Yli 500tkm opelilla topikki
Yli 500tkm opelilla topikki
Tänään pyörähti tuo lukema tauluun. Ite oon päästelly nyt 20tkm puolen vuoden aikana.
Piti oikein kirjoittaa sellanen ihmetyksen aihe, että mulla on eka auto joka ei vie öljyä.
Nyt on 15000km takana näillä öljyilla ja yhtään ei ole vähentynyt. Ei voi käsittää.
410
Piti oikein kirjoittaa sellanen ihmetyksen aihe, että mulla on eka auto joka ei vie öljyä.
Nyt on 15000km takana näillä öljyilla ja yhtään ei ole vähentynyt. Ei voi käsittää.
410
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...
2.0 DTH En kans joudu lisäämään tuohon 586 000 ajettuun öljyä,on tainnut karkeimmat hoonijäljet jo kulua pytyistä pois.Vähän silti harmittää kun omistusaikanani tuli noi kaikki tyyppiviat korjattavaksi -Syöttöpumppu-EGR-Kampiakselin hihnapyörä ,nuo tuli siis 500 000 jälkeen aiemmat omistajat todennäköisesti päästelleet ilman suurempia remontteja.
Englannin foorumilla jollain Oli yli 800 tkm ajettu 2.0 DTH vectra.
Englannin foorumilla jollain Oli yli 800 tkm ajettu 2.0 DTH vectra.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...
Kärsämäen 2 litran taksizafiralla oli kans päästelty 700-800 tkm ku viimeksi näin, on tainnu jo mennä vaihtoon se auto
Ja tais jopa olla alkuperäinen pumppu paikallaan.
Ja tais jopa olla alkuperäinen pumppu paikallaan.
Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...
Legendaarinen Zafira.Rak kirjoitti:Kärsämäen 2 litran taksizafiralla oli kans päästelty 700-800 tkm ku viimeksi näin, on tainnu jo mennä vaihtoon se auto
Ja tais jopa olla alkuperäinen pumppu paikallaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 22 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: ilmajoki
Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...
Ihmettelin kans samaa ton 2,2sen kans ku ei syö öljyä ollenkaa.Autollaki on vasta 220tkm..eikä syöny ku ostin sen,sillo 180tkm.
Exät, Ascona b, Astra f, Vectra b, Vectra C, Zafira 1,7cdti Nyk. Astra j 1.6cdti
Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...
Samalla motilla ajetaan, tosin vasta 300tkm lasissa.
Tasaisesti on edelliset 230000km vienyt sitä reilua litraa/10tkm.
En ropaa, vasta jos yhtäkkiä kulutus lisääntyy...
Tasaisesti on edelliset 230000km vienyt sitä reilua litraa/10tkm.
En ropaa, vasta jos yhtäkkiä kulutus lisääntyy...
Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...
Luultavasti sullakin öljynkulutus loppuu puolen miljoonan lähestyessä
- lotuszafira
- 'Admiral'
- Viestit: 212
- Liittynyt: 01 Heinä 2005, 22:55
- Paikkakunta: Espoo
Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...
huolestuttavaa ellei ekotekki vie öljyä, kannattaa tsekata ne suuttimien o-renkaat (viimeistään silloin kun alkaa öljy kovin paljon lisääntymään )
Juho M-P kirjoitti:Tänään pyörähti tuo lukema tauluun. Ite oon päästelly nyt 20tkm puolen vuoden aikana.
Piti oikein kirjoittaa sellanen ihmetyksen aihe, että mulla on eka auto joka ei vie öljyä.
Nyt on 15000km takana näillä öljyilla ja yhtään ei ole vähentynyt. Ei voi käsittää.
1,8 16V z18xe
Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...
Ei oo laimentunu. Kokeilen ajaa 20tkm ja katon alkaako laskea.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...
mulla on 230tkm takana 2.2litrasella myllyllä ja tämä ei vie öljyä. Huolestuin asiasta talvella sen verran paljon kun pa-suodatin oli aivan musta ja öljy ei vähentyny että vaihdoin suuttimien o-renkaat. Eipä alkanu senkään jälkeen öljy vähenemään ni pakko kait se on uskoa että tätä yksilö ei öljyä syö. edellinen 2 litranen DTI vei tasasesti öljyä noin puoli litraa per 7500km
Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...
Mulla menee 20DTL(ussu)'ssa ylärajalta alarajalle öljynvaihtovälissä.
O-renkaat on vaihdettu, mutta kone hikoilee jostain ulos, joten sinne menee osa ölpästä.
Venttiilikopan ja alipainepumpun tiivisteet on vaihdettu, että kaipa se sitten viittaa öljypohjan- tai kampuran kaulatiivisteihin.
En kyllä jaksa erikseen tehdä niille mitään - vaihdan jos kytkin menee uusiksi jossain vaiheessa.
