1.7 td astra -99 sammuu kesken ajon

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Elson
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 02 Syys 2008, 08:04
Paikkakunta: Oulu

1.7 td astra -99 sammuu kesken ajon

Viesti Kirjoittaja Elson »

Juu, eli tämmöistä vikaa. Kone nyt pari kertaa sammunut mm. 80 km vauhdista ihan yhtäkkiä. Ihan kuin avaimesta sammuttais. Muuten jää sähköt norm. päälle jne. Sitten kun saa parkkeerattua pientareelle, niin lähtee ihan nöyrästi käyntiin. Ainakin muutaman kilsan sen jälkeen on kotipihalle toiminut moitteetta. Mistäpä lähteä vikaa etsimään? Sen verran päättelin, että sähköpuolelle taitaa mennä kun kakomatta sammahtaa?
Elson
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 02 Syys 2008, 08:04
Paikkakunta: Oulu

Re: 1.7 td astra -99 sammuu kesken ajon

Viesti Kirjoittaja Elson »

Eikö kukkaan tiiä? Oon alkanu epäileen virtalukon pohjaa tai sitten ecua. Kesällä meni pari kertaa kierroslukumittarin viisari veltoksi ja ei vastannut kaasuun juurikaan. Sillä perusteella vois olla ecu. Voivat olla täysin eri viatkin.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9278
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: 1.7 td astra -99 sammuu kesken ajon

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Lähteekö kytkintä nostamalla käyntiin suoraan ajosta?

Virtalukon pohja helpoin ja halvin ratkaisu kokeilla tässä vaiheessa. Ainakin 2.0 dieseleissä viallinen kampiakselin tunnistin aiheuttaa sen, että kierroslukumittari ei toimi, vikavalo syttyy ja tehot katoaa. Ecuviat enempi bensakoneisten murhe.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
tikola
'Senator'
'Senator'
Viestit: 464
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 13:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1.7 td astra -99 sammuu kesken ajon

Viesti Kirjoittaja tikola »

Tai sitten minun vika, eli ruiskutuspumpun ohjausboksi. Eli polttoaineen tulo loppuu - diesel sammahtaa kuin seinään.

viewtopic.php?f=35&t=233599

Minulla ja muilla tosin yleensä ilmennyt nykyimisenä täyden sammumisen sijaan
Elson
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 02 Syys 2008, 08:04
Paikkakunta: Oulu

Re: 1.7 td astra -99 sammuu kesken ajon

Viesti Kirjoittaja Elson »

On ollu aika tiukkoja tilanteita nuo sammumiset, niin ei oo älynny kokeilla enää kytkintä ylös. Virtalukon pohja tuossa oiskin valmiina asennettavaksi. Ei oikein budjetti kestäis kokeilla mikä uusi osa korjaisi ongelman. Ovatkohan kalliita osia nuo ohjausyksikkö ja tunnistin?
Vastaa Viestiin