Sivu 2/6

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 15 Touko 2018, 04:53
Kirjoittaja kallek505
:thumbsup: Juu ei sitä ihan kepein perustein miljoonansyöjää kannata lähteä uhraamaan. Hyvä että löyty osa ja pääsee opelixi lempihommaansa. Kummelia lainatakseni: auto tykkää että sillä ajetaan :thumbsup:

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 25 Touko 2018, 21:06
Kirjoittaja Niin pitkälle kuin
Nyt kulkee taas, tänään sain korjaamosta pois :thumbsup:. Meni vaihtoon muutakin, oli nimittäin jo varmaan 200tkm sitten hajonnut moottorin värinänvaimmennus yksikön muoviset laahaimet, yksi mäntä ja jousi. Tällä operaatiolla käynti ääni muuttui radikaalisti ja samalla siitä tuli kallis :bonk:. No pääasia on että auto viimein kulkee.
Hyvää tässä oli se, että jakopään ketju ja hammasratas kampiakselin päässä näyttivät vielä olevan kunnolliset ja ketju kireällä.
Haljennut öljypohja ei ollut juurikaan mustassa ryötteessä ( kuulemma bensa moottoristen öljypohjat pääsääntöisesti enemmän likaisia kuin mitä tuo oli) vaikka mulla ollut koko auton historian ajan vaihtoväli 50tkm.

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 25 Touko 2018, 21:58
Kirjoittaja 1,2sorsa
Tosiaan tuo economy ohjelman huoltoväli. Sinänsä konehan on mekaaninen suht matala viritteinen vehje mutta tuollaisella longlife ohjelmalla vain korostaa koneen kestävyyttä.

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 26 Touko 2018, 21:13
Kirjoittaja ascona_c
Sama kone taisi olla B-Vectrassa 15tkm huoltovälillä?. :D

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 28 Touko 2018, 22:24
Kirjoittaja Teuwo
B-Vectrassa ja G-Astrassa GM taisi siirtyä jossain vaiheessa takautuvasti 30tkm huoltoväliin.
Matkamittariin tulevan Inspektion ilmaisimen voi vaihtaa op.comilla 15 ja 30 välillä.

Itse ajelin LongLifeilla ja 30 vaihtovälillä ilman ongelmia ja niin taisi tehdä Aimokin.

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 29 Touko 2018, 04:09
Kirjoittaja Aimo
Teuwo kirjoitti: 28 Touko 2018, 22:24 B-Vectrassa ja G-Astrassa GM taisi siirtyä jossain vaiheessa takautuvasti 30tkm huoltoväliin.
Matkamittariin tulevan Inspektion ilmaisimen voi vaihtaa op.comilla 15 ja 30 välillä.

Itse ajelin LongLifeilla ja 30 vaihtovälillä ilman ongelmia ja niin taisi tehdä Aimokin.
Juuri näin. Takuuaikana merkkiliike vaihtoi 15 tkm välein, mutta takuun loputtua olen vaihtanut itse 30 tkm välein eikä mitään ongelmaa ole ollut. Nykyään ovat ajot vähentyneet ja menee toista vuotta ennen kuin tulee vaihtoväli täyteen. Nyt mittarissa vasta 761 tkm.

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 01 Kesä 2018, 21:44
Kirjoittaja Niin pitkälle kuin
Niin pitkälle kuin kirjoitti: 25 Touko 2018, 21:06 Nyt kulkee taas, tänään sain korjaamosta pois :thumbsup:. Meni vaihtoon muutakin, oli nimittäin jo varmaan 200tkm sitten hajonnut moottorin värinänvaimmennus yksikön muoviset laahaimet, yksi mäntä ja jousi. Tällä operaatiolla käynti ääni muuttui radikaalisti ja samalla siitä tuli kallis :bonk:. No pääasia on että auto viimein kulkee.
Hyvää tässä oli se, että jakopään ketju ja hammasratas kampiakselin päässä näyttivät vielä olevan kunnolliset ja ketju kireällä.
Haljennut öljypohja ei ollut juurikaan mustassa ryötteessä ( kuulemma bensa moottoristen öljypohjat pääsääntöisesti enemmän likaisia kuin mitä tuo oli) vaikka mulla ollut koko auton historian ajan vaihtoväli 50tkm.
Sellaista tapahtunut auton käyttäytymisessä, että kulutus putosi tuon remontin myötä keskinopeudella 67 kmh tasolta 5,5 ltr tasolle 4,9 ltr :yes: Tämä nyt viimeisen 2000 km keskikulutus. Myös rekan voi kevyesti ohittaa vitosvaihteella kun aiemmin piti survoa melkein kolmosta sisään et kerkeää omalle kaistalle ajoissa.
Viimeksi päässyt alle viiden keskikulutuksille kerran joskus 10 vuotta sitten 100% maantieajossa myötätuuleen :lol:.
Et on tää vaan ihan ihme -(z)- ooppeli.

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 01 Elo 2018, 17:21
Kirjoittaja Aimo
Kävin eilen Lohjan suunnalla ja matkaa kertyi astra G 2.0 DTL mittariin 881 kilometriä. Ennen lähtöä ja palattuani tankkasin saman huoltoaseman samasta mittarista. Tankkiin meni 34 litraa. Auton nopeusmittari näyttää 1-2 km pienempää lukemaa navigaattoriin nähden. Jos vaikka ottaa huomioon mittarivirheen, niin alle neljä litraa satasella. Taajama-ajoa ja mäkisiä pikkuteitä Lohjalla tuli varmaan lähes satakunta km. Auton oma kulutusnäyttö näytti 3,4 litraa, eli näyttää n. puoli litraa vähemmän mitä todellinen kulutus on ja jonka olen aikaisemminkin mitannut.
Yllättävän pienellä kulutuksella tuli reissu tehtyä. Liekö osuutensa ollut helteellä ja erittäin maltillisella ajotavalla.

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 07 Elo 2018, 18:00
Kirjoittaja Teuwo
Uskon tuon lukeman kyllä oikein hyvin - omalla viritetyllä on tasaisen 80km/h matka-ajon kulutusennätys 4,1.
Jos voi, tai olosuhteiden pakosta joutuu, ajamaan hitaammin laskee kulutuskin.

Lämmin keli auttaa, samaten ehjä termostaatti.
Juokseeko vesi +80C vai +90C lämpöisenä meinaa (matalia) desejä kulutukseen - ihan kesäkelissä.

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 10 Tammi 2019, 11:27
Kirjoittaja Niin pitkälle kuin
Viime ti tuli mittariin 850tkm ja tänään sai taas leiman vuodeksi eteenpäin.
Sitten viime kerran alkuperäinen laturi sanoi sopimuksen irti 840 kohdilla. Meni juoksupyörä kolmeen osaa tasaisella ajolla (oltiin toistamiseen hinurin kyydissä viime vuonna)ja olihan laturi itsestäänkin jo vaihtokunnossa.
No toistaiseksi taas kaikki ok ja matka jatkukoon... 8)

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 10 Tammi 2019, 17:49
Kirjoittaja Teuwo
Onko C-Vectrassa muuten vapaakytkin laturin hihnapyörässä ?

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 11 Tammi 2019, 10:31
Kirjoittaja Niin pitkälle kuin
Ei ainakaan vapaa kytkintä ollut tuossa mikä hajosi ja tilalle laitettu oli Puolasta purku autosta purettu (ei vapaa kytkintä) ja kuriirin kotiin toimittama, yht hinta tuolle oli 55€, kun marmoritiskillä se olisi ollut 1300€ uutena 3-4 vuotta sitten.
Eihän siinä alkuperäisessä ollut enää mitään vastusta kun akselista pyöritti, mutta ei kyllä polttanut latauksen merkkivaloakaan.
Sellainen ero niillä on, että vanha oli 140 ampeerin ja "uusi" 120 ampeerin latausteholla varustettu.

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 11 Tammi 2019, 14:07
Kirjoittaja Juho M-P
No B Vectrassa ja A Zafirassa EI ole vapaakytkintä 2.2DTi moottorin yhteydessä. Siksi tässä sitä pohditaan. 1.9CDTi on eriasia.

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 02 Helmi 2019, 03:10
Kirjoittaja Niin pitkälle kuin
No niin, taas jätetty auto pajalle. Romikselta hommattu vaihdeloota alkoi temppuilemaan. Vaiheista 4 ei pysy päällä ollenkaan ja 3 vaihde moottori jarrutuksella hyppää pois päältä. 5 vaihde moottori jarrutuksella aiheuttaa kahinaa.
Tolla laatikolla on mittarissa 670 tkm.
Nyt alkuperäiseen laatikkoon 488 tkm ajettuun vaihdetaan Saabin varaosa laakerit kun Opelilta niitä ei saatu kuin 200€ kpl hintaan.
Saa nähdä, joko kytkin menee samalla vaihtoon vai pääsiskö sillä vielä ton 250 tkm (mun oma tavoite). Niin ja pääseekö edes koko autolla vielä tonne 1,1 mkm yli...
Mittarissa on nyt 855555 km :worship:

Re: Yli 800 tkm mittarissa

Lähetetty: 02 Helmi 2019, 10:38
Kirjoittaja 1,2sorsa
Oletko merkkiliikkeestä tilannut ohjelman mukaisen huollon ja sen myötä opel assistancen voimaan?

Ja hatun nostoa täältä kun ei pienestä luovuteta!