Insignia matala ujellus n 1400rpm lla???

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
mikes75
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 21 Touko 2016, 15:54

Re: Insignia matala ujellus n 1400rpm lla???

Viesti Kirjoittaja mikes75 »

tollanen suurinpiirtein mulla ääni vaikka bmw videoissa, siipi varmaan vääntyny..



Amiraali11
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Loka 2019, 16:55

Re: Insignia matala ujellus n 1400rpm lla???

Viesti Kirjoittaja Amiraali11 »

Amiraali11 kirjoitti: 26 Loka 2019, 17:01 Mulla sama ujellus 2.0 cdti A20DTH. Itse epäilen vahvasti turboa. Ilman lämpötila vaikuttaa ujellukseen huomattavasta, yli 12C, niin ääntä ei juuri kuulu! Mutta kylmemmällä ääni on jopa häiritsevä sisälle autoon. YouTubesta löytyy ko. moottorin äänistä videoita, ja monesta kuuluu tämä ujellus, tosin hieman vaimeampa kuin itsellä. Kokemuksia, ominaisuus vai ensi-oire turbon hajoamisesta?
Vuoden verran kuuntelin tätä ujellusta. Parista huollosta sanoivat, että turbolta se tulee. Toinen paja sanoi että kyllä sillä vielä 100tkm ajaa jos hermot kestää. Toiselta tuli korjauskehotus. Päätin ensin koettaa turbon huoltoa ja se onnistuikin - ei tarvinnut vielä vaihtaa uutta turboa. Siivissä oli kuluvaa ja akseli väljä. Kuluneet osat vaihdettiin ja muut valmistajan huoltotoimenpiteet tehtiin, niin ulinat hävisi ja polttoaineen kulutus laski n. 0,5l/100km!
Akmodan
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Tammi 2020, 20:11

Re: Insignia matala ujellus n 1400rpm lla???

Viesti Kirjoittaja Akmodan »

Moe!

Outoa sivuääntä on ihmetelty rouvan kanssa pitkin kesää ja syksyä. Kulkineena Insignia A vm. 1/2013, 2.0 CDTI 1956cm3 118kW A20DTH.


Ääntä voisi parhaiten kuvailla termillä "sumutorvi", eli ikäänkuin matala jatkuva tuuttaus joka esiintyy satunnaisesti.
Tämä esiintyy ainakin taajamanopeuksissa, liikkeellä ollessa ja toisinaan myös pysähdyksissä. Ei kuulu kaiken aikaa.
Joskus auton sammutettua samankaltainen ääni kuuluu muutaman sekunnin ja loppuu sitten.


Ps. hermot menee :x
Vastaa Viestiin