Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma
Re:Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma
Tuli tekstari tänään että osa tullut. Lähdin sitä hakemaan ja kokeilin saada sitten kotimatkalla limp modea päälle. Eipäs onnistunutkaan, joten jätin säätöventtiilin pöydälle. Juuri äsken kävin uudella "koeajolla", josko sitä vikaa saisi päälle. Ei vieläkään mennyt vikatilaan.
Outo juttu, että vika hävisi yhtäkkiä. Tuskin polttoainesuodattimenkaan vaihto pystyi vikaa poistamaan, kun vaihdon jälkeen vielä temppuili ja helposti meni vikatilaan.
Voisiko näin jälkijättöisesti korjaantua vika kun perjantaina puhdistin sen Map anturin. IMM arvot pyörii 136 g tienoilla ehkä kävi jopa 150 g lähellä kun yritin sitä seurata. Ahdot nousee kevyesti sinne 1,6 bar edelleen. Pitänee taas yön yli nukkua, niin eiköhän se vikakin sieltä palaa.
Outo juttu, että vika hävisi yhtäkkiä. Tuskin polttoainesuodattimenkaan vaihto pystyi vikaa poistamaan, kun vaihdon jälkeen vielä temppuili ja helposti meni vikatilaan.
Voisiko näin jälkijättöisesti korjaantua vika kun perjantaina puhdistin sen Map anturin. IMM arvot pyörii 136 g tienoilla ehkä kävi jopa 150 g lähellä kun yritin sitä seurata. Ahdot nousee kevyesti sinne 1,6 bar edelleen. Pitänee taas yön yli nukkua, niin eiköhän se vikakin sieltä palaa.
Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma
Toistaiseksi toiminut 4 päivää/600km niin ettei nakkaa vikatilaan, eli ilmeisesti vika häipyi pois, joten tauko tähän ketjuun toistaiseksi. Hyvää pikkujoulua niille jotka sinne Nurmijärvelle menee ja tämän lukee.
Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma
Terve. Miten auto toiminut tällä välillä. Itsellä ihan samoja ongelmia auton kanssa. Vaivasiko viime viestisi jälkeen vai häipyikö vika vain mystisesti pois?
Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma
Terve. Auto on toiminut tuon vian vikatilan osalta osalta hyvin. En tiedä missä vika oli, mutta se polttoainesuodattimenkin voihtokin saattoi vaikuttaa asiaan.
Mitä tulee Map anturiin niin on keskellä ylhäällä konetta, rintapellin puolella, neliskanttinen kapine ulospäin, jotain siitä piti purkaa edestä pois, olisiko huohottimen letku ollut edessä. Yhdellä Torxsilla kiinni, mutta pitää muoviklipsua taivuttaa että pääsee tulemaan siitä pesästä pois mihin on asennettu. Ei ollut liian helppo poisotettava. Itse rikoin sen klipsun mutta pysyy näköjään paikoillaan sillä pelkällä ruuvillakin. Paskottuu tosi hyvin
Tuolta löytyy senkin puhdistus ja sijainti
https://www.vxoc.org.uk/forum/Thread-2- ... BODY-CLEAN
Mitä tulee Map anturiin niin on keskellä ylhäällä konetta, rintapellin puolella, neliskanttinen kapine ulospäin, jotain siitä piti purkaa edestä pois, olisiko huohottimen letku ollut edessä. Yhdellä Torxsilla kiinni, mutta pitää muoviklipsua taivuttaa että pääsee tulemaan siitä pesästä pois mihin on asennettu. Ei ollut liian helppo poisotettava. Itse rikoin sen klipsun mutta pysyy näköjään paikoillaan sillä pelkällä ruuvillakin. Paskottuu tosi hyvin
Tuolta löytyy senkin puhdistus ja sijainti
https://www.vxoc.org.uk/forum/Thread-2- ... BODY-CLEAN
- ooppeli666
- 'Senator'
- Viestit: 629
- Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
- Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa
Insignia a20dth ahtoputki irtosi
Tossa kiihdytin autolla suhina vaa kuulu ja kulki se jälkee aika vaivaloisesti nii kuljettajan puolelta lähti putki irti kokonaan siittä kohtaa mistä tulee sillä semmosella pannalla kiinni välijäähdyttimeen enntiiä mite sellai pääsi irtoamaan siinä oli kyllä se alkuperäinen kiinnike ja sen päällä vielä tavallinen varmistus klemmari. Taas on kiinni ja pysynyt. Voi olla et ei oo ollu edes kunnolla aikasemmin kiinni? 3 semmosta reunusta mitkä se pitää yhessä.
Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Insignia A 20 DTH p2458 ja p2282
Auto siis inkku 2,0 cdti automaatti -11
Pitkän ajon jälkeen auto alkoi valittamaan, "Huolla auto" ja alkoi tehot häviämään. Juuri enne kun pääsin kotipihalle, niin auto meni limp modeen. Korjaamolla antoi vikakoodit P2458 ja P2282.
Tehtiin autolle hiukkassuodattimen pakkopoltto. Testiajossa vaikutti taas toimivan.
Autolla piti lähteä matkalle ja noin 60km jälkeen näyttöön taas ilmoitus "Huolla auto". Tälläkertaa kuitenkaan ei auto menny limp modeen, vaan pääsin normaalisti ajamaan sen takas kotipihaan. Huomen uudestaan korjaamolle. Onko jotain ideoita, mitä siitä vois tutkia ?
Toinen kysymys
Kuinka nopeasti voi jarrulevyt mennä kieroon ? Autoon vaihdettiin levyt eteen ja nyt ne on taas alkanut tärisyttämään jarruttaessa. Levyt ollu alla vajaan vuoden.
Pitkän ajon jälkeen auto alkoi valittamaan, "Huolla auto" ja alkoi tehot häviämään. Juuri enne kun pääsin kotipihalle, niin auto meni limp modeen. Korjaamolla antoi vikakoodit P2458 ja P2282.
Tehtiin autolle hiukkassuodattimen pakkopoltto. Testiajossa vaikutti taas toimivan.
Autolla piti lähteä matkalle ja noin 60km jälkeen näyttöön taas ilmoitus "Huolla auto". Tälläkertaa kuitenkaan ei auto menny limp modeen, vaan pääsin normaalisti ajamaan sen takas kotipihaan. Huomen uudestaan korjaamolle. Onko jotain ideoita, mitä siitä vois tutkia ?
Toinen kysymys
Kuinka nopeasti voi jarrulevyt mennä kieroon ? Autoon vaihdettiin levyt eteen ja nyt ne on taas alkanut tärisyttämään jarruttaessa. Levyt ollu alla vajaan vuoden.
Viimeksi muokannut 1,2sorsa, 01 Elo 2020, 22:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Laitettu otsikkoon lisää infoa
Syy: Laitettu otsikkoon lisää infoa
Re: Insignia A 20 DTH
viewtopic.php?t=255194
Tsekkaa ahtoletku. Hyvin todennäköisesti halki. Kuulee kyllä äänestä kun kaasuttelee.
Tsekkaa ahtoletku. Hyvin todennäköisesti halki. Kuulee kyllä äänestä kun kaasuttelee.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia A 20 DTH
Jep. Tuli uudestaan vikakoodi P2282. Ahtoletku on halki.
Re: Insignia A 20 DTH
Kilometrejä tietämättä 250-300tkm aika tarkka kestoikä tuolle letkulle.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia A 20 DTH
205 on mittarissa.
-
- 'Agila'
- Viestit: 2
- Liittynyt: 17 Joulu 2020, 10:31
Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma
Voiko tuota map anturia puhdistaa ihan brake cleanerillä?
-
- 'Kadett'
- Viestit: 14
- Liittynyt: 01 Loka 2019, 20:56
Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma
Voi vaikka on siihen omakin aineensa. Mekaanisesti ei kannata sorkkia
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma
Up
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma
Minulla on opel zafira 2012 cdti cosmo 2.0icoman kirjoitti: ↑31 Tammi 2019, 11:25 Terve. Auto on toiminut tuon vian vikatilan osalta osalta hyvin. En tiedä missä vika oli, mutta se polttoainesuodattimenkin voihtokin saattoi vaikuttaa asiaan.
Mitä tulee Map anturiin niin on keskellä ylhäällä konetta, rintapellin puolella, neliskanttinen kapine ulospäin, jotain siitä piti purkaa edestä pois, olisiko huohottimen letku ollut edessä. Yhdellä Torxsilla kiinni, mutta pitää muoviklipsua taivuttaa että pääsee tulemaan siitä pesästä pois mihin on asennettu. Ei ollut liian helppo poisotettava. Itse rikoin sen klipsun mutta pysyy näköjään paikoillaan sillä pelkällä ruuvillakin. Paskottuu tosi hyvin
Tuolta löytyy senkin puhdistus ja sijainti
https://www.vxoc.org.uk/forum/Thread-2- ... BODY-CLEAN
Tehnyt näitä samoja oireita mitä teillä muilla.
Antaa liikkeen testerillä vikakoodeja p2565 ja p003A
Olen tehnyt kaikki temput mutta ei vielä ole auttanut.
Tänään projetina tuon mafin putsaus/ahtopaine anturi.
Katsotaan meneekö sillä tuo ohi autolla ajettu 285tkm.
Autoon laitettu niin paljon pennejä viime vuosina että haluan kokeilla jatkossa kaikki korjaukset itse vaikka en näistä nyt mitään ymmärrä. On vain niin hienoa että on olemassa tämmöinen paikka missä on monen monta kohtalo veljeä mukana josta löytyy paljon vastauksia kaikkeen vaivaan pienellä vaivannäöllä
Elämä on sitä mitä teet siitä
-
- 'Kadett'
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Huhti 2016, 09:08
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma
Mr. Musclella on korjailtu noita karstottuneita siipiä, mutta dpf pitää ottaa pois, kun autolla lähtee ajamaan niitä karstoja pois.
Ekana, kun turbo puolelta tulee kodeja, niin kannattaa putsata maf, manuaalisesti jumpata siipien säätötankoa(huomaa helposti myös jumiiko se) tarkistaa alipaine ja ahtoputket. Näistä jos ei vikaa löydy, niin sitten se alipaineventtiili ja viimeisenä miettiä ahtimen vaihtoa.
Ekana, kun turbo puolelta tulee kodeja, niin kannattaa putsata maf, manuaalisesti jumpata siipien säätötankoa(huomaa helposti myös jumiiko se) tarkistaa alipaine ja ahtoputket. Näistä jos ei vikaa löydy, niin sitten se alipaineventtiili ja viimeisenä miettiä ahtimen vaihtoa.
Kaikenlaisia Opeleita aikaisemmin, mutta:
Nyt Insignia 2.0Cdti automaatti vm. 10
Nyt Insignia 2.0Cdti automaatti vm. 10