Vectra 2.0DTI ei käynnisty
Vectra 2.0DTI ei käynnisty
Joo no voi helevetti.
Kaikki viat tästäki löytyy.
Elikkäs auto ei lähde käyntiin.
Käynnistin ihan normaalista ja pidin vissiin avainta liian vähän aikaa perillä niin moottori ei jaksanutkaan vielä startata ja sammui ennen kuin oli kunnolla käynnistynytkään.
Missä vika?
Polttoaina suodattimen kantta raotin ja sieltä valahti dieseliä joten se ainakin on täynnä.
Olisiko ilmaa mennyt?
Vetämällä käyntiin?
Kiireistä apua kaivataan sillä auto pitäisi pian viedä pajalle jarrukorjaukseen.
vuosimallihan on -98
Kaikki viat tästäki löytyy.
Elikkäs auto ei lähde käyntiin.
Käynnistin ihan normaalista ja pidin vissiin avainta liian vähän aikaa perillä niin moottori ei jaksanutkaan vielä startata ja sammui ennen kuin oli kunnolla käynnistynytkään.
Missä vika?
Polttoaina suodattimen kantta raotin ja sieltä valahti dieseliä joten se ainakin on täynnä.
Olisiko ilmaa mennyt?
Vetämällä käyntiin?
Kiireistä apua kaivataan sillä auto pitäisi pian viedä pajalle jarrukorjaukseen.
vuosimallihan on -98
-
- 'Kadett'
- Viestit: 22
- Liittynyt: 04 Tammi 2008, 20:59
- Paikkakunta: Kerava
Re: Vectra 2.0TDI ei käynnisty KIIRE!
Täältä varmaan tulee ekaksi et pumppu paskana ja tilaa sieltä ja sieltä sitä ja tätä
Tuossa vaan talvella sattui tuttavalle sama homma ja korjaamo tietenki iski välittömästi
ja uusi pumpun ym. Hinta 2400 euroa töineen.
No meni muutama viikko ja homma alkoi uusia. Auto ei käynnistynyt, käynnistyi mutta sammuili
ja eiku pajalle takas ( kun vihdoin ottivat).
Homman alkuperäksi paljastui polttoainetankilta tulevien letkujen/putkien liittimien väljyys auton
alla. Horsi sieltä ilmaa ja tyhjensi myös koko linjan välillä...
Ymmärrätte varmaan että neuvottelut kyseisen pajan kanssa ovat asian tiimoilta kesken
Tuossa vaan talvella sattui tuttavalle sama homma ja korjaamo tietenki iski välittömästi
ja uusi pumpun ym. Hinta 2400 euroa töineen.
No meni muutama viikko ja homma alkoi uusia. Auto ei käynnistynyt, käynnistyi mutta sammuili
ja eiku pajalle takas ( kun vihdoin ottivat).
Homman alkuperäksi paljastui polttoainetankilta tulevien letkujen/putkien liittimien väljyys auton
alla. Horsi sieltä ilmaa ja tyhjensi myös koko linjan välillä...
Ymmärrätte varmaan että neuvottelut kyseisen pajan kanssa ovat asian tiimoilta kesken
Re: Vectra 2.0TDI ei käynnisty KIIRE!
saattaa se pumppu olla silti jo sökö kun sinne on ilmaa päässyt, mulla ei ole ilmaa enää kun on imu ja paluuletku irroitettu auton järjestelmästä, eikä käynnisty.
opel vectra c 2,2 gts
Re: Vectra 2.0TDI ei käynnisty KIIRE!
Joo elikkäs vetämällä lähti käyntiin kun vähän tempuili eka.
Sen jälkeen on toiminut, ainakin toistaiseksi.
Olisiko voinut olla asialla vaikutusta että auto on ppaikalla keula ylempänä.
Ollut ajamatta koko vlopun ja löpö olisi valunut tankkiin? Mutta toisaalta suodatimella kuitenkin oli dieseliä.
Noh auto on nyt jarruputki rempassa tutkitaan asiaa sitten lisää.
Sen jälkeen on toiminut, ainakin toistaiseksi.
Olisiko voinut olla asialla vaikutusta että auto on ppaikalla keula ylempänä.
Ollut ajamatta koko vlopun ja löpö olisi valunut tankkiin? Mutta toisaalta suodatimella kuitenkin oli dieseliä.
Noh auto on nyt jarruputki rempassa tutkitaan asiaa sitten lisää.
