Olen tyytyväinen autoon kyllä muuten, otattehan huomioon mahdollisissa vastauksissanne että en tiedä autoista mitään ja mahdolliset korjaustoimenpiteet sekä jatkokysymykset kannattaa muotoilla kuin aasille.
Kyseessä oleva auton on siis Opel Astra "G" vm. 2003, autossa on 2 litrainen diesel kone (DTI) ja manuaali vaihteisto.
Kilometrejä on 213 tuhatta.
Probleemat:
-Ajovalot paskat, ei nää pimeellä. Umpiot todella kakkaiset, ihanku olis "palanu".
Uudet valot vai?
(Umpioita on pesty ulkopuolelta vaikka ja millä, polttimot vaihdettu 3 kertaa ja valojen korkeussäätimellä leikitty, ei auta)
-Auto ei starttaa talvikeleillä jos seisoo yli vuorokauden, startti pyörii mutta ei edes hörähdä.
(Esim. viikonloppuna jos autolla ei aja ollenkaan, se ei käynnisty maanantaina kun yritän lähteä töihin)
-Käsijarru jäätyy niin että takapyörät menee lukkoon, saa auki agressiivisella peruutuksella mutta ärsyttävä vaiva.
(Olen elänyt ilman käsijarrua tähän asti mutta jos ongelman voisi korjata, olisi se tietenkin hyvä)
-Autoon lisätty moottoriöljyä 2 kertaa mutta ei kuitenkaan kokonaista pöntöllistä, syökö öljyä vai mitä vittua kun tikussa ei näy pisaraakaan.
(Siis moottoriöljyn tarkistustikkuun ei tule öljyä, ollenkaan)
-Radio on rikki, katkasin omaa tyhmyyttäni antennipiuhan (olen idiootti). Pitäis uudelleen piuhottaa koko antenni.
(Tällä hetkellä käytössä erillisantenni jonka kuuluvuus on noh, huono)
-Eturenkaat ravistaa 120km/h vauhdissa ja auto keinahtelee mutkissa lievästi.
(Katsastusmies ehdotti aurauskulmien säätöä, tämän teen kun vien auton huoltoon jossain vaiheessa)
-Auton sähkölukko ei toimi, aina joutuu ovet sulkemaan avaimella kuskin ovesta ja avaamaan myös.
(Toimi hetken kun avaimen kanssa leikki ohjekirja kädessä autossa puolituntia mutta lakkasi heti toimimasta kun auto kerran käynnistettiin)
Tiedän että kysymykset ovat laaja-alaisia ja viat voivat johtua useista asioista, kuitenkaan tällä hetkellä en osaa kauheasti kertoa muuta kuin että akku vaihdettiin autoliikkeen toimesta ennen auton myyntiä.
Olen pahoillani jos edellä olevat kysymykset ovat väärässä kategoriassa tai muuta vastaavaa.
Kiitos jo ennakkoon mahdollisista avustuksista!!
Monivikainen pikku ooppeli Astra G -03
Re: Monivikainen pikku ooppeli Astra G -03
Umpioiden pinta ajan myötä haalistuu ja sameutuu, ne pitäisi joko kiillottaa hiomalla tai uusia. Uudetkaan ei maksa paljoa.Kimi625 kirjoitti:
-Ajovalot paskat, ei nää pimeellä. Umpiot todella kakkaiset, ihanku olis "palanu".
Uudet valot vai?
(Umpioita on pesty ulkopuolelta vaikka ja millä, polttimot vaihdettu 3 kertaa ja valojen korkeussäätimellä leikitty, ei auta)
Vois olla ilmavuotoa linjoissa, esim paluuletkut tai suodattimen kansi. Lueskele näitä.Kimi625 kirjoitti: -Auto ei starttaa talvikeleillä jos seisoo yli vuorokauden, startti pyörii mutta ei edes hörähdä.
(Esim. viikonloppuna jos autolla ei aja ollenkaan, se ei käynnisty maanantaina kun yritän lähteä töihin)
Käsijarruvaijerin kuori on varmaan jostain rikki ja vettä pääsee vaijerin sisälle.. siitä seuraa jumitusta. Pitäs uusia vaijeri, herkistellä ne käsijarrun hilut sieltä pyörän navan sisältä ja vaihtaa vähä jämäkämpää jousta sinne vaijerin palautukseen.Kimi625 kirjoitti: -Käsijarru jäätyy niin että takapyörät menee lukkoon, saa auki agressiivisella peruutuksella mutta ärsyttävä vaiva.
(Olen elänyt ilman käsijarrua tähän asti mutta jos ongelman voisi korjata, olisi se tietenkin hyvä)
Kyllä nämä aina syö öljyä, öljyä moottorissa on noin viitisen litraa ja öljytikun mittavälin alareunasta merkin yläreunaan on noin puoli litraa. Kaatele sinne nyt niin paljon että saat sen öljypinnan sinne tikun mittaväliin.Kimi625 kirjoitti: -Autoon lisätty moottoriöljyä 2 kertaa mutta ei kuitenkaan kokonaista pöntöllistä, syökö öljyä vai mitä vittua kun tikussa ei näy pisaraakaan.
(Siis moottoriöljyn tarkistustikkuun ei tule öljyä, ollenkaan)
Kimi625 kirjoitti: -Radio on rikki, katkasin omaa tyhmyyttäni antennipiuhan (olen idiootti). Pitäis uudelleen piuhottaa koko antenni.
(Tällä hetkellä käytössä erillisantenni jonka kuuluvuus on noh, huono)
Kokeile vaikka ensin puhdistaa huolellisesti vanteet sisäpuolelta, jos ei auta niin käy rengasliikkeeesä tasapainottamassa ne renkaat.Kimi625 kirjoitti: -Eturenkaat ravistaa 120km/h vauhdissa ja auto keinahtelee mutkissa lievästi.
(Katsastusmies ehdotti aurauskulmien säätöä, tämän teen kun vien auton huoltoon jossain vaiheessa)
Vaihda kaukosäätimiin patterit. Mene autoon, pistä virrat päälle ( ei kuitenkaan autoa käyntiin) ja pidä oven aukasunappia pohjassa kaukosäätimestä niin kauan kunnes ovet menee lukkoon ja auki. pitäs sitte kaket toimia jos systeemi on kunnossa.Kimi625 kirjoitti: -Auton sähkölukko ei toimi, aina joutuu ovet sulkemaan avaimella kuskin ovesta ja avaamaan myös.
(Toimi hetken kun avaimen kanssa leikki ohjekirja kädessä autossa puolituntia mutta lakkasi heti toimimasta kun auto kerran käynnistettiin)
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Re: Monivikainen pikku ooppeli Astra G -03
Kiitos todella paljon neuvoista! Ähellän auton parissa tämän viikon ja palaan asiaan viikonloppuna, katsotaan josko saataisi Opelista vielä sellainen sotaratsu kun se ansaitsee ollaseero kirjoitti:Umpioiden pinta ajan myötä haalistuu ja sameutuu, ne pitäisi joko kiillottaa hiomalla tai uusia. Uudetkaan ei maksa paljoa.Kimi625 kirjoitti:
-Ajovalot paskat, ei nää pimeellä. Umpiot todella kakkaiset, ihanku olis "palanu".
Uudet valot vai?
(Umpioita on pesty ulkopuolelta vaikka ja millä, polttimot vaihdettu 3 kertaa ja valojen korkeussäätimellä leikitty, ei auta)
Vois olla ilmavuotoa linjoissa, esim paluuletkut tai suodattimen kansi. Lueskele näitä.Kimi625 kirjoitti: -Auto ei starttaa talvikeleillä jos seisoo yli vuorokauden, startti pyörii mutta ei edes hörähdä.
(Esim. viikonloppuna jos autolla ei aja ollenkaan, se ei käynnisty maanantaina kun yritän lähteä töihin)Käsijarruvaijerin kuori on varmaan jostain rikki ja vettä pääsee vaijerin sisälle.. siitä seuraa jumitusta. Pitäs uusia vaijeri, herkistellä ne käsijarrun hilut sieltä pyörän navan sisältä ja vaihtaa vähä jämäkämpää jousta sinne vaijerin palautukseen.Kimi625 kirjoitti: -Käsijarru jäätyy niin että takapyörät menee lukkoon, saa auki agressiivisella peruutuksella mutta ärsyttävä vaiva.
(Olen elänyt ilman käsijarrua tähän asti mutta jos ongelman voisi korjata, olisi se tietenkin hyvä)Kyllä nämä aina syö öljyä, öljyä moottorissa on noin viitisen litraa ja öljytikun mittavälin alareunasta merkin yläreunaan on noin puoli litraa. Kaatele sinne nyt niin paljon että saat sen öljypinnan sinne tikun mittaväliin.Kimi625 kirjoitti: -Autoon lisätty moottoriöljyä 2 kertaa mutta ei kuitenkaan kokonaista pöntöllistä, syökö öljyä vai mitä vittua kun tikussa ei näy pisaraakaan.
(Siis moottoriöljyn tarkistustikkuun ei tule öljyä, ollenkaan)Kimi625 kirjoitti: -Radio on rikki, katkasin omaa tyhmyyttäni antennipiuhan (olen idiootti). Pitäis uudelleen piuhottaa koko antenni.
(Tällä hetkellä käytössä erillisantenni jonka kuuluvuus on noh, huono)Kokeile vaikka ensin puhdistaa huolellisesti vanteet sisäpuolelta, jos ei auta niin käy rengasliikkeeesä tasapainottamassa ne renkaat.Kimi625 kirjoitti: -Eturenkaat ravistaa 120km/h vauhdissa ja auto keinahtelee mutkissa lievästi.
(Katsastusmies ehdotti aurauskulmien säätöä, tämän teen kun vien auton huoltoon jossain vaiheessa)Vaihda kaukosäätimiin patterit. Mene autoon, pistä virrat päälle ( ei kuitenkaan autoa käyntiin) ja pidä oven aukasunappia pohjassa kaukosäätimestä niin kauan kunnes ovet menee lukkoon ja auki. pitäs sitte kaket toimia jos systeemi on kunnossa.Kimi625 kirjoitti: -Auton sähkölukko ei toimi, aina joutuu ovet sulkemaan avaimella kuskin ovesta ja avaamaan myös.
(Toimi hetken kun avaimen kanssa leikki ohjekirja kädessä autossa puolituntia mutta lakkasi heti toimimasta kun auto kerran käynnistettiin)
Re: Monivikainen pikku ooppeli Astra G -03
Tuo starttaamattomuus on oikeasti ainoa pahempi vika...no joo kyllä öljyt kannattaa koneeseen laittaa ennen kuin siitä tulee vielä ISOMPI vika. Muut ihan pikkujuttuja/kosmetiikkaa, mutta tuo starttaamattomuus ja polttoainepuolen ilmavuodot voi olla paha rasti löytää. Tuskin kummoinen korjata, kun vika löytyy, mutta löytämiseen voi mennä hetki.
212000 ei ole vielä mitään - itse ajoin juuri tänään töihin 355000 ajetulla 2001 Astralla ja aikomus on ajaa jatkossakin sillä työmatkat kunnialla. Tuo sinun auto kuuluu sarjaan - "vähillä kilometreillä".
timo
212000 ei ole vielä mitään - itse ajoin juuri tänään töihin 355000 ajetulla 2001 Astralla ja aikomus on ajaa jatkossakin sillä työmatkat kunnialla. Tuo sinun auto kuuluu sarjaan - "vähillä kilometreillä".
timo