3CDTI koneella. Minulla olisikin kysymyksiä autosta. Netti tarjoaa kyllä muihin koneisiin kattavaa tietoa, mutta ei tähän.

1. Mikä on suurin lukema mitä tiedätte tällä koneella? Onko 300.000km mahdollista ilman suurempia murheita? 1.6D on ainut Opel kone mistä kokemusta ja sille tuli yli 500.000km kun lähti kietoon.
2.Öljynvaihtoväliä en netistä osaa etsiä, mutta ei kai kyseessä ole LongLife huolto-ohjelma? Jos tuollaisen 150.000km hommaa niin ajattelin kyllä suosiolla pysyä 10.000km vaihtovälissä.
3. Mitä öljyä tähän nyt pitäisi laittaa? Pysynkö edelleen 0w40 Mobilissa???
4. Mitä kannattaa ottaa huomioon kun lähden liikkeestä tälläistä katsomaan? Nyt olisi 3kpl "hyviä" vaihtoehtoja myynnissä. Mikä on se tyyppivika? Onko huoltohistoriassa jotain mitä pitää huomioida?
5. Eli se talvimaski kannattaa ottaa käyttöön.
6. Mahtuuko Webasto tai Eber miten hyvin tuonne konepellin alle?
7. Onko oma soitin kohtuullinen vai laitetaanko vaihtoon ja mitä suosittelette? Zenec??

Minulla kun on tuon 1.6D (Kadett D) jälkeen ollut VAG autoja, joten Opel on minulle nykyään vieras. Nyt valinta tulee olemaan Corsan 1.3CDTI ja Fiestan 1.4 tdci välillä ja Opel vaikuttaa hinta laatu suhteeltaan järkevämmältä. Hinta laskee kuin lehmän häntä, mutta tämähän sopii minulle. VAG on liian kallis ostettava, joten tiedätte syyn miksi ympyrä sulkeutuu ja tullaan oletettavasti Juhannuksen jälkeen Corsan "onnelliseksi" omistajaksi
- Maalla on aina mukavaa. Tosimiehet tekee itse klapinsa ja rämpivät postilaatikolle talvisin.
- Opel Corsa D 1.3CDTI
Avatar
Makke80
OCF Member 2017
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Touko 2014, 19:48
Paikkakunta: Jyväskylä MLK

Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista

Viesti Kirjoittaja Makke80 »

Painoin lähetä nappia liian äkkiä ja muokkaa ominaisuutta ei ole.

8. Revinkö EGR:än irti? Mites tuon MAF:in kanssa? (Tuttuja asioita 600.000km VAG:ista)
- Maalla on aina mukavaa. Tosimiehet tekee itse klapinsa ja rämpivät postilaatikolle talvisin.
- Opel Corsa D 1.3CDTI
Repe_Ruutikallo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 37
Liittynyt: 08 Huhti 2014, 07:28

Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista

Viesti Kirjoittaja Repe_Ruutikallo »

Ahnuld kirjoitti:90hv vaparibensa oli aika nuhaisen oloinen dieseliin verrattuna. :director:
Kun kattelee uusien hinnastoa, huomaa että 5-ovisissa 95 hv:n diesel on jotain 900 euroa kalliimpi kuin 100 hv:n bensa. Kiihtyvyydeksi 80-120 km/h ilmoitetaan dieselille 7-8 sekuntia parempi luku (kaiketi vitosvaihteella), joten en näe bensan ostamisessa minkäänlaista järkeä, jos ajaa edes yli kymppitonnin vuodessa. Tämä siis uusista puhuttaessa.
sulo_s
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Loka 2011, 17:32

Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista

Viesti Kirjoittaja sulo_s »

Kyseisellä koneella olevaa corsaa etsinyt ja törmännyt kahteen eri tehoiseen koneeseen. Kyse siis 2008 ja uudemmista sorsista. Mitä eroa näissä koneissa on muuta kuin tehot (eri vaihelaatikko?)
Ja sit vielä toinen kyssäri, kävin kokeilemassa yhtä 75hv koneella olevaa yli 200tkm ajettua ja se "kolkatti" kylmänä kohtuu paljon, lämpimänä ei. Mistä mokoma johtuu? Oisiko tiedossa isompaakin ongelmaa?
Avatar
Makke80
OCF Member 2017
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Touko 2014, 19:48
Paikkakunta: Jyväskylä MLK

Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista

Viesti Kirjoittaja Makke80 »

Itse sitten menin ostamaan tuon 75hp version. Ei ole mikään mopo, mutta ei rakettikaan. 140.000 Ajettu ja ei ainakaan minulla ole kalkattanut aamulla kun käynnistin. Ikkunat oli jäässä ja siitä päättelin, että pakkasta taisi olla. Onhan autossa mittari, mutta ei sitä aina muista katsoa. Soitin ei tunnu toimivan kun levyltäkin kuunneltaessa kuuluu hirveää rätinää. Nopeudnmukaan toimiva äänenvoimakkus aiheuttaa ongelmia vaikak ei olisi päällä. Muuta vikaa ei tunnu olevankaan.
- Maalla on aina mukavaa. Tosimiehet tekee itse klapinsa ja rämpivät postilaatikolle talvisin.
- Opel Corsa D 1.3CDTI
Avatar
sorakuski
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Tammi 2009, 17:27
Paikkakunta: Tammela

Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista

Viesti Kirjoittaja sorakuski »

Ittellä combo tolla koneella 75hv. Iso kori teettää kulutukseksi talvella eberin kera n. 6,5l. Kesällä on nyt ollut litran vähemmän. Joku boxi ois kiva kun tossa korissa tuo kone on aika hengetön. Mistähän löytyis? Ajettu 150tkm ja hyvin muuten pelaa, ei mitään vikailmoituksia alkuperänen kytkin myös ja on kyllä saanut jalkaa sen mitä tollaselle voi antaa :D
Vivaro 2.0 CDTI -12
Vectra 2.0 4x4 -92
Avatar
Makke80
OCF Member 2017
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Touko 2014, 19:48
Paikkakunta: Jyväskylä MLK

Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista

Viesti Kirjoittaja Makke80 »

Nyt muutaman viikon ollut auto ja keskikulutus oli corsalla 4,5 litraa 100km. Ei paha, mutta oletin pääseväni litran pienemmällä. Täytyy katsoa joskus mitä tuo matka-ajossa nielee. Varmaankin vähemmän.
- Maalla on aina mukavaa. Tosimiehet tekee itse klapinsa ja rämpivät postilaatikolle talvisin.
- Opel Corsa D 1.3CDTI
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista

Viesti Kirjoittaja marqus »

Makke80 kirjoitti:Nyt muutaman viikon ollut auto ja keskikulutus oli corsalla 4,5 litraa 100km. Ei paha, mutta oletin pääseväni litran pienemmällä. Täytyy katsoa joskus mitä tuo matka-ajossa nielee. Varmaankin vähemmän.
Astra painaa vissiinkin sitten paljon enemmän, koska kulutus nyt viimeisen 35tkm jäljiltä 5.3l
Sen alle ei vaan tahdo päästä millään.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Avatar
Makke80
OCF Member 2017
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Touko 2014, 19:48
Paikkakunta: Jyväskylä MLK

Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista

Viesti Kirjoittaja Makke80 »

marqus kirjoitti:
Makke80 kirjoitti:Nyt muutaman viikon ollut auto ja keskikulutus oli corsalla 4,5 litraa 100km. Ei paha, mutta oletin pääseväni litran pienemmällä. Täytyy katsoa joskus mitä tuo matka-ajossa nielee. Varmaankin vähemmän.
Astra painaa vissiinkin sitten paljon enemmän, koska kulutus nyt viimeisen 35tkm jäljiltä 5.3l
Sen alle ei vaan tahdo päästä millään.
Itse mittasin kulutuksen niin, että tankkasin piripintaan ja ajoin koelenkit. Tankkaus samalla huoltoasemalla taas ihan piripintaan. Tarkoitus olisi kokeilla kesän aikana matkakulutus ja tavoitteet on sille on yli litran lasku keskikulutukseen. Jos Seat Cordoballa saatiin 3,6l/100km niin pienemmällä koneella on pakko saada tuota parempi tulos. Nyt kulutus on samaa luokkaa kuin 1.6D Caddyllä (1988)

Kulutukseen voi vaikuttaa monilla eri jipoilla. Olen huomannut, että 90kmh nopeuden ylittyessä useammalla autolla kulutus lähtee nousuun. Moottorijarrutukset ja ennakoinnit pitää ottaa huomioon. Ruuhkassa on vaikeaa päästä taloudellisesti, mutta hiljaisena hetkenä se on helpompaa. Seuraavalle kerralle kokeile ajaa max 90kmh vauhtia (GPS) ja alamäet moottorijarrutuksilla yms niin, ettei nopeus laske. Pintakaasu yms.
- Maalla on aina mukavaa. Tosimiehet tekee itse klapinsa ja rämpivät postilaatikolle talvisin.
- Opel Corsa D 1.3CDTI
Avatar
Makke80
OCF Member 2017
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Touko 2014, 19:48
Paikkakunta: Jyväskylä MLK

Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista

Viesti Kirjoittaja Makke80 »

Uusi kokemus koneesta on tullut esille. Alavääntö tuntuu niukalta ainakin minusta. Olen pari kertaa jo koneen sammuttanut risteykseen. Näköjään käytös on samanlaista kuin bensamoottorilla ja pikkaisen kaasua pitää antaa liikkeelle lähdössä. Ei riitä pelkkä kytkimen nostaminen riitä, jos mäkeä on hiukan. Eli uusi ajatus dieselillä ajaessa tuli esille.
- Maalla on aina mukavaa. Tosimiehet tekee itse klapinsa ja rämpivät postilaatikolle talvisin.
- Opel Corsa D 1.3CDTI
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Makke80 kirjoitti:Uusi kokemus koneesta on tullut esille. Alavääntö tuntuu niukalta ainakin minusta. Olen pari kertaa jo koneen sammuttanut risteykseen. Näköjään käytös on samanlaista kuin bensamoottorilla ja pikkaisen kaasua pitää antaa liikkeelle lähdössä. Ei riitä pelkkä kytkimen nostaminen riitä, jos mäkeä on hiukan. Eli uusi ajatus dieselillä ajaessa tuli esille.
Minusta kaikki nykydieselit on tollasia...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin