Jälleen Vivarossani ihme oireita. Eli aiemmista aiheista voikin lukea, että vikavalo loistaa tällä hetkellä ja vikakoodi on p0191. Tech2 on tilattu, että pääsee vähän tutkimaan, josko sieltä vian löytäisi tai ainakin näkisi, mikä sen valon sytyttää.
Mutta yksi oire on ilmaantunut lisää, kertokaas, jos on jotain vinkkejä tähän.
Normi tyhjäkäynti on n 800rpm.
Normaalisti ajaessa ja risteykseen tullessa aloitan moottorijarrutuksen ja painan jarrua. Painan sitten kytkimen pohjaan ja kierrokset on joko n 500rpm tai 1200rpm ja pysyvät siinä niin kauan kuin painan jarrua. Jos löysään jarrun, niin kierrokset palautuvat heti normaali 800rpm. Tämä ei liene normaalia? Ja ihan joka kerta näin ei tapahdu.
Autoon on vaihdettu kuittien mukaan EGR n 10tkm sitten.
Vielä toinen "oire". Kaasu muuttui jokin aika sitten oudoksi, eli kiihdyttäessä / vaihdetta vaihtaessa se jää pitkähköksi ajaksi päälle, 1-2 sek, jota se ei myöskään tehnyt aiemmin. Aivan kuin olisin lukenut vastaavasta viasta jostain, mutta nyt en löydä topicia enää.
Jos vain joku osaisi sanoa jotain vinkkilistaa tarkistus kohteista, niin saataisiin yksi Opeli taas kuntoon, kiitos.
Miten jarru voi vaikuttaa dieselin kierrosnopeuteen??
onko sulle laitettu se kenttäkorjausohjeen mukainen johtosarjan kiinnitys sieltä kojelaudan alta?
muistaakseni oli takaisinkutsukampanja tästä mutta auton mallia / moottorityyppiä en nyt muista tähän hätään.
kerta noi polkimen polkemiset muuttelee tyhjäkäyntiä niin vois olla että sielä ois jotakin? jos ei oo korjattu sitä johtonippua niin se nivaska muistaakseni hankasi puhki johonkin polkimeen.
muistaakseni oli takaisinkutsukampanja tästä mutta auton mallia / moottorityyppiä en nyt muista tähän hätään.
kerta noi polkimen polkemiset muuttelee tyhjäkäyntiä niin vois olla että sielä ois jotakin? jos ei oo korjattu sitä johtonippua niin se nivaska muistaakseni hankasi puhki johonkin polkimeen.
Sitä epäilin ensin itsekin, mutta koitin katella johtosarjaa ja en huomannut nirhaumia, eikä johdot osu polkimiin. Ilmeisesti sitä ei ole kuitenkaan käytetty siinä kampanjahuollossa. Täytyy vielä tutkia lisää.
Mystinen oire tosiaan. Voisikohan liittyä alipaine juttuihin, jarrutehostajahan ottaa alipainetta?
Mystinen oire tosiaan. Voisikohan liittyä alipaine juttuihin, jarrutehostajahan ottaa alipainetta?
onko se vika muuten korjattu jonka mainitsit tuossa toisessa topicissa?
nimittäin turha kai sitä on enempää arpoa jos siellä yksi vika on päällä eikä sitä ole korjattu
sitäpaitsi tuo kierrosten aleneminen voi johtua juurikin väärästä polttoaineenpaineesta siellä common rail kiskossa ja jos et ole sitä korjannut niin tuo jarrupolkimen käyttö voi olla sitten taas ihan sattumaa niihin kierroksien vaelteluun.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &highlight
ja p.s kannattaa edelleenkin vastata siihen alkuperäiseen topicciin niin ei tarvitse leikkiä sherlock holmesia täällä ja kaikki tietää sitten auton koko tarinan.
nimittäin turha kai sitä on enempää arpoa jos siellä yksi vika on päällä eikä sitä ole korjattu
sitäpaitsi tuo kierrosten aleneminen voi johtua juurikin väärästä polttoaineenpaineesta siellä common rail kiskossa ja jos et ole sitä korjannut niin tuo jarrupolkimen käyttö voi olla sitten taas ihan sattumaa niihin kierroksien vaelteluun.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &highlight
ja p.s kannattaa edelleenkin vastata siihen alkuperäiseen topicciin niin ei tarvitse leikkiä sherlock holmesia täällä ja kaikki tietää sitten auton koko tarinan.
