1.9cdti(DT) imusarjan irroitus
1.9cdti(DT) imusarjan irroitus
Moi!
Suunnittelin tuossa tuollaista puhdistusoperaatiota tuolle astran imusarjalle. Onko tuo vaikea ottaa pöydälle puhdistettavaksi ja mitä tiivisteitä tarvii vaihtaa? Astra on ohjelmoitu 20tkm sitten ja siinä samalla ohjelmoitiin egr pois käytöstä, mittarissa on tällä hetkellä 220tkm. Voin kuvitella kuinka täysi tuo imusarja on tuota nokipaskaa. Kiristysmomentitkin olis jees niin ei tarvi lonkalta vetää kiinni.
Auto on siis Astra H 1.9cdti(DT) cm.07
Suunnittelin tuossa tuollaista puhdistusoperaatiota tuolle astran imusarjalle. Onko tuo vaikea ottaa pöydälle puhdistettavaksi ja mitä tiivisteitä tarvii vaihtaa? Astra on ohjelmoitu 20tkm sitten ja siinä samalla ohjelmoitiin egr pois käytöstä, mittarissa on tällä hetkellä 220tkm. Voin kuvitella kuinka täysi tuo imusarja on tuota nokipaskaa. Kiristysmomentitkin olis jees niin ei tarvi lonkalta vetää kiinni.
Auto on siis Astra H 1.9cdti(DT) cm.07
Opel Kadett D 1.2N Vm.82, Opel Vectra B 2.0 CD Vm.97, Opel Omega MV6 aut. Vm.98, Opel Signum 2.0t Vm.04, Opel Corsa D 1.3cdti(90hv) Vm.08, Opel Vectra 3.2 V6 Stw Vm.04, Opel Astra H 1.9cdti Vm.07, Opel Astra G 2.2 Vm.01, Opel Astra J 1.6T Vm.11
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 1.9cdti(DT) imusarjan irroitus
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/211/82/785/
Tuosta apuja?
Ja itse tekisi mieli kokeilla jotain puhdistus käsittelyä
Tuosta apuja?
Ja itse tekisi mieli kokeilla jotain puhdistus käsittelyä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 1.9cdti(DT) imusarjan irroitus
Tuosta linkistä saa jonkun verran osviittaa, eli näin äkkiseltään kun katsoo niin imusarjantiiviste ja läppäkotelontiiviste olis vissiin ainoat tiivisteet mitä kannattaa varata tuohon. Toisaalta muakin kiinnostais tuo puhdistuskäsittely, oon vaan ymmärtänyt ettei oo kovin halpaa.1,2sorsa kirjoitti: ↑29 Huhti 2018, 21:32 http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/211/82/785/
Tuosta apuja?
Ja itse tekisi mieli kokeilla jotain puhdistus käsittelyä
Opel Kadett D 1.2N Vm.82, Opel Vectra B 2.0 CD Vm.97, Opel Omega MV6 aut. Vm.98, Opel Signum 2.0t Vm.04, Opel Corsa D 1.3cdti(90hv) Vm.08, Opel Vectra 3.2 V6 Stw Vm.04, Opel Astra H 1.9cdti Vm.07, Opel Astra G 2.2 Vm.01, Opel Astra J 1.6T Vm.11
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: 1.9cdti(DT) imusarjan irroitus
Muistaakseni korkeapainepumppu pitää irroittaa että imusarja sopii lähtemään pois paikoiltaan. Tämä meinaa luonnollisesti sitä että myös jakopäänhihna on löysättävä. Imusarjan irroittamiseen tarvitsee myös purkaa sen takaa kaikkea pientä..
Re: 1.9cdti(DT) imusarjan irroitus
No niin, tämähän menee mielenkiintoiseksilauantaijokeri kirjoitti: ↑29 Huhti 2018, 22:20 Muistaakseni korkeapainepumppu pitää irroittaa että imusarja sopii lähtemään pois paikoiltaan. Tämä meinaa luonnollisesti sitä että myös jakopäänhihna on löysättävä. Imusarjan irroittamiseen tarvitsee myös purkaa sen takaa kaikkea pientä..
Opel Kadett D 1.2N Vm.82, Opel Vectra B 2.0 CD Vm.97, Opel Omega MV6 aut. Vm.98, Opel Signum 2.0t Vm.04, Opel Corsa D 1.3cdti(90hv) Vm.08, Opel Vectra 3.2 V6 Stw Vm.04, Opel Astra H 1.9cdti Vm.07, Opel Astra G 2.2 Vm.01, Opel Astra J 1.6T Vm.11
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 1.9cdti(DT) imusarjan irroitus
Ja aina jos hihna irroitetaan tulee se vaihtaa.
