Vivaro ei käynnisty - alkaa jo hermo mennä
-
- 'Kadett'
- Viestit: 43
- Liittynyt: 22 Huhti 2018, 09:38
Vivaro ei käynnisty - alkaa jo hermo mennä
Tervehdys kaikille,
Alkaa jo purkka pysähtyä rauhallisemmallaki miehellä. Vivaron vianmääritykseen kaipaisi vinkkiä. Foorumi selattu läpi kuten myös ulkomaiset palstat ja youtube. Toivottavasti joku voisi antaa vinkkiä. Auto siis Opel Vivaro 1,9TDi 100hp 2003. Moottorilla ajettu reipas 200tkm ja kansi/jakopää tehty 20tkm sitten. Samalla uusi turbo.
Tässä mitä tapahtui:
- Kesken ajon alkoi hehkuvalo palamaan ja vedot hävisi. 20km päästä pääsin hädin tuskin kotiin, minne sammui pihaan eikä enään käyntiin. Kuulemma naapurin mukaan tuli vähän usvaa perästä, mutta en saanut selvää minkä väristä oli savu. Ei ainakaan öljy haissut.
- Opcomilla vikakoodit ja siellä oli P1635 Clow device dircuit general error. Oli myös vanha virhe asenttunnistimesta joka ei toistunut (mutta vaihdoin silti varuilta uuden).
- Moniurahihnasta oli puolet kulunut pois ja jokapaikassa sitä mujua.
Mitä tehty:
- Luulin että moniurahihnan muju on aiheuttanut jaon hyppäämisen, joten tarkistin ajoituksen ja se oli kohdallaan. Samalla putsasin mujut jakopäästä ja muualtakin.
- Kampiakselin asentotunnistin uusi, samoin moniurahihna.
- Henkut mitattu ja kaikissa 2-4ohm vastus, eli lienee ok. Kuitenkin Akun jännite ei laske kun ehkä 0.1V maksimissaan jos hehkuttaa= toimiikohan hehnku ollenkaan.
- Johdotukset tsekattu ja ok. Yhdessä ilmanputsarin alla olevassa johdossa oli hieman nirhaumaa joten se korjattu.
- Kokeiltu uutta hehkurelettä. Ei vaikutusta.
- Polttoainesuodatin vaihdettu. Ilmauksen kanssa vaikeuksia koska tässä autossa ei ole pässin kivestä ja polttoaineen siirtopumppu ei lähde päälle kun kytkee virrat.
- Railipaine 30000-45000KPa startatessa joten se lienee ok.
- Polttoaineen siirtopumpun toiminta testattu hyppylangalla ja lähtee päälle=pumppu kunnossa, ohjaus ei toimi.
- Konetilan sulakkeet tarkistettu. Polttoainepumpun rele pitäisi paikantaa, mutta löytämäni kaavio on hieman erilainen joten en voi olla varma mikä on oikea. Muutkin sulakkeet ok.
- Webasto lähtee päälle, ei vaikutusta käynnistykseen.
- Vaihdoin tihkuvan venakopan tiivisteen ja siellä kaikki näytti päälisin puolin olevan ok.
mitäs vielä... onhan toi jo tovin haukotellu muutenkin täydessä tallissa.
Jostain foorumilta luin että jos hehku ei toimi, niin silloin ei välttämättä lähde polttoainepumppu pyörimään. Henkivalo kuitenkin toimii ihan normaalisti, eli sammuu hetken päästä kun virran kytkee.
Kovasti kiitoksia jo etukäteen avusta!
Alkaa jo purkka pysähtyä rauhallisemmallaki miehellä. Vivaron vianmääritykseen kaipaisi vinkkiä. Foorumi selattu läpi kuten myös ulkomaiset palstat ja youtube. Toivottavasti joku voisi antaa vinkkiä. Auto siis Opel Vivaro 1,9TDi 100hp 2003. Moottorilla ajettu reipas 200tkm ja kansi/jakopää tehty 20tkm sitten. Samalla uusi turbo.
Tässä mitä tapahtui:
- Kesken ajon alkoi hehkuvalo palamaan ja vedot hävisi. 20km päästä pääsin hädin tuskin kotiin, minne sammui pihaan eikä enään käyntiin. Kuulemma naapurin mukaan tuli vähän usvaa perästä, mutta en saanut selvää minkä väristä oli savu. Ei ainakaan öljy haissut.
- Opcomilla vikakoodit ja siellä oli P1635 Clow device dircuit general error. Oli myös vanha virhe asenttunnistimesta joka ei toistunut (mutta vaihdoin silti varuilta uuden).
- Moniurahihnasta oli puolet kulunut pois ja jokapaikassa sitä mujua.
Mitä tehty:
- Luulin että moniurahihnan muju on aiheuttanut jaon hyppäämisen, joten tarkistin ajoituksen ja se oli kohdallaan. Samalla putsasin mujut jakopäästä ja muualtakin.
- Kampiakselin asentotunnistin uusi, samoin moniurahihna.
- Henkut mitattu ja kaikissa 2-4ohm vastus, eli lienee ok. Kuitenkin Akun jännite ei laske kun ehkä 0.1V maksimissaan jos hehkuttaa= toimiikohan hehnku ollenkaan.
- Johdotukset tsekattu ja ok. Yhdessä ilmanputsarin alla olevassa johdossa oli hieman nirhaumaa joten se korjattu.
- Kokeiltu uutta hehkurelettä. Ei vaikutusta.
- Polttoainesuodatin vaihdettu. Ilmauksen kanssa vaikeuksia koska tässä autossa ei ole pässin kivestä ja polttoaineen siirtopumppu ei lähde päälle kun kytkee virrat.
- Railipaine 30000-45000KPa startatessa joten se lienee ok.
- Polttoaineen siirtopumpun toiminta testattu hyppylangalla ja lähtee päälle=pumppu kunnossa, ohjaus ei toimi.
- Konetilan sulakkeet tarkistettu. Polttoainepumpun rele pitäisi paikantaa, mutta löytämäni kaavio on hieman erilainen joten en voi olla varma mikä on oikea. Muutkin sulakkeet ok.
- Webasto lähtee päälle, ei vaikutusta käynnistykseen.
- Vaihdoin tihkuvan venakopan tiivisteen ja siellä kaikki näytti päälisin puolin olevan ok.
mitäs vielä... onhan toi jo tovin haukotellu muutenkin täydessä tallissa.
Jostain foorumilta luin että jos hehku ei toimi, niin silloin ei välttämättä lähde polttoainepumppu pyörimään. Henkivalo kuitenkin toimii ihan normaalisti, eli sammuu hetken päästä kun virran kytkee.
Kovasti kiitoksia jo etukäteen avusta!
-
- 'Kadett'
- Viestit: 43
- Liittynyt: 22 Huhti 2018, 09:38
Re: Vivaro ei käynnisty - alkaa jo hermo mennä
Niin.. mitäs seuraavaksi. Missähän päin on polttoainepumpun rele. En löydä järkevää kuvaa. Jossain autoissa polttoainepumpun rele ohjaa myös hehkutusta. Pitäisikö suuttimille tulla virta tai kannattaako se mitata?
Neuvoton fiilis.
Neuvoton fiilis.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 43
- Liittynyt: 22 Huhti 2018, 09:38
Re: Vivaro ei käynnisty - alkaa jo hermo mennä
Ohivuototesti suuttimille tehty kotikonstein ja näyttäs toimivan ok.
Re: Vivaro ei käynnisty - alkaa jo hermo mennä
http://ecat24.com/opel/catalog/types/1/42/
Tuota selaamalla löytyy paikat missä osat on ja muutakin hyödyllistä tietoa
Tuota selaamalla löytyy paikat missä osat on ja muutakin hyödyllistä tietoa
Käyttis: Peugeot 3008
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
-
- 'Kadett'
- Viestit: 43
- Liittynyt: 22 Huhti 2018, 09:38
Re: Vivaro ei käynnisty - alkaa jo hermo mennä
Kiitos. Täytyy tutkasta. Otin yhden suuttimen irti josko sillä sais kokeiltua et aine liikkuu sylinteriin asti. Kuuluuko suuttimelle tulla virta kun pistää virrat päälle?
-
- 'Kadett'
- Viestit: 43
- Liittynyt: 22 Huhti 2018, 09:38
Re: Vivaro ei käynnisty - alkaa jo hermo mennä
Niin siis luultavasti tulee tietysti pulssi joka ohjaa mutta tuleeko myös jatkuva virta?Ylisuutari kirjoitti: ↑22 Huhti 2018, 15:21 Kiitos. Täytyy tutkasta. Otin yhden suuttimen irti josko sillä sais kokeiltua et aine liikkuu sylinteriin asti. Kuuluuko suuttimelle tulla virta kun pistää virrat päälle?
