1.9 CDTi vm 2008 savuttaa eikä saa hyväksyttyä mittausta katsastuksessa
1.9 CDTi vm 2008 savuttaa eikä saa hyväksyttyä mittausta katsastuksessa
Tänään kävi Astra 1.9 CDTi vm 2008 pikahuollossa koska sieltä suositeltiin lääkkeeksi liialliseen savutukseen DPF:n ohjelmallista puhdistusta. No perkele eihän autossa olekaan DPF:ää. Kuuluisiko olla?
Ilmansuodatin on vaihdettu, EGR ja sen ympäristö putsattu niin hyvin kuin rätillä ja ruuvarin kärjellä pystyi. Pari satsia polttoaineen sekaan lisättävää puhdistusainetta ajettu läpi. Isoilla kierroksilla ajettu ongelman havaitsemisen jälkeen. Eka K-arvo katsastuksessa oli yli 4 ja näiden edellä mainittujen toimenpiteiden jälkeen arvo on pudonnut vähän alle kahteen. Viitearvo on 1.2, joten kaukana ollaan hyväksytystä mittaustuloksesta.
Olisiko vinkkiä mitä seuraavaksi? Imusarjan uusinta?
Autolla rullattu 262tkm pääosin maantiellä ja isoilla vaihteilla tietenkin.
Ilmansuodatin on vaihdettu, EGR ja sen ympäristö putsattu niin hyvin kuin rätillä ja ruuvarin kärjellä pystyi. Pari satsia polttoaineen sekaan lisättävää puhdistusainetta ajettu läpi. Isoilla kierroksilla ajettu ongelman havaitsemisen jälkeen. Eka K-arvo katsastuksessa oli yli 4 ja näiden edellä mainittujen toimenpiteiden jälkeen arvo on pudonnut vähän alle kahteen. Viitearvo on 1.2, joten kaukana ollaan hyväksytystä mittaustuloksesta.
Olisiko vinkkiä mitä seuraavaksi? Imusarjan uusinta?
Autolla rullattu 262tkm pääosin maantiellä ja isoilla vaihteilla tietenkin.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13464
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 1.9 CDTi vm 2008 savuttaa eikä saa hyväksyttyä mittausta katsastuksessa
Syökö öljyä?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 1.9 CDTi vm 2008 savuttaa eikä saa hyväksyttyä mittausta katsastuksessa
Eipä se öljyä syö ainakaan mitenkään mainittavasti.
Kaivoin äskettäin vanhoja papereita autosta ja sieltä löytyi tietoa, että K-arvo ollut 2015 katsastuksessa 1,36. Eli silläkään arvolla ei enää tänään pääse läpi.
Kaivoin äskettäin vanhoja papereita autosta ja sieltä löytyi tietoa, että K-arvo ollut 2015 katsastuksessa 1,36. Eli silläkään arvolla ei enää tänään pääse läpi.
Re: 1.9 CDTi vm 2008 savuttaa eikä saa hyväksyttyä mittausta katsastuksessa
Mä muistelisin et 1.5 on rajaarvo minkä yli ei saa mennä, voin toki muistaa väärinkin kun leimastaki jo yli kuukausi aikaa Dieseli on vähä paska nois päästöhommis jos ajeltu rauhas, kerää karstat kattiin ja putkeen. Eli ei muutaku isoa tietä kuumalla koneella rajuja vetoja ja vähän huudattamista ja jostain päälle 3000rpm:stä lyöt kaasun pohjaan kerralla ja katot peilistä et niin kauan ku ei pölläytä mustaa niin tulee hyvät k-arvot
Mulla oli nykynen h-astra ollu jollai papparaisella ennemmin ajos ja vein sen hetimmiten leimalle ni k-arvo ekalla polkasulla yli 4 josta piti huudatella niinkauan et pääsi sallittuun keskiarvoon, sit nyt ku vuoden ajelin rajummin omalla ajotyylilläni ni ekalla polkasulla oli tänä vuonna leimalla k-arvo alta 1.4 Eli karstaa jääny putkeen ja kattiin ku rauhas ajeltu. Näitä on hyvä huudattaakki usein ettei jää karstat putkeen.
