Täälä joskus kirjoittelinkin ilmaongelmista ko. vm. 98 Astrassa. Lopulta löytyi hyvä suodatin tiivisteineen ja meni reilu vuosi ilman ilmavaivoja säännöiilisessä käytösä. Nyt auto kuitenkin seisoi pihalla toista kuukautta lokakuusta ja taas oli ilmaa niin, että ei meinannut käyntiin saada millään. Meni hermo alkuperäiseen suodattimeen.
Hain Motonetista jonkun naftaduodattimen, jossa yksi pilli sisään ja toinen ulos. Sen ei pitäisi kerätä ilmaa kannen ja tiivisteen välistä
Sain auton käyntiin ja nyt pari kysymystä tietäjille:
- miten se orggis pohjapurkki lähjtee pois ehjänä, että saisi tilalle tökättyä sen peltisuodattimen?
- onko se suodatimelle menevä johto vain lämmitystä varten (löysin ko. tiedon haulla sivulauseessa täältä foorumilta), eli sen voi eristää ja/tai ottaa sulakkeen pois? Vai onko sillä mitään muuta virkaa, veden tunnistusta tms?
Auto menee ystävälle käyttöön ja hän ymmärtää niistä vain tankkaamisen verran, joten en halua hänen saaavn ilmausongelmia missään vaiheessa! Siksi suodatin meni vaihtoon.
G Astara 2,0 DTi polttoainesuodattimen korvaaminen
Re: G Astara 2,0 DTi polttoainesuodattimen korvaaminen
Suodattimen kuppi lähti irti nytkyttelemällä ja kampeamalla, ei ollut muuten kuin painettu pitimeensä tiukasti. Nyt siinä jo peltisuodatin tilalla. Osaisiko joku vahvistaa sen sähköjohdon viran, onko vain lämmitystä varten?
Re: G Astara 2,0 DTi polttoainesuodattimen korvaaminen
Joo on vain lämmitystä varten.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Re: G Astara 2,0 DTi polttoainesuodattimen korvaaminen
Kiitos, piuha tulpattu ja sulake poistettu