Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Avatar
seero
'Senator'
'Senator'
Viestit: 833
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 20:05
Paikkakunta: oulu

Re: Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja seero » 31 Tammi 2018, 22:37

Ite ainaki ajelin sen kummemmin sitä jännittämättä kun piti vuoto löytää. Jos haluaa varman päälle pelata niin tankki täynnä ettei vedä "pohjakuria" ja laittaa tommosen muutaman euron suodattimen letkun väliin. Samat viat 2 ja 2.2 litrasessa kunhan ei mennä uudempiin malleihin
Kuva
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.

Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 13116
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 02 Helmi 2018, 09:54

Minä en ajais ilman filtteriä. Mulla on tallissa ehjä 2.2dti suodatinkotelo täydellisenä.

Korvasin näet omani käsipumpullisella alumiinijalalla johon tulee kierrettävä peltisuodatin.
Zafira B 1.9CDTI 120hv A6 Cosmo Panoramic 2006
Tigra A X16XE 109Hv A/C yms 1996

Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 13116
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 02 Helmi 2018, 09:56

Aimo kirjoitti:
31 Tammi 2018, 18:13
Onko muuten 2.0 ja 2.2 polttoainejärjestelmät miten samanlaiset, eli suutinsillat, ruiskutuspumppu, suodatinkotelot jne...?
Omaan 2.0 Astraan muuta vuosi sitten piti vaihtaa suodatinkotelon kansi kun sähköpistorasian sähköpinnin juuresta pääsi hiukan ilmaa pa- järjestelmään.
Suodattimen vaihdon yhteydessä kannattaa olla tarkkana kannen tiivisteen laittamisessa. Karkaa helposti urastaan kun suodattimen paperielementtiä painetaan alas ja samalla polttoainetta voi tulvia yli ja siirtää tiivisteen pois urasta.
On muuten melkein samat. Suutinkärjet on isommat 2.2 mallissa eli enemmän soppaa menee läpi.

Lisäksi polttoainesuodattimen kansiosa on eri. 2.å malleissa kanteen tulevat polttoaineputket on 10mm ulkohalkasijalla ja taas 2.2 malleissa 12mm.
Zafira B 1.9CDTI 120hv A6 Cosmo Panoramic 2006
Tigra A X16XE 109Hv A/C yms 1996

Saabbeli
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Marras 2017, 17:15

Re: Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja Saabbeli » 02 Helmi 2018, 14:33

No hommasin jo sen uuden ja kalliin kotelon kyllä, pitäis vain laittaa paikalleen. Jos siis satun saamaan sen vanhan irti sieltä :).
Vectra B 2.2 DTI '02

Saabbeli
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Marras 2017, 17:15

Re: Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja Saabbeli » 02 Helmi 2018, 17:31

Lähtihän se vanha onneksi ihan kiltisti pois ja uusi meni paikalleen uusine suodattimineen.

Nyt sitten taas auto ajoon ja sitten parin päivän päästä tänne kiroilemaan, kun alkaa taas tukehtumaan ja tuli turhaan ostettua tuo kallis suodatinkotelo.

Joku täällä kirjoitteli, että suodatinkotelon sähköpistorasian pinnistä vuosi ilmaa. Miten tuollaisen vian diagnosoi?
Vectra B 2.2 DTI '02

Aimo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 259
Liittynyt: 15 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja Aimo » 03 Helmi 2018, 05:42

Saabbeli kirjoitti:
02 Helmi 2018, 17:31
Lähtihän se vanha onneksi ihan kiltisti pois ja uusi meni paikalleen uusine suodattimineen.

Nyt sitten taas auto ajoon ja sitten parin päivän päästä tänne kiroilemaan, kun alkaa taas tukehtumaan ja tuli turhaan ostettua tuo kallis suodatinkotelo.

Joku täällä kirjoitteli, että suodatinkotelon sähköpistorasian pinnistä vuosi ilmaa. Miten tuollaisen vian diagnosoi?
Suodatinkotelon laitoin vesisankoon ja n. yhden baarin ilmanpaineen kompurasta kotelon sisälle. Ilmakuplia alkoi tulemaan pistorasian sisältä.

Avatar
seero
'Senator'
'Senator'
Viestit: 833
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 20:05
Paikkakunta: oulu

Re: Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja seero » 04 Helmi 2018, 20:47

Tulihan siis uusi kansikin laitettua? siinähän se pistoke on ja olis aika hassu sattuma jos edellisessä kannessa vuotaisi se ja samoin uudessa. Seuraavaksi suutinsillan tiivisteet :)
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.

Saabbeli
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Marras 2017, 17:15

Re: Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja Saabbeli » 07 Helmi 2018, 07:20

Nyt näyttäisi toimivan kyllä, perjantaina tuon kotelon (kansineen päivineen tietysti) vaihdoin ja ei ole sen jälkeen kertaakaan sammunut.

Toivoa siis vielä on! :D
Vectra B 2.2 DTI '02

Avatar
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3907
Liittynyt: 10 Helmi 2003, 02:00

Re: Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja jjvirtan » 29 Maalis 2018, 23:09

[Ne on erilaiset 2.2 polttoainelinjat on paksummat,ei ainakaan suodatinkuppi käy.


Aimo kirjoitti:
31 Tammi 2018, 18:13
Onko muuten 2.0 ja 2.2 polttoainejärjestelmät miten samanlaiset, eli suutinsillat, ruiskutuspumppu, suodatinkotelot jne...?
Omaan 2.0 Astraan muuta vuosi sitten piti vaihtaa suodatinkotelon kansi kun sähköpistorasian sähköpinnin juuresta pääsi hiukan ilmaa pa- järjestelmään.
Suodattimen vaihdon yhteydessä kannattaa olla tarkkana kannen tiivisteen laittamisessa. Karkaa helposti urastaan kun suodattimen paperielementtiä painetaan alas ja samalla polttoainetta voi tulvia yli ja siirtää tiivisteen pois urasta.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.

Vastaa Viestiin