Re: Vectra 2.0TDI ei käynnisty KIIRE!
hauska vitsi!karikarppa kirjoitti:Täältä varmaan tulee ekaksi et pumppu paskana ja tilaa sieltä ja sieltä sitä ja tätä
Tuossa vaan talvella sattui tuttavalle sama homma ja korjaamo tietenki iski välittömästi
ja uusi pumpun ym. Hinta 2400 euroa töineen.
No meni muutama viikko ja homma alkoi uusia. Auto ei käynnistynyt, käynnistyi mutta sammuili
ja eiku pajalle takas ( kun vihdoin ottivat).
Homman alkuperäksi paljastui polttoainetankilta tulevien letkujen/putkien liittimien väljyys auton
alla. Horsi sieltä ilmaa ja tyhjensi myös koko linjan välillä...
Ymmärrätte varmaan että neuvottelut kyseisen pajan kanssa ovat asian tiimoilta kesken
No ei todellakaan noin,kun paluuputket falskaa useimmiten etenkin ne jotka menee suuttimille...
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 22
- Liittynyt: 04 Tammi 2008, 20:59
- Paikkakunta: Kerava
Re: Vectra 2.0TDI ei käynnisty KIIRE!
hauska et vitsi kelpas! En kyllä ymmärrä mikä oli se vitsi
Vaihtoivat kuulema ensin ne paluuputket (eka remontti).
Toisessa remontissa totesivat vuodon (ilma) tulevan jostain edempää...
Tällainen huumori maksoi sitten sen edellä mainitun hinnan.
Hauskaa varmaan mielestäsi kun sattui jollekin toisella. Vai?
Vaihtoivat kuulema ensin ne paluuputket (eka remontti).
Toisessa remontissa totesivat vuodon (ilma) tulevan jostain edempää...
Tällainen huumori maksoi sitten sen edellä mainitun hinnan.
Hauskaa varmaan mielestäsi kun sattui jollekin toisella. Vai?
Re: Vectra 2.0TDI ei käynnisty KIIRE!
Syyllistit itse että täältä saa vääriä ohjeita,haluan nyt että perustelet letkautustasi.karikarppa kirjoitti:hauska et vitsi kelpas! En kyllä ymmärrä mikä oli se vitsi
Vaihtoivat kuulema ensin ne paluuputket (eka remontti).
Toisessa remontissa totesivat vuodon (ilma) tulevan jostain edempää...
Tällainen huumori maksoi sitten sen edellä mainitun hinnan.
Hauskaa varmaan mielestäsi kun sattui jollekin toisella. Vai?
Auton omistaja vastaa korjaamolaskuistaan itse,kuinkas muuten.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Re: Vectra 2.0TDI ei käynnisty KIIRE!
Auto lähti aamullakin vielä käyntiin.
Onko mitään vinkkejä mitä nyt kannattaisi tehdä että auto ei tee samaa uudelleen?
Esim. Auttaako PA-suodattimen vaihto?
Letkut oli tarkastavinaan tai ainakin mitä niiden päälle ymmärsin
Onko auton parempi olla keula alaspäin vai ylöspäin parkissa? alustahan on kalteva.
Muistan eskortin tehneen minulle joskus saman tempun, kun sen keula oli koholla parkissa.
Lähti silloin onneksi työntämällä käyntiin.
Onko mitään vinkkejä mitä nyt kannattaisi tehdä että auto ei tee samaa uudelleen?
Esim. Auttaako PA-suodattimen vaihto?
Letkut oli tarkastavinaan tai ainakin mitä niiden päälle ymmärsin
Onko auton parempi olla keula alaspäin vai ylöspäin parkissa? alustahan on kalteva.
Muistan eskortin tehneen minulle joskus saman tempun, kun sen keula oli koholla parkissa.
Lähti silloin onneksi työntämällä käyntiin.
Re: Vectra 2.0TDI ei käynnisty KIIRE!
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 9&t=147602
Sulla ois ajankohtaista tuo paluuputkien vaihto,,,
Sulla ois ajankohtaista tuo paluuputkien vaihto,,,
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Re: Vectra 2.0TDI ei käynnisty KIIRE!
Näin autoja sen kummemmin tuntematta, niin tarkoitatko noita polttoaineputkia jotka haarautuvat neljään kohtaan moottorilla?
Kuuluuko samassa setissä vaihtaa se itse pääputki josta polttoaine sitten tulee? Minnekkäs sen toinen pää menee?
