Astra g 2.0dti olematon alavääntö.

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
truibeli
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Kesä 2017, 11:01

Astra g 2.0dti olematon alavääntö.

Viesti Kirjoittaja truibeli » 22 Touko 2018, 11:56

Ihan ensiksi,tiiän,että:
-Netti on pullollaan aiheita näistä dieseleitten ongelmista
-Vikakoodit pitäs lukea,luetaan ku jouvetaan..
Mutta kirjotellaan nyt tänne ensin jos joku haluasi pähkäillä taas yhtä vikasta dieseli ooppelia.. :D

Eli y20dth g-astra.
Alavääntö ihan olematonta,ei jaksa 1 tyhjäkäynnillä lähteä liikkeelle,muuten tuntuisi vedot olevan tallella kuhan vauhtiin pääsee.
Yön yli seisseenä sai sahata käymään.

Perus ilmaongelmat ne on ollu tässäkin,parani ku nakkasi alkuperäsellä muovisella löpösuodattimella vesilintua ja laitto jonku perus letkujen väliin kirittävän suodattimen väliin nyt ainakin väliaikaisesti.
- Lisäksi paluuletkut ja haarat uusittu.
- Imusarja aukastu ja puhistettu,oliki kyllä paskanen..
- Kaikki 4 hehkua vaihettu uusiin(melko vittumainen oli porata 1 katkaistu pois,vaan kuitenki onnistu..)
-Alipainevuodot korjattu,hukkaportti näyttää toimivan oikein.
-Vastuspatentti tehty egr:ää varten.
Nyt lähtee yleensä kerrasta käymään,käy pari sekuntia ja sammuu,tätä kun toistaa sen 5 kertaa ja pittää kaasua pohjassa,niin yhtäkkiä sitten herää ja ottaa kierroksia.Joskus tekee sitten semmosta:lähtee käyntiin ihan normaalisti,käy tyhjäkäyntiä hyvin,mutta ei reagoi kaasuun mitenkään vaikka kävis viikon paikallaan,sammutus ja uudestaan käyntiin niin alkaa pelittään.Ja tuota tekee vaikka suodatin näyttää olevan täynnä ainetta.

Pumpun aivoboksi joskus varmaan korjautettu kerta johdot katkottu ja liitelty uudestaan.

Nyt alkanut tekemään myös täyskiihdytyksellä että vikavalo syttyy ja tehot katoaa,toimii taas normaalisti kun sammuttaa ja laittaa uudestaan tulille.

Suuttimien o-renkaat tuskin vuotaa koska ei näy paluuletkuissa öljyä,vaan ihan kirkasta tavaraa.Minkäverran nuista pitäs löpöä tulla? Testiksi oli paluuletkujen putki pumpun nipasta irti laitettuna tyhjään limupulloon ja pumpusta nippa tukittu,ei kyllä varmaan desiäkään ollu ainetta pullossa 100km jälkeen..

Tyhjäkäynnillä kun käy,ei edes tuo pikkusuodatin oo täys,vaan sen verran näyttää olevan ainetta että juuri riittää pysyäkseen käynnissä? Kierroksia antaessa alkaa täyttymään.Tutkittu pohjasta linjat ja vaihettukki pätkä letkua niitten paskojen pikaliitin letkujen tilalle.Tankin läpän käytin auki