OK, koitan parantaa tapani Jatketaan nyt tähän topiciin.
Vikaa ei ole vielä korjattu, kun kävin korjaamolla eka kertaa luetuttamassa koodin, niin anturivikaa sieltä ei sillä hetkellä ollut havaittavissa. Sain ohjeiksi katella johtoliitokset ensi alkuun, mutta vikavalo on syttynyt kerran sen jälkeenkin, joten liitosten hapettuminen ei näytä olevan syy. Koitan nyt Tech2:lla (kunhan saan sen) nollata koodit ja myös tutkia, josko sillä löytyisi viallinen anturi.
En usko, että jarrupolkimen käyttö olisi sattumaa, koska kierrokset reagoivat täsmälleen polkimen kanssa. Ihmetystä herättää se, että se on kuitenkin satunnaista, joten vikaa tai syytä on varmaan hankala paikallistaa.
Auton huoltokuiteista käy ilmi, että siinä on ollut maadoitusvian hakua ja korjausta jossain vaiheessa. Voisikohan maadoitusvika aiheuttaa tämmöisiä oireita?
Vikaa ei ole vielä korjattu, kun kävin korjaamolla eka kertaa luetuttamassa koodin, niin anturivikaa sieltä ei sillä hetkellä ollut havaittavissa. Sain ohjeiksi katella johtoliitokset ensi alkuun, mutta vikavalo on syttynyt kerran sen jälkeenkin, joten liitosten hapettuminen ei näytä olevan syy. Koitan nyt Tech2:lla (kunhan saan sen) nollata koodit ja myös tutkia, josko sillä löytyisi viallinen anturi.
En usko, että jarrupolkimen käyttö olisi sattumaa, koska kierrokset reagoivat täsmälleen polkimen kanssa. Ihmetystä herättää se, että se on kuitenkin satunnaista, joten vikaa tai syytä on varmaan hankala paikallistaa.
Auton huoltokuiteista käy ilmi, että siinä on ollut maadoitusvian hakua ja korjausta jossain vaiheessa. Voisikohan maadoitusvika aiheuttaa tämmöisiä oireita?
Re: Miten jarru voi vaikuttaa dieselin kierrosnopeuteen??
Minulla teke samaa..kierrokset pysyy tonnissa ja välillä vähän ylikin kun painan jarrua..sama homma on jos auto liikkuu vapaalla jos hiljennän risteykseen. Niin kauan kun auto on liikkeellä niin jengat on melkein tonnissa,auto pysähtyy niin kierrokset on tuossa noin 780
Re: Miten jarru voi vaikuttaa dieselin kierrosnopeuteen??
Siellä vaihdelaatikossa on nopeustunnistin, joka tunnistaa kun auto on liikkeellä. Ajatus on, että vaihteen vaihtaminen helpottuu ajossa, kun kierrokset ei laske ihan tyhjäkäynnille.pemiru75 kirjoitti:Minulla teke samaa..kierrokset pysyy tonnissa ja välillä vähän ylikin kun painan jarrua..sama homma on jos auto liikkuu vapaalla jos hiljennän risteykseen. Niin kauan kun auto on liikkeellä niin jengat on melkein tonnissa,auto pysähtyy niin kierrokset on tuossa noin 780
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Miten jarru voi vaikuttaa dieselin kierrosnopeuteen??
Tai alipainepumpun pyörittäminen nopeammin tehostamiseksi.
Meidän firman Primastar unohtaa joskus moottorijarrun päälle eli kun painat kytkintä moottori jää juruttamaan alle 500rpm. Palautuu kun painaa kytkintä.
Meidän firman Primastar unohtaa joskus moottorijarrun päälle eli kun painat kytkintä moottori jää juruttamaan alle 500rpm. Palautuu kun painaa kytkintä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)