Y22DTR 500.000km takana ja meno jatkuu...

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Avatar
sorkku85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 824
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 09:43
Paikkakunta: kangasala/sahalahti

Re: Y22DTR 500.000km takana ja meno jatkuu...

Viesti Kirjoittaja sorkku85 » 19 Marras 2017, 03:57

Teuwo kirjoitti:No nyt on kolhiintunut Astra sekä elintenluovuttaja-auto molemmat kotikonnuilla pienen trailerirallin jälkeen.

Valitettavasti samanväristä dieseliä en löytänyt tähän hätään, joten ostin 1.6 bensan joka ei starttaa.

Näin ollen jäähdytin ei ole samanlainen ja välijäähyä ei ole - mutta toisaalta luovuttaja-auto on CDX, jonka ruosteettomissa etuovissa on (toimivat) sähköikkunat ja penkinlämmityskin pelaa joten vapautan molemmat osat omaani.
Omasta kun on korin eläminen yms. syöneet etuovien alalaidan maalin puhki, joten ruosteenesto olisi pitänyt aloittaa näitä aikoja ja kuskin rahista hyytyi lämmitysvastukset jo vuosi sitten.
Vakiopenkkiä, josta sivutuen kangas oli jo alkanut puhkeamaan, ei paljoa napannut restauroida.

Oma dieseli lähtee käyntiin kuin palmun alta ja ei polttele vikavaloja joten kolaus ei satuttanut sähköjä tai tehnyt ilmavaivaa polttoainelinjoihin.
Ilman vesiä ei toki kehtaa peliä käyttää kuin pienien pihasiirtojen verran.

Tilaisuuden tullen pitää luovuttajasta kaapia kaikki tarpeellinen tavara talteen ja alkaa juonimaan mistä kohtaa lukkopelti on paras leikata siirto-operaatiota varten.

Olen vähän pohtinut sitäkin jos väsäisi samoilla lämpöisillä vähän viisaamman välijäähyn käyttöön, nyt kun keula on väistämättä osina.
oletko ajatellu laittaa kuvia ja kertomusta tuonne prjektit osioon? :D :D

Teuwo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 918
Liittynyt: 19 Syys 2007, 19:40

Re: Y22DTR 500.000km takana ja meno jatkuu...

Viesti Kirjoittaja Teuwo » 20 Marras 2017, 17:09

sorkku85 kirjoitti:
oletko ajatellu laittaa kuvia ja kertomusta tuonne prjektit osioon? :D :D
No pitää ainankin naksia kuvia.
Hommasin (uuden) tarvike jäähdyttimen.
Purin myös varaosa-autosta penkit veks - jotka olivatkin irtonaiset kuin risella riisi, kun ei tarvinnut porata kuin yksi pultti :)
Samalla havaitsin että CDX varusteissa on paremman kankaan lisäksi ollut sivutörmäystyyynyt etupenkeissä.

Plyyssi imuroi pölyä yms. moskaa aika hämmästyttävät määrät, joka ilmeni kun aloin pesemään raheja siihen tarkoitetulla vesisuihku - imuri härvelillä.

Seuraavaksi pitää hommata puuttuva 1.7TD mallin välijäähdytin ja pyykätä penkit loppuun.

1,2sorsa
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 5115
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: kaustinen

Re: Y22DTR 500.000km takana ja meno jatkuu...

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa » 20 Marras 2017, 19:50

Onko 1,7td mallissajotenkin parempi?
Corsa E grasshopper cdti
corsa a 1,2 s -> c18xel
Corsa b gsi grillaillaan kun joutaa
Suvussa ja lähipiirissä vajaa tusina -(z)-

Teuwo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 918
Liittynyt: 19 Syys 2007, 19:40

Re: Y22DTR 500.000km takana ja meno jatkuu...

Viesti Kirjoittaja Teuwo » 21 Marras 2017, 13:16

1,2sorsa kirjoitti:Onko 1,7td mallissajotenkin parempi?
Ei siinä mitään parempaa ole kuin 2.0 mallien IC'ssä - pikemminkin päin vastoin.
Semmoinen sattui vain olemaan käsillä silloin kun nysväsin IC omaan autoon - 2.0Di mopodieselissä kun ei ollut alunperin minkäänlaista.

