Antara 2.0cdti laturi ongelma

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
jokke30
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 30 Maalis 2018, 14:49

Antara 2.0cdti laturi ongelma

Viesti Kirjoittaja jokke30 » 30 Maalis 2018, 15:07

Rupee ymmärrys loppuun itseltä joten ajattelin että saisiko täältä apua laturi ongelmaan. Autona opel antara 2.0cdti Z20DMH 110kw.

Ostin auton noin kuukausi takaperin. Kolmisen päivää ostosta, syttyi akkuvalo mittaritauluun ja mittasin akun navoilta sekä suoraan laturin perästä että auto ei lataa (jännite molemmista mitattuna noin 11.3V) Tilailin uuden laturin (ilmeisesti tarvike) saksasta ja asentelin sen paikoilleen. Mittasin vielä akun navoilta että auto lataa (tyhjäkäynnillä noin 14.2V) Tasan kolme päivää kerkesin autolla tyytyväisenä ajelemaan kunnes mittaristoon syttyi jälleen akun kuva. Toistin jälleen mittaus operaation ja samat lukemat sain kuin viimeksi eli auto ei lataa. Päätin lukea vielä vikakoodit delphiläisellä testerillä ja koodit olivat:
Keskuselektroniikka (BCM)
B2645 - valotunnistin - korkeajännite - satunnainen (tämä ihmetyttää eniten)
U0155 - IPC (mittaristo) - ei yhteyttä - satunnainen
U0164 - ECC - ei yhteyttä -satunainen

Osaako joku kertoa että liittyvätkö vikakoodit laturin hajoamiseen? Onko näissä vehkeissä ilmennyt esimerkiksi maavikoja tms? Voivatko ne aiheuttaa laturin hajoamisen? Tietysti on mahdollista että tarvikelaturi on maanantai kappale, mutta kiinnostaisi tietää että voisiko vika kuitenkin johtua jostain muusta tekijästä?

Avatar
kadett90
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 9654
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Antara 2.0cdti laturi ongelma

Viesti Kirjoittaja kadett90 » 30 Maalis 2018, 19:36

Ei pitäisi olla koodeilla merkitystä laturin hajoamiseen.
Noita väylävirheitä nyt on Can-vehkeissä eikä ne välttämättä merkkaa mitään.
Tuo valotunnistimen korkeajännite saattaa johtua viallisesta tunnistimesta tai sitten oikosulku jännitteeseen korinohjainlaitteen nastaan 11.
- Masa -

Vastaa Viestiin