Onnistuuko ihan tuostavain niiden vaihto? Mitenkäs sitten ilmaus tapahtuu?
Kuinkahan pitkiä letkuja tarvitsen ja letkun koko olisi hyvä tietää
Tuolla on tarjontaa Letkut->polttoaineletkut
http://www.motonet.fi/web/guest/muut
Kuuluuko samassa setissä vaihtaa se itse pääputki josta polttoaine sitten tulee? Minnekkäs sen toinen pää menee?
Onnistuuko ihan tuostavain niiden vaihto? Mitenkäs sitten ilmaus tapahtuu?
Kuinkahan pitkiä letkuja tarvitsen ja letkun koko olisi hyvä tietää
Tuolla on tarjontaa Letkut->polttoaineletkut
http://www.motonet.fi/web/guest/muut
Re: Vectra 2.0TDI ei käynnisty KIIRE!
Ei millän pahalla mutta tätä asiaa on käsitelty täällä todella paljon,joten käytä tuota hakua.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Re: Vectra 2.0TDI ei käynnisty
Juu ei tietenkään pahalla
Hokasinkin että tuosta putsauksesta löytyy se orginaali topic jossa on enemmän kysymyksiä ja vastauksia sitten.
Rupesi houkuttelemaan tuon putsaus myös.
Pitäisi varmaan onnistua jokaiselta?
Vai onko siinä jotain suuria riskejä kämmätä?
Ajattelin ottaa myös sen EGR-venttiilin pois käytöstä.
Taidan nyt kuitenkin eka vaihtaa nuo letkut.
Sitä en vielä ole kerennyt saada selville mihin se letku menee joka tulee siihen haarottimelle?
Meneekö se suodattimelle ja suodattimelta letku tankkiin?
Kandee varmaan eka vaihtaa ne haarottimen letkut ja letku joka menee suodattimelle.
Jos vikaa vielä ilmenee vaihdan letkun joka menee suodattimelta tankille.
Ilmaus käsittääkseni menee niin että otetaan letku irti ja startataan niin kauan että tulee löpöä.
Sitte letku kiinni ja starttia taas.
Edit.
JJ oletko muuten vielä laittanut sitä takaiskuventtiiliä?
Rohkaisin mieleni ja ajattelin tarttua vectraa sarvista ja puhdistaa tuon imusarjan tuossa kunha helatorstai lähestyy.
Eli käyn ostamassa jo tiivisteet
Mitä liuotin ainetta kannattaa käyttää?
Momenttiavainkin olisi aika hauska hankintan mutta paljonkohan semmoinen kustantaa?
Sehän toki aina riippuu miten tarkan ja laadukkaan haluaa, mutta tarkoitankin tämmöiseen hommaan passelia.
Esim. tekeekö motonetin rimpuloilla mitään? Vai vääntelenkö käsin niin tiukkaan kun uskallan?
Hokasinkin että tuosta putsauksesta löytyy se orginaali topic jossa on enemmän kysymyksiä ja vastauksia sitten.
Rupesi houkuttelemaan tuon putsaus myös.
Pitäisi varmaan onnistua jokaiselta?
Vai onko siinä jotain suuria riskejä kämmätä?
Ajattelin ottaa myös sen EGR-venttiilin pois käytöstä.
Taidan nyt kuitenkin eka vaihtaa nuo letkut.
Sitä en vielä ole kerennyt saada selville mihin se letku menee joka tulee siihen haarottimelle?
Meneekö se suodattimelle ja suodattimelta letku tankkiin?
Kandee varmaan eka vaihtaa ne haarottimen letkut ja letku joka menee suodattimelle.
Jos vikaa vielä ilmenee vaihdan letkun joka menee suodattimelta tankille.
Ilmaus käsittääkseni menee niin että otetaan letku irti ja startataan niin kauan että tulee löpöä.
Sitte letku kiinni ja starttia taas.
Edit.
JJ oletko muuten vielä laittanut sitä takaiskuventtiiliä?
Rohkaisin mieleni ja ajattelin tarttua vectraa sarvista ja puhdistaa tuon imusarjan tuossa kunha helatorstai lähestyy.
Eli käyn ostamassa jo tiivisteet
Mitä liuotin ainetta kannattaa käyttää?
Momenttiavainkin olisi aika hauska hankintan mutta paljonkohan semmoinen kustantaa?
Sehän toki aina riippuu miten tarkan ja laadukkaan haluaa, mutta tarkoitankin tämmöiseen hommaan passelia.