Kennon pillistö on saman kokoinen kuin kaksilitraisessa, mutta päätykotelot ovat vähemmän jouheat.
Sitä en kyllä tiedä haittaako se oikeasti mitään.

Teuwo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 918
Liittynyt: 19 Syys 2007, 19:40

Re: Y22DTR 500.000km takana ja meno jatkuu...

Viesti Kirjoittaja Teuwo » 30 Marras 2017, 16:26

No niin, nyt on romis IC'kin hallussa - loppu tarpeellinen tilpehööri pitäisi irrota varaosa-autosta.

Pitää pyykätä luovuttaja-auton jakkaroiden viimoinen puhdistamaton osa, eli takapenkin selkänoja, tulevana viikonloppuna.
Sen lisäksi pitää vähän zoomailla loppujen kannibalisoitavien osien talteen naarimisen työjärjestystä.
Umpiot näyttävät olevan vaihdettu jossain vaiheessa schwarz optik mallisiksi, kun en usko semmoisia alunperin missään '98 olleen - Coupekin taisi alkaa '00 tms.
No sama kummat ovat, kunhan kirkkaat linssit.
Alkup. suunnitelman mukaan ovet jemmaan, samaten CDX ruori pitää pelastaa, oma kun on "melko" kulunut.

Ja mitä nyt vaan mieleen tulee.

Avatar
jarkkis
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 11879
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06

Re: Y22DTR 500.000km takana ja meno jatkuu...

Viesti Kirjoittaja jarkkis » 30 Marras 2017, 20:30

Laita esittelyä tuosta tuonne viralliseen osioon, olis kiva kattella kuvien kera tollastaki puuhastelua.

Teuwo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 918
Liittynyt: 19 Syys 2007, 19:40

Re: Y22DTR 500.000km takana ja meno jatkuu...

Viesti Kirjoittaja Teuwo » 04 Tammi 2018, 18:10

jarkkis kirjoitti:Laita esittelyä tuosta tuonne viralliseen osioon, olis kiva kattella kuvien kera tollastaki puuhastelua.
Näin tein, mitä nyt että kuvia ei vielä ole.

Teuwo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 918
Liittynyt: 19 Syys 2007, 19:40

Re: Y22DTR 500.000km takana ja meno jatkuu...

Viesti Kirjoittaja Teuwo » 13 Elo 2018, 15:26

789tkm (Eli todellista 794)

Ensimmäinen reissu poikki Suomen komennuspaikalle auton kuosittamisen ja leiman jälkeen.

Hyvin hyrskyttää, vettä satoi helkkaristi ja parhaimmillaan oli vain +7C lämmintä, eli kelikin on palannut normaaliksi.

Vähemmän yllättävästi hieman vähemmän kuin 10 000 tuntia istuttu kuskin jakkara tukee ristiselkää yms. alkuperäistä rahia paremmin :)

Teuwo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 918
Liittynyt: 19 Syys 2007, 19:40

Re: Y22DTR 500.000km takana ja meno jatkuu...

Viesti Kirjoittaja Teuwo » 27 Elo 2018, 13:20

792tkm (797)

Kulutus on asettunut pelkässä työmatkavälissä 5,1 tasolle ja pitkässä siivussa kotia 4,5.
Jälkimmäiseen toki vaikuttaa valitun reitin nopeusrajoitukset, sade ja yleinen lämpötila.

Tekniikan suhteen potilas voitane siis julistaa terveeksi.

Teuwo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 918
Liittynyt: 19 Syys 2007, 19:40

Re: Y22DTR 500.000km takana ja meno jatkuu...

Viesti Kirjoittaja Teuwo » 17 Syys 2018, 17:53

800 000 Km

Hyvin rokkaa - edellisen tankkauksen keskikulutus 4,4.

Varaosaautosta vapautetuissa tarvikeumpioissa on minusta huonompi pitkien valokuvio kuin alkuperäisissä Hellan tekemissä.
Ei kuitenkaan niin paljoa että aiheuttaisi toimenpiteitä.

Sivuhuomiona polttoainelinjan fiksaaminen auttoi Eberin kiukutteluun, eli hyvin starttasi Pe ehtoolla.

Vastaa Viestiin