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vivaro ei käynnisty - alkaa jo hermo mennä
Pa-pumpun releen paikka:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Vivaro ei käynnisty - alkaa jo hermo mennä
Miksi siis moniurahihnan mujua,, joku apulaite leikkaamassako? Mistä asentotunnistin ottaa signaalin?
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 43
- Liittynyt: 22 Huhti 2018, 09:38
Re: Vivaro ei käynnisty - alkaa jo hermo mennä
Kiitos kuvasta. Nyt ainakin selkeni.
Apulaitehihna oli ilmeisesti vastannut johonkin. Ei voi tietää miksi puolet puuttui. Kampiakselin asentotunnistin ottaa mun mielestä signaalin vauhtipyörästä.
Apulaitehihna oli ilmeisesti vastannut johonkin. Ei voi tietää miksi puolet puuttui. Kampiakselin asentotunnistin ottaa mun mielestä signaalin vauhtipyörästä.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 43
- Liittynyt: 22 Huhti 2018, 09:38
Re: Vivaro ei käynnisty - alkaa jo hermo mennä
Marmorilla pa pumpun rele tilauskamaa ja 45€. Hoksasin että panesilämmityksen rele vieressä on ihan samanlainen joten vaihdoin ne keskenään. Ei vaikutusta. Mikä tuota pa punppua ohjaa, miksi se ei lähde päälle? Voiko olla sidoksissa hehkun toimintaan\toimimattomuuteen?
-
- 'Kadett'
- Viestit: 43
- Liittynyt: 22 Huhti 2018, 09:38
Re: Vivaro ei käynnisty - alkaa jo hermo mennä
Egr putsattu=ei vaikutusta
Suutin irti ja kiinni kp putkessa. Hyvin sumuttaa. 3. Pytyn suutin hieman pätki mut pääosin ok. Pitää vielä 1 ja 2 pytyt testata. Alkaa olla vaihtoehdot jo vähissä.
Suutin irti ja kiinni kp putkessa. Hyvin sumuttaa. 3. Pytyn suutin hieman pätki mut pääosin ok. Pitää vielä 1 ja 2 pytyt testata. Alkaa olla vaihtoehdot jo vähissä.
Re: Vivaro ei käynnisty - alkaa jo hermo mennä
Tarkistitko ne rullat, joissa moniurahihna pyörii? Ettei siellä joku laakeri vaan takkua, ja sen takia on syönyt hihnan rikki?Ylisuutari kirjoitti: ↑22 Huhti 2018, 22:42 Kiitos kuvasta. Nyt ainakin selkeni.
Apulaitehihna oli ilmeisesti vastannut johonkin. Ei voi tietää miksi puolet puuttui. Kampiakselin asentotunnistin ottaa mun mielestä signaalin vauhtipyörästä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
-
- 'Kadett'
- Viestit: 43
- Liittynyt: 22 Huhti 2018, 09:38
Re: Vivaro ei käynnisty - alkaa jo hermo mennä
Juu. Kyllä mä niitä pyörittelin. Voi olla että joku on vastannut siihen jonku aikaa.
Sais auton edes käyntiin ensin
Sais auton edes käyntiin ensin
-
- 'Kadett'
- Viestit: 43
- Liittynyt: 22 Huhti 2018, 09:38
Re: Vivaro ei käynnisty - alkaa jo hermo mennä
No nyt on suuttimet testattu. 1-3 pyttyjen suuttimista tulee vaan satunnaisesti about joka kahdeksannella kierroksella. Olisiko ajatusta mistä tuo voisi johtua?
-
- 'Kadett'
- Viestit: 43
- Liittynyt: 22 Huhti 2018, 09:38
Re: Vivaro ei käynnisty - alkaa jo hermo mennä
Tai itse itselleni vastaten, niin kait se kuuluuki mennäYlisuutari kirjoitti: ↑26 Huhti 2018, 19:06 No nyt on suuttimet testattu. 1-3 pyttyjen suuttimista tulee vaan satunnaisesti about joka kahdeksannella kierroksella. Olisiko ajatusta mistä tuo voisi johtua?