Insignia -14 BiTurbon ahtopaine vika

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
jorge
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 21 Heinä 2009, 10:16

Insignia -14 BiTurbon ahtopaine vika

Viesti Kirjoittaja jorge »

Vedättäessä pitempään +4000rpm menee auto vikatilaan ja vetoloppuu. Näytölle tulee se ”palvelu ajoneuvo pian”. Hetken kuluttua toimii taas normaalisti, kun on ajettu hetki pienillä kierroksilla. Ei tarvi ees sammuttaa välillä. Pienillä kierroksilla ei vikatilaa ilmene. Eli vain isomman ahtimen alueella. Vikakoodia antaa ”ahtopaine alhainen”. Miten noi ahtimen vaihto pienestä isoon toimii? Joku läppä avautuu? Voiko viitata ahtovuotoon? Vai sähköseen vikaan? Jännä lienä vinkuna tai sivuääni kuuluu välillä isomman ahtimen kierrosalueella. Sellanen ”sähkövinkunaääni”.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Insignia -14 BiTurbon ahtopaine vika

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Tuossa ahtopainejärjestelmän kuvaus:
https://drive.google.com/file/d/0B0YVy9 ... sp=sharing

Kun kerran antaa vikakoodia alhaisesta ahtopaineesta , niin tietysti viittaa ahtovuottoon, varsinkin kun tkee sitä vain suurella paineella. Joko vuotaa ulos tai hukkaportin kautta.
Numeerisen vikakoodin avulla googlettamalla voi löytyä vastauksia. Sekin auttaa, jos laittaa sen varsinaisen vikakoodin tänne foorumille, eikä vain tekstiä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin