Vectra B 2.0 Dti vuosimallia 2000. Syöttöpumpun ilmaongelmien takia olen tapellut koko talven, kaikki maholliset putket on purettu pois tulipellistä lähtien ja korvattu uusilla letkuilla ja klemmareilla konehuoneen puolella, suodatinkotelon pikaliittimet on hävitetty ja moottorisilikonilla on tiivistetty kotelon pikaliittimet ja pistokkeen liitin.
Tankin päältä on myös revitty pikaliittimet helevettiin ja yhä työjuhta jättää pihaan yön parin seisomisen jälkeen kunnes tänään sain suutinrunkojen stefat jotka tulee nokka-akselin alle.
Kysymys kuuluukin kun puoli konetta purettuani ja nokkaa kallistettuani sain meisselillä ne "stefat" pois niin kaksi ensimmäistä suutinta nousi ylöspäin ja nyt ovat ihan sormilla nostettavissa ja kyllä lopsahtavat (kai) pohjaan saakka eli hajosiko sieltä suuttimen kärjestä ne kupariprikat vai uskallanko lyödä osat kasaan ja ooppelin tulille vai pitääkö irroittaa nokka ja vaihtaa sinne suuttimien kärkeen tulevat prikat?
Vastauksella pikku kiire kun pitää auto saada nopiaan ajoon.
Vectra B Dti suutinrunkojen tiivisteiden asennus, kiirus.
Re: Vectra B Dti suutinrunkojen tiivisteiden asennus, kiirus.
Taidan ottaa nokan jokatapauksessa irti, onko nokka-akselin päässä olevassa pultissa normaalisti vasemmalle aukeava kierre vai vääränkätisesti oikealle aukeava?
Re: Vectra B Dti suutinrunkojen tiivisteiden asennus, kiirus.
Nehän alemmat on vaan kuparirikat, mihinkä ne siitä hajoaisi. Todennäköisesti ne on junttaantunu sinne kanteen kiinni ettei ole edes liikahtanut mihinkään.. Minä löisin vain läjään ja ajoa.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.