Insignia 118kW CDTI -11 Jäähdytysnesteen vuoto
Re: Insignia 118kW CDTI -11 Jäähdytysnesteen vuoto
Kuinka kallis jäähdyttimen koppa on suomessa? Vielä ei ole tarve, mutta ajattelin ostaa säilöön yhden varuiksi. Ebaysta näytti olevan 50e suomeen tuotuna.
Re: Insignia 118kW CDTI -11 Jäähdytysnesteen vuoto
Oli marmoritiskillä noin 40€ ilman aleja. Suosittelen vaihtamaan ennenkö paukkuu, pääset helpommallat3mu kirjoitti:Kuinka kallis jäähdyttimen koppa on suomessa? Vielä ei ole tarve, mutta ajattelin ostaa säilöön yhden varuiksi. Ebaysta näytti olevan 50e suomeen tuotuna.
Re: Insignia 118kW CDTI -11 Jäähdytysnesteen vuoto
Tänään tilattu Rovaniemen Ratti-Juopilta. Hinta 41,70€ ilman aleja.
Opel Vectra C V6Turbo
Re: Insignia 118kW CDTI -11 Jäähdytysnesteen vuoto
Joo, tänään hain Lahden Länsiautosta ja maksoi 44e. Pitää vaihdella jossain vaiheessa, kun on aikaa. Vaihtoon tuskin paljon tuntia kauempaa edes menee?buuubo kirjoitti:Oli marmoritiskillä noin 40€ ilman aleja. Suosittelen vaihtamaan ennenkö paukkuu, pääset helpommallat3mu kirjoitti:Kuinka kallis jäähdyttimen koppa on suomessa? Vielä ei ole tarve, mutta ajattelin ostaa säilöön yhden varuiksi. Ebaysta näytti olevan 50e suomeen tuotuna.
Re: Insignia 118kW CDTI -11 Jäähdytysnesteen vuoto
Ohjeaika siihen on 2,5h, pariin tuntiin saat meneen jos ei käytä aikaa ihmettelyyn. Siinä on pultit aseteltu todella v-maisiin paikkoihin.t3mu kirjoitti:Joo, tänään hain Lahden Länsiautosta ja maksoi 44e. Pitää vaihdella jossain vaiheessa, kun on aikaa. Vaihtoon tuskin paljon tuntia kauempaa edes menee?buuubo kirjoitti:Oli marmoritiskillä noin 40€ ilman aleja. Suosittelen vaihtamaan ennenkö paukkuu, pääset helpommallat3mu kirjoitti:Kuinka kallis jäähdyttimen koppa on suomessa? Vielä ei ole tarve, mutta ajattelin ostaa säilöön yhden varuiksi. Ebaysta näytti olevan 50e suomeen tuotuna.
Re: Insignia 118kW CDTI -11 Jäähdytysnesteen vuoto
Tuon ehjän EGR:n jäähdyttimen kopan vaihto varuiksi ellei se vuoda on vähän sama kuin vaihtaisi ehjän renkaan uuteen, kun se voi puhjeta joskus.
Tuo uusi koppa voi alkaa vuotamaan aivan yhtä lailla kuin se vanhakin tai sitten käy niin, että se vanha ei olisi vuotanutkaan koskaan.
Vain murto-osassa alkaa vuotamaan tuo koppa - ne joilla ei ole ongelmia harvemmin niistä raportoi foorumilla, joten helposti tulee mielikuva, että ne kaikki hajoaisi.
Tuon osan rakenne on sama uudessa ja vanhassa eli ei ole ns. parannettua osaa, jonka vaihtamalla huolet ko. jäähdyttimen kopan osalta olisi ohi.
Tuo uusi koppa voi alkaa vuotamaan aivan yhtä lailla kuin se vanhakin tai sitten käy niin, että se vanha ei olisi vuotanutkaan koskaan.
Vain murto-osassa alkaa vuotamaan tuo koppa - ne joilla ei ole ongelmia harvemmin niistä raportoi foorumilla, joten helposti tulee mielikuva, että ne kaikki hajoaisi.
Tuon osan rakenne on sama uudessa ja vanhassa eli ei ole ns. parannettua osaa, jonka vaihtamalla huolet ko. jäähdyttimen kopan osalta olisi ohi.
Re: Insignia 118kW CDTI -11 Jäähdytysnesteen vuoto
Kukin tekee miten kokee parhaaksi. Itse taas olen kuullut, että tuo hajoaa ennen pitkää kaikista näistä ja Repair Kitin osat ja tiivisteet ovat päivitettyä mallia, jotka eivät enää ala vuotamaan. Onneksi on halvempaa vaihtaa tuo kuin rengasMasi kirjoitti:Tuon ehjän EGR:n jäähdyttimen kopan vaihto varuiksi ellei se vuoda on vähän sama kuin vaihtaisi ehjän renkaan uuteen, kun se voi puhjeta joskus.
Tuo uusi koppa voi alkaa vuotamaan aivan yhtä lailla kuin se vanhakin tai sitten käy niin, että se vanha ei olisi vuotanutkaan koskaan.
