Vivarossa käynnistysongelma

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Jasseri
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Touko 2017, 20:37

Vivarossa käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Jasseri »

Tervehdys! Tällainen probleema vivarossa, ottaa jostain ilmaa dieseljärjestelmään eli kun auto seisoo vuorokauden ja kun käynnistää lähtee käyntiin ja käy muutaman sekunnin ja sammuu, kun pässinkivestä käy pumppaamassa kovaksi niin lähtee käyntiin ja toimii moitteeta päivän mutta yön aikana pumppu on taas löysä. Käytin auton huollossa jossa arvelivat vian johtuvan dieselsuodattimen tiivisteiden väärinasennuksesta ja vaihtoivat uuden suodattimen ja tiivisteet, toimenpide auttoi sen verran että viikon auto toimi moitteetta mutta taas sama vika ilmaantui, eli ottaa ilma jostakin. Onko kellään antaa vinkkiä mistä toi vika vois johtuu tai mistä mahdollisesti lähtis vikaa etsimään autossa 2,5 tdci kone.
toozi
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Touko 2017, 15:40

Re: Vivarossa käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja toozi »

Itsellä käyttäyty juuri samallalailla ja vika juurikin dieselsuodattimen tiivisteiden väärinasennuksessa ja tai hiukan väärissä mitoissa. Jos se vaihdettu suodatin tiivisteineen on laadukas ja oikein asennettu, niin voi olla vuoto imupuolella esim. polttoaineputkien liitoksissa/pikaliittimissä. Itsellä kyllä suodatinkotelo vuosi ulospäinkin käsipumpulla pumpatessa tiivisteiden ollessa huonona. Mut niinkun sanottu, ilmavuotohan siellä jokatapauksessa on :-)
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Vivarossa käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Suodatinkotelo voi olla halki
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Jasseri
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Touko 2017, 20:37

Re: Vivarossa käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Jasseri »

Kiitos vastauksista, kävin huoltoliikkeessä ja epäilivät että juurikin toi vika vois johtua suodatinkotelosta, epäilivät halkeamaa tms, käskivät tutkailemaan minkäväristä pakokaasua tulee putkesta kun pumppauksen jälkeen käynnistää, sillä kuulemma saa minimoitua sen että vika ei ole suutinpuolella. No ihan normaalia harmaata pakokaasua tuli, ei tummaa eikä sinertävää joten kokeillaan sitä suodatinkotelon vaihtoa. Iso kiitos kaikille.
Vastaa Viestiin