Esim. tekeekö motonetin rimpuloilla mitään? Vai vääntelenkö käsin niin tiukkaan kun uskallan?
Re: Vectra 2.0DTI ei käynnisty
Elikkäs lisäinfoa ongelmaan.
Lähetin auton myyjälle viestin ja hän sanoi että käynnistys ongelma saattaa johtua releestä jonka hän on vaihtanut toisenlaiseen releeseen joka on viritelty hyppyjohdoilla.
Elikkäs etsin nyt oikeaa relettä tai tietoa mikä rele on kyseessä.
Myyjä sanoi että rele ohjaa pumpun ajoitusta.
Millähän nimellä voisin lähteä relettä etsimään?
Relehän on tässä koneessa
http://www.aijaa.com/v.php?i=6124524.jpg
Rele ympyröity.
Lähetin auton myyjälle viestin ja hän sanoi että käynnistys ongelma saattaa johtua releestä jonka hän on vaihtanut toisenlaiseen releeseen joka on viritelty hyppyjohdoilla.
Elikkäs etsin nyt oikeaa relettä tai tietoa mikä rele on kyseessä.
Myyjä sanoi että rele ohjaa pumpun ajoitusta.
Millähän nimellä voisin lähteä relettä etsimään?
Relehän on tässä koneessa
http://www.aijaa.com/v.php?i=6124524.jpg
Rele ympyröity.
Re: Vectra 2.0DTI ei käynnisty
TIS kertoo tuosta seuraavaa. K114 Engine(main relay)
Re: Vectra 2.0TDI ei käynnisty
onion kirjoitti:Juu ei tietenkään pahalla
Hokasinkin että tuosta putsauksesta löytyy se orginaali topic jossa on enemmän kysymyksiä ja vastauksia sitten.
Rupesi houkuttelemaan tuon putsaus myös.
Pitäisi varmaan onnistua jokaiselta?
Vai onko siinä jotain suuria riskejä kämmätä?
Ajattelin ottaa myös sen EGR-venttiilin pois käytöstä.
Taidan nyt kuitenkin eka vaihtaa nuo letkut.
Sitä en vielä ole kerennyt saada selville mihin se letku menee joka tulee siihen haarottimelle?
Meneekö se suodattimelle ja suodattimelta letku tankkiin?
Kandee varmaan eka vaihtaa ne haarottimen letkut ja letku joka menee suodattimelle.
Jos vikaa vielä ilmenee vaihdan letkun joka menee suodattimelta tankille.
Ilmaus käsittääkseni menee niin että otetaan letku irti ja startataan niin kauan että tulee löpöä.
Sitte letku kiinni ja starttia taas.
Edit.
JJ oletko muuten vielä laittanut sitä takaiskuventtiiliä?
Rohkaisin mieleni ja ajattelin tarttua vectraa sarvista ja puhdistaa tuon imusarjan tuossa kunha helatorstai lähestyy.
Eli käyn ostamassa jo tiivisteet
Mitä liuotin ainetta kannattaa käyttää?
Momenttiavainkin olisi aika hauska hankintan mutta paljonkohan semmoinen kustantaa?
Sehän toki aina riippuu miten tarkan ja laadukkaan haluaa, mutta tarkoitankin tämmöiseen hommaan passelia.
Esim. tekeekö motonetin rimpuloilla mitään? Vai vääntelenkö käsin niin tiukkaan kun uskallan?
No putsauksessa mulla oli mora puukko ja sellanen märkä-kuiva imuri jolla sai kannen koloista röhnät myös pois.Imusarjan vein koneistamoon pesukoneeseen,tällä kertaa se maksoi 10e ja tuli aivan kiiltävän puhdasta.Itse en hankkinut momenttiavainta,pienellä räikällä vain varovasti kiinni.
Takaiskuventtiiliä en sit laittanut,vaihtelen mieluummin nuo paluuputket vähintään parin vuoden välein,niin ei tule ongelmia.
Itse laitoin vaan startilla käyntiin suodatinkupin täyttämällä,akkulaturi oli ollut kiinni edellisestä päivästä.Ja oli mulla ne pumpun metalliputket auki sieltä kannen päästä,tosin en tiedä onko tuosta vastaavaa hyötyä.
Pääasia kuitenkin että saisit ne paluuletkut vaihdettua niin saisit auton paremmin käyntiin,yleensä se ei muuta vaadi.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.