Ikuinen riesa P1125! Vekkuli B 2.2dti

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
jarppav
'Senator'
'Senator'
Viestit: 839
Liittynyt: 27 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: kuopio

Re: Ikuinen riesa P1125! Vekkuli B 2.2dti

Viesti Kirjoittaja jarppav »

niin kara oli vetäytynyt kelloon päin? auto käynnissä?
Kuva
vnt siipien pitäisi liikkua takertelematta jos irroitat alipainekellon tangon vnt vivusta.
Astra H caravan -04 1.9cdti
Commodore a coupe -69 3.0i
Avatar
Miku85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 575
Liittynyt: 04 Heinä 2011, 10:19
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ikuinen riesa P1125! Vekkuli B 2.2dti

Viesti Kirjoittaja Miku85 »

jarppav kirjoitti:niin kara oli vetäytynyt kelloon päin? auto käynnissä?
Ei ollut kelloon päin, vaan jumissa kiinni asennossa. Auto ei ollut käynnissä. Tarkastan vielä nii imm arvot ja sitten jos näyttää huonolta lähtee se eka vaihtoon. Täytyy testaa putsata se eka.
Opel Vectra B 2.2DTI (Y22DTR) Caravan Elegance 2001.
ex. Opel Vectra B 1.6i (X16XEL) Caravan CD 1997.
jarppav
'Senator'
'Senator'
Viestit: 839
Liittynyt: 27 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: kuopio

Re: Ikuinen riesa P1125! Vekkuli B 2.2dti

Viesti Kirjoittaja jarppav »

kellon jousi työntää sitä kokoajan poispäin, voi sillä tuntua olevan jumissa.
sen pitäisi vetäytyä kelloon päin heti kun laitat auton käyntiin, jos ei niin sitten ei tule alipainetta, kalvo puhki tai siivet totaalisen jumissa.
Astra H caravan -04 1.9cdti
Commodore a coupe -69 3.0i
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Ikuinen riesa P1125! Vekkuli B 2.2dti

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Vivun pitäs liikkua ihan sormilla. Onhan siinä jousivoima vastas, mutta kumminki.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Miku85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 575
Liittynyt: 04 Heinä 2011, 10:19
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ikuinen riesa P1125! Vekkuli B 2.2dti

Viesti Kirjoittaja Miku85 »

Nyt tässä tutkailtuani aikani tekee nykyään välillä jopa 80Km/h vauhdissa ja varsinkin, jos on auto kylmänä startattu niin tekee takuuvarmasti jopa jo 50-60km/h.
Opel Vectra B 2.2DTI (Y22DTR) Caravan Elegance 2001.
ex. Opel Vectra B 1.6i (X16XEL) Caravan CD 1997.
Avatar
jjonezki
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 05 Joulu 2017, 10:17
Paikkakunta: Nokia, Pirkanmaa

Re: Ikuinen riesa P1125! Vekkuli B 2.2dti

Viesti Kirjoittaja jjonezki »

Minulla iskenyt sama riesa. Teki tuota mielestäni jo aikaisemmin mutta satunnaisesti. Nyt olen huomannut että kun vedättää 3, 4 tai 5 vaihteella liian pitkään niin vikatila on taattu. Kakkosella voi vedättää vaikka hamaan tappiin ja en ole saanut vikatilaan, on tullut muutaman kerran poltettua karstat. Olen kokeillut täyskaasulla ja puolikaasulla ei oikeastaan vaikutusta, pumppaamalla ei tunnu ongelmaa olevan.

Ja kun saa 140kmh mittariin niin nasahtaa samantien vikatilaan, tätä ei mielestäni aikaisemmin ollut vaan komeesti pääsi kovempiinkin lukemiin.

Eräänä yönä ajelin Pirkkalan ohitustieta (jotku tietää) mutta siellä kun on silta ja siinä nämä laajentumisvälit niin sellassesta nakkas vakkarilla @ 120km vikatilaan kun pääs pomppaamaan. Turbo on juuri vaihdettu toiseen kun oli edellisesta pakosiivet palasina.

Todella ärsyttävä kun koittaa rampilta kiihdyttää niin aina saa varoa, saatika sit lähtä ohittamaan.

Paineakku ja sisäkierron läpän alipaineet taitaa olla ainoat joihin en ole vielä koskenut.

Koitan nauhoittaa tulevalla viikolla vähän livedataa opcomilla tai Autocomilla.
Vastaa Viestiin