Jos esim vaihtoväli 120tkm ja nyt ajettu 30tkm niin laitat vain uuden hihnan ja kiristimen pultin. niin voit ajaa 90tkm vielä jakopäällä.
Jos esim vaihtoväli 120tkm ja nyt ajettu 30tkm niin laitat vain uuden hihnan ja kiristimen pultin. niin voit ajaa 90tkm vielä jakopäällä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 1.9cdti(DT) imusarjan irroitus
Pumpun voi irroittaa hihnaa löysäämättä, vaatii vain kaksi m6 pulttia millä hihnapyörä lukitaan koteloon operaation ajaksi.lauantaijokeri kirjoitti: ↑29 Huhti 2018, 22:20 Muistaakseni korkeapainepumppu pitää irroittaa että imusarja sopii lähtemään pois paikoiltaan. Tämä meinaa luonnollisesti sitä että myös jakopäänhihna on löysättävä. Imusarjan irroittamiseen tarvitsee myös purkaa sen takaa kaikkea pientä..
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: 1.9cdti(DT) imusarjan irroitus
Eipä siinä enää juuri mitään säästä, samalla helppo tarkastaa hihnan kunto ja oikea kireys. En muista onko virallisessa ohjeessa tuosta mainintaa tai oliko siellä kotelossa ruuveille kierteet tuota varten? Jos hihnan vaihto alkaa olla lähellä kannattaa koko hihna kiristimineen ja vesipumppuineen vaihtaa samalla. Taisipa olla että olen joka kerta samalla nuo vaihtanut niin ei ole tullut ajateltua asiaa. Oliko nyt kyseessä Z19DTH kone? Ei nuo kaupalliset moottorityyppi tekstit(cdti) kerro minulle oikein mitään? Oletin että imusarja on vaihdossa kuluneiden läppäakseleiden takia?Aabelix kirjoitti: ↑02 Touko 2018, 15:15Pumpun voi irroittaa hihnaa löysäämättä, vaatii vain kaksi m6 pulttia millä hihnapyörä lukitaan koteloon operaation ajaksi.lauantaijokeri kirjoitti: ↑29 Huhti 2018, 22:20 Muistaakseni korkeapainepumppu pitää irroittaa että imusarja sopii lähtemään pois paikoiltaan. Tämä meinaa luonnollisesti sitä että myös jakopäänhihna on löysättävä. Imusarjan irroittamiseen tarvitsee myös purkaa sen takaa kaikkea pientä..
Re: 1.9cdti(DT) imusarjan irroitus
Oli se koneen tyyppi sitten ( 1.9 DTH 150hv ), ( DTL 120hv (harvinainen)) tai ( DT 100hp tai 120hp ), kaikissa on mahdollisuus pumpunpyörä lukita koteloon, ja tieto löytyy ihan virallisista huolto-ohjeista.lauantaijokeri kirjoitti: ↑02 Touko 2018, 20:10Eipä siinä enää juuri mitään säästä, samalla helppo tarkastaa hihnan kunto ja oikea kireys. En muista onko virallisessa ohjeessa tuosta mainintaa tai oliko siellä kotelossa ruuveille kierteet tuota varten? Jos hihnan vaihto alkaa olla lähellä kannattaa koko hihna kiristimineen ja vesipumppuineen vaihtaa samalla. Taisipa olla että olen joka kerta samalla nuo vaihtanut niin ei ole tullut ajateltua asiaa. Oliko nyt kyseessä Z19DTH kone? Ei nuo kaupalliset moottorityyppi tekstit(cdti) kerro minulle oikein mitään? Oletin että imusarja on vaihdossa kuluneiden läppäakseleiden takia?Aabelix kirjoitti: ↑02 Touko 2018, 15:15Pumpun voi irroittaa hihnaa löysäämättä, vaatii vain kaksi m6 pulttia millä hihnapyörä lukitaan koteloon operaation ajaksi.lauantaijokeri kirjoitti: ↑29 Huhti 2018, 22:20 Muistaakseni korkeapainepumppu pitää irroittaa että imusarja sopii lähtemään pois paikoiltaan. Tämä meinaa luonnollisesti sitä että myös jakopäänhihna on löysättävä. Imusarjan irroittamiseen tarvitsee myös purkaa sen takaa kaikkea pientä..
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.