O-renkaat on vaihdettu, mutta kone hikoilee jostain ulos, joten sinne menee osa ölpästä.
Venttiilikopan ja alipainepumpun tiivisteet on vaihdettu, että kaipa se sitten viittaa öljypohjan- tai kampuran kaulatiivisteihin.
En kyllä jaksa erikseen tehdä niille mitään - vaihdan jos kytkin menee uusiksi jossain vaiheessa.
Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...
Ei ole vielä vaihtoon mennyt tuo auto, samalla omistajalla uudesta asti (1999), ja on vieläkin. Ei tosin enää taksikäytössä, taisi ostaa C-Vectran tilalle?Juho M-P kirjoitti:Legendaarinen Zafira.Rak kirjoitti:Kärsämäen 2 litran taksizafiralla oli kans päästelty 700-800 tkm ku viimeksi näin, on tainnu jo mennä vaihtoon se auto
Ja tais jopa olla alkuperäinen pumppu paikallaan.
Ajettu nyt noin 730tkm, ja mittari pyörähti ympäri "jo" 700tkm kohdilla. Ensimmäinen pumppu kesti kolmisen vuotta ja 380tkm. Aikanaan keväällä 2006 satuttiin samaan aikaan huoltoon tämän auton kanssa, jonne Zafira oli tullut käynnistysongelmien takia (ilmavuoto). Mittarissa silloin 630tkm, ja toinen pumppu alkoi olla jo hieman väsynyt.
Ainakin tuolloin 630tkm kohdalla oli vielä alkuperäinen mylly nokalla, eikä tietääkseni ollut edes ketjua, nokkia, tai nostajia vaihdettu.
Tästä olisi vaikka hyvä juttuaihe kerholehteen, etteikö Opel muka kestä.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...
Mulla ainakin edellinen 20DTH Zafira söi alipainepumpun tiivisteitä tasaisin väliajoin. Olikohan pari euroa tiiviste ja vaihtamiseen meni iteltä 15min. Helppo homma ja syönti loppu/väheni. Kunnes ko. tiiviste korkkasi uudelleenTeuwo kirjoitti:Mulla menee 20DTL(ussu)'ssa ylärajalta alarajalle öljynvaihtovälissä.
O-renkaat on vaihdettu, mutta kone hikoilee jostain ulos, joten sinne menee osa ölpästä.
Venttiilikopan ja alipainepumpun tiivisteet on vaihdettu, että kaipa se sitten viittaa öljypohjan- tai kampuran kaulatiivisteihin.
En kyllä jaksa erikseen tehdä niille mitään - vaihdan jos kytkin menee uusiksi jossain vaiheessa.
Opel Zafira 2.0D -01
Ford Taunus GT 2000 V6 -72
Ford Taunus 12m TS -65 (x2)
Ford Taunus GT 2000 V6 -72
Ford Taunus 12m TS -65 (x2)
Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...
16000km ja ylämerkissä. Öljyinä Teboil Diamond Diesel 5W-40(makso 65€/10L)
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Y22DTR 410tkm takana ja meno jatkuu...
Tämän kannustamana vaihdoin pumpun tiivisteen uudelleen.jryti kirjoitti:Mulla ainakin edellinen 20DTH Zafira söi alipainepumpun tiivisteitä tasaisin väliajoin. Olikohan pari euroa tiiviste ja vaihtamiseen meni iteltä 15min. Helppo homma ja syönti loppu/väheni. Kunnes ko. tiiviste korkkasi uudelleenTeuwo kirjoitti:Mulla menee 20DTL(ussu)'ssa ylärajalta alarajalle öljynvaihtovälissä.
O-renkaat on vaihdettu, mutta kone hikoilee jostain ulos, joten sinne menee osa ölpästä.
Venttiilikopan ja alipainepumpun tiivisteet on vaihdettu, että kaipa se sitten viittaa öljypohjan- tai kampuran kaulatiivisteihin.
En kyllä jaksa erikseen tehdä niille mitään - vaihdan jos kytkin menee uusiksi jossain vaiheessa.
Olihan tuo laskenut - osittain siksi että tiiviste oli edellisen kerran vaihdatettu merkkiliikkeessä ja "pätevä" asentaja oli sitten pyöräyttänyt yhden kiinnitysruuvin jengan kannesta paskaksi...
(Sain nimittäin vedettyä torxin sormineen kannesta ulos, mukana tuli oikein somasti spriraali alumiinia joka oli joskus ollut kierre.)
Opimme siis että kolmella ruuvilla ei pidä ainankaan.
No pistin kanteen Helicoilin ja ja uuden tiivisteen lisäksi Loctiten moottorisilikonia laippaosaan kannen ja pumpun väliin, tiivisteuran ulkopuolelle.
Pitänee hieman pestä moottoria ja seurata alkaako öljyn hikoilu uudelleen jollain aikavälillä.