Vain murto-osassa alkaa vuotamaan tuo koppa - ne joilla ei ole ongelmia harvemmin niistä raportoi foorumilla, joten helposti tulee mielikuva, että ne kaikki hajoaisi.
Tuon osan rakenne on sama uudessa ja vanhassa eli ei ole ns. parannettua osaa, jonka vaihtamalla huolet ko. jäähdyttimen kopan osalta olisi ohi.
Re: Insignia 118kW CDTI -11 Jäähdytysnesteen vuoto
Juu - en tietenkään halua kritisoida, jos joku haluaa ostaa uusia osia autoonsa - en missään nimessä, päinvastoin.buuubo kirjoitti:Kukin tekee miten kokee parhaaksi. Itse taas olen kuullut, että tuo hajoaa ennen pitkää kaikista näistä ja Repair Kitin osat ja tiivisteet ovat päivitettyä mallia, jotka eivät enää ala vuotamaan. Onneksi on halvempaa vaihtaa tuo kuin rengasMasi kirjoitti:Tuon ehjän EGR:n jäähdyttimen kopan vaihto varuiksi ellei se vuoda on vähän sama kuin vaihtaisi ehjän renkaan uuteen, kun se voi puhjeta joskus.
Tuo uusi koppa voi alkaa vuotamaan aivan yhtä lailla kuin se vanhakin tai sitten käy niin, että se vanha ei olisi vuotanutkaan koskaan.
Vain murto-osassa alkaa vuotamaan tuo koppa - ne joilla ei ole ongelmia harvemmin niistä raportoi foorumilla, joten helposti tulee mielikuva, että ne kaikki hajoaisi.
Tuon osan rakenne on sama uudessa ja vanhassa eli ei ole ns. parannettua osaa, jonka vaihtamalla huolet ko. jäähdyttimen kopan osalta olisi ohi.
Tuosta kopasta sen verran, että sehän on sillä tavalla tietysti "uusi" osa, että kun joiltakin niitä hajosi, eikä sitä alkuun saanut kuin EGR:n mukana, jolloin korjaukselle tuli aivan kohtuuton hinta. Sittemmin onneksi tuo pelkkä koppa tiivisteineen sai myös oman varaosanumeron ja korjauksen hintakin tippui murto-osaan entisestä.
Re: Insignia 118kW CDTI -11 Jäähdytysnesteen vuoto
No niin. Eipä loppunu nestevuodot. Egr-muovikoppa vaihdettiin, loppui hetkeksi vuodot. Nyt on taas liian kylmää ja tuo kottero vuotaa taas nestettä. Samalta seudulta, mutta nyt on imusarjan päälläkin nestettä. Mitä nyt?! Imusarja tai sen tiivisteet? Pakko viedä tuo romu taas korjaamolle.
Opel Vectra C V6Turbo
-
- 'Kadett'
- Viestit: 48
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 09:22
- Paikkakunta: Etelä-Pohojanmaa
Re: Insignia 118kW CDTI -11 Jäähdytysnesteen vuoto
No,nyt on näköjään minunkin -11 mallin ecoflex 118kw:n imusarjan päällä nestettä.Huomenna vien Seinäjoen Rinta-joupille että mikä kipeää lehmää vaivaa..Saas nähdä onko imusarjan tiiviste porsinu vai onko imusarja halki.
Mikään ei ole heleponpaa ku reijän poraaminen väärään paikkaan.
Re: Insignia 118kW CDTI -11 Jäähdytysnesteen vuoto
Mulla menee ylihuomenna imusarjan tiivisteiden vaihtoon. Löyty Rovaniemen Ranta-Juipilta hyllystä. On kuulemma vaihdeltu aika paljon niitä.
Opel Vectra C V6Turbo
Re: Insignia 118kW CDTI -11 Jäähdytysnesteen vuoto
Imusarjan tiivistesarja vaihdettu. Sieltä oli ollu tiiviste poikki. Josko tuo nyt alkais pitämään nesteet oikeissa paikoissa
Opel Vectra C V6Turbo
-
- 'Kadett'
- Viestit: 48
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 09:22
- Paikkakunta: Etelä-Pohojanmaa
Re: Insignia 118kW CDTI -11 Jäähdytysnesteen vuoto
Mitä tuli tiivisteen vaihdolle hintaa?
Aattelin että paljonko on hinnaneroa Rovaniemen ja Seinäjoen välillä
Aattelin että paljonko on hinnaneroa Rovaniemen ja Seinäjoen välillä
Mikään ei ole heleponpaa ku reijän poraaminen väärään paikkaan.
Re: Insignia 118kW CDTI -11 Jäähdytysnesteen vuoto
Joo, siis tätä ei vaihdettu Rovaniemellä, mutta osat tuli sieltä. Hintaa remontille tuli n. 600€, josta osat ja tarvikkeet vähän reilu 200€.
Opel Vectra C V6Turbo
-
- 'Kadett'
- Viestit: 48
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 09:22
- Paikkakunta: Etelä-Pohojanmaa
Re: Insignia 118kW CDTI -11 Jäähdytysnesteen vuoto
Tuo minun remonttini oli Sjoella rontti 800€,joista Oulun Rinta-jouppi maksoi puolet.
Mikään ei ole heleponpaa ku reijän poraaminen väärään paikkaan.