Mulla oli nykynen h-astra ollu jollai papparaisella ennemmin ajos ja vein sen hetimmiten leimalle ni k-arvo ekalla polkasulla yli 4 josta piti huudatella niinkauan et pääsi sallittuun keskiarvoon, sit nyt ku vuoden ajelin rajummin omalla ajotyylilläni ni ekalla polkasulla oli tänä vuonna leimalla k-arvo alta 1.4 Eli karstaa jääny putkeen ja kattiin ku rauhas ajeltu. Näitä on hyvä huudattaakki usein ettei jää karstat putkeen.
Re: 1.9 CDTi vm 2008 savuttaa eikä saa hyväksyttyä mittausta katsastuksessa
Vuoden vaihtuessa ilmeisesti muuttuivat nuo rajat. Aikaisemmin oli en tiedä mistä hatusta tuo arvo 1.5 ja nykyään on auton valmistajan ilmoittama 1.2 joka löytyy kilvestä hanttimiehen oviaukosta. Arvo on kuulemma aina kilvessä "neliön" sisällä. Riippuen mallista ja merkistä, tuo kilpi saattaa löytyä sitten eri paikoista autosta. Työkaverin uudenkarheassa Passatissa on 0.2 ja meidä toisessa autossa 2011 Grand C-Maxissa 0.55.
Re: 1.9 CDTi vm 2008 savuttaa eikä saa hyväksyttyä mittausta katsastuksessa
Niin siis nykyään pitää mennä alle valmistajan ilmoittaman arvon ja ennen oli jostain muualta saatu arvo. Tämä kaikki taitaa olla kiitosta VW:n sekoiluista. Katsatusmies sanoi, että joissakin Mersuissa sallittu arvo oli ennen 1.5 ja nykyään 0.5.
Re: 1.9 CDTi vm 2008 savuttaa eikä saa hyväksyttyä mittausta katsastuksessa
Mulla oli viime leimalla vastaanvanlaista ropleemaa, ei millään meinannut saada hyväksyttyä lukemaa paperiin. Mulla ei ole tuossa DPFää. Vaikuttaako EGRn mahdollinen tukkoisuus tuohon? Katsuri sai lopulta hyväksyttävät arvot kun aikansa polki ja kaasutteli. Oli kyllä valmiiksi lämmin kone, mutta en vissiin tarpeeksi huudattanut leimalle mennessä
entiset Signum, Vectra C2, Vectra B2, Astra F, Omega A2, Vectra C1, Omega A1
Volvo V70 D5
Volvo V70 D5
Re: 1.9 CDTi vm 2008 savuttaa eikä saa hyväksyttyä mittausta katsastuksessa
Vika paikallistettu. Imusarjan pyörreläppien yhdystanko poikki. Mekaanikko teki tilapäiskorjauksen ja sai hyväksytyn mittauksen. Pitänee kuitenkin vaihdattaa myös tuo imusarja vielä.
Re: 1.9 CDTi vm 2008 savuttaa eikä saa hyväksyttyä mittausta katsastuksessa
Mikä niiden tehtävä sitten on jos ne noin vain voi poistaa?
Re: 1.9 CDTi vm 2008 savuttaa eikä saa hyväksyttyä mittausta katsastuksessa
Pois vaan läpät ja egr käytöstä, ihan turhia paskankerääjiä.
Re: 1.9 CDTi vm 2008 savuttaa eikä saa hyväksyttyä mittausta katsastuksessa
Mulla oli tuon läppien yhdystangon fiksauksen jälkeen K-arvo 0.06. En sitten tiedä kannattaako poistaa läpät vai vaihtaa uusi imusarja tilalle. Voiko läppien poistosta olla jotain haittaa?
Re: 1.9 CDTi vm 2008 savuttaa eikä saa hyväksyttyä mittausta katsastuksessa
Joopa, toivottavasti nyt Trafin uudesta päätöksestä on nyt apua. http://www.iltalehti.fi/autot/201702202 ... 4_au.shtml
Re: 1.9 CDTi vm 2008 savuttaa eikä saa hyväksyttyä mittausta katsastuksessa
No hyvä että tulivat järkiinsä. Tosin minulla olleeseen ongelmaan tuo ei olisi auttanut, koska arvot olivat niin reilusti yli.