B2 Vectra, Y22DTR vikatila
Re: B2 Vectra, Y22DTR vikatila
Purkuosanakin löytyy
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: B2 Vectra, Y22DTR vikatila
Se on yksi vaihtoehto. Mietin myös kokonaisen huolletun ahtimen ostamista 250€+rahdit löytyi muutama ebaysta. Vuoden takuulla ja vanhasta sais kai jollain tapaa 100e casbackia pantin muodossa.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: B2 Vectra, Y22DTR vikatila
Niistä ebay ahtimista ei kuulekuin pelkkää paskaa jos kotimaisia ammatti tahoja on uskominen.
Turbon korjauttamisesta suomessa ei ole kokemusta kuin yhdestä valmetin turbosta joka maksoi sen 400e kunnostaa kun siivet oli ehjät.
Turbon korjauttamisesta suomessa ei ole kokemusta kuin yhdestä valmetin turbosta joka maksoi sen 400e kunnostaa kun siivet oli ehjät.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: B2 Vectra, Y22DTR vikatila
Yhden ebayn CHRA:n vaihdoin. Tuli Latviasta, tasapainotusdokkarikin oli mukana. Toimi hyvin sen 40tkm, jonka auto minulla vielä oli. Pelkän Coren vaihtamalla joutuu siis itse putsaamaan VNT:n kun taas vaihtoturbossa ymmärtääkseni VNT on putsattu ja core vaihdettu.
( ex.1. Zafira B 1,9 CDTI -06)
( ex. 2. Zafira B 1,9 CDTI -06)
( ex. 2. Zafira B 1,9 CDTI -06)
Re: B2 Vectra, Y22DTR vikatila
Kyllä, vaihtoturbon varmastikkin tilaan saksasta. Vuoden takuulla näyttinolevan ja vuodessa tulee se 30tkm.
Mites voisko viitata MAFfin väsähtämiseen kun kylmällä koneella 2 tai 3 vaihteella tuntee ~2krpm kohilla pientä nypytystä/heijaamista.
Kulutus n. 7.5l/100km pääosin matka-ajoa 80-100kmh
Mites voisko viitata MAFfin väsähtämiseen kun kylmällä koneella 2 tai 3 vaihteella tuntee ~2krpm kohilla pientä nypytystä/heijaamista.
Kulutus n. 7.5l/100km pääosin matka-ajoa 80-100kmh
Re: B2 Vectra, Y22DTR vikatila
Juu postitusvarasto on Latviassa. Tällä kierretään veroja. Mut kiinasta ne on peräisin.tomiix kirjoitti: ↑15 Helmi 2018, 11:48 Yhden ebayn CHRA:n vaihdoin. Tuli Latviasta, tasapainotusdokkarikin oli mukana. Toimi hyvin sen 40tkm, jonka auto minulla vielä oli. Pelkän Coren vaihtamalla joutuu siis itse putsaamaan VNT:n kun taas vaihtoturbossa ymmärtääkseni VNT on putsattu ja core vaihdettu.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: B2 Vectra, Y22DTR vikatila
Palataas nyt taas asiaan täälläkin. Eli sain turbon tuossa jokin aika sitten vaihdettua, ostin ehjän käytetyn purkaamolta.
Nyt pelittää taas hiukkasen paremmin, RVS käsittely on tullut kans suoritettua. Kulutus maantiepainotteisessa seka-ajossa 6.1-6.4l/100km
Maantiellä pääsee toisinaan alle kutoseenkin.
Nyt on kuitenkin ilmennyt sellaista ongelmaa että kovemmassa/pidemmässä kiihdytyksessä 3, 4 ja 5 vaihteilla heittää vikatilaan ja ilmeisesti koodi P1125 on siitä peräisin. Vikatila poistuu kun käyttää auton sammuksissa. 140kmh on maaginen raja jossa lävähtää myös vikatila.
Lähiaikoina ois tarkoitus avata imusarja ja puhdistaa se, imuilman lämpötila-anturia on huijattu vastuksella EGR:än käytöstä poistamiseksi.
Missäpäin tuolla imu/ahtopuolella on tuo MAP anturi? Ei osunut pikaisella vilauksella silmään.
Nyt pelittää taas hiukkasen paremmin, RVS käsittely on tullut kans suoritettua. Kulutus maantiepainotteisessa seka-ajossa 6.1-6.4l/100km
Maantiellä pääsee toisinaan alle kutoseenkin.
Nyt on kuitenkin ilmennyt sellaista ongelmaa että kovemmassa/pidemmässä kiihdytyksessä 3, 4 ja 5 vaihteilla heittää vikatilaan ja ilmeisesti koodi P1125 on siitä peräisin. Vikatila poistuu kun käyttää auton sammuksissa. 140kmh on maaginen raja jossa lävähtää myös vikatila.
Lähiaikoina ois tarkoitus avata imusarja ja puhdistaa se, imuilman lämpötila-anturia on huijattu vastuksella EGR:än käytöstä poistamiseksi.
Missäpäin tuolla imu/ahtopuolella on tuo MAP anturi? Ei osunut pikaisella vilauksella silmään.
Re: B2 Vectra, Y22DTR vikatila
Imusarjan oikeassa nurkassa
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: B2 Vectra, Y22DTR vikatila
No löytyihän se sieltä, eikä ollu edes piilossa... liekkö liian lähellä.
Se oli aivan täynnä shaibaa ja puhdistin sen jarrukliinerillä.
Tuntuu että nyt vikatila on tiessään ja Vectralla menohalua taas pikkasen.
Se oli aivan täynnä shaibaa ja puhdistin sen jarrukliinerillä.
Tuntuu että nyt vikatila on tiessään ja Vectralla menohalua taas pikkasen.
Re: B2 Vectra, Y22DTR vikatila
Hei! Auttoiko puhdistus pitemmän päälle ja onko vikatilaa esiintynyt. Voisitko selittää missä kohdin MAP-anturi sijaitsee. Pitääkö imusarja irroittaa anturin puhdistusta varten?
Re: B2 Vectra, Y22DTR vikatila
Siinä se on imusarjan oikeassa nurkassa, kiinni yhdellä pultilla. Näissä anturien sijaintiongelmissa kannattaa käyttää google kuvahakua. Kuva kertoo monesti enemmän kuin 1000 sanaa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: B2 Vectra, Y22DTR vikatila
Autoa ei enää ole hetkeen ollut, nyt on 2.2DTI Frontera jonka olen kans pitkässä tyäskaasukiihdytyksessä (ohitustilanteessa tai jyrkässä ylämäessä vedättäessä) saanut aikaan. Vectrassa puhdistus olevinaan hetkeksi auttoi mutta saattoi olla vain kuvitelmaakin. Ei se ratkaisua tuonut.
Auton myin 2018 kesän lopulla ja taisin sen nähdä romuna myynnissä keväällä toisen mokoman kanssa.
Auton myin 2018 kesän lopulla ja taisin sen nähdä romuna myynnissä keväällä toisen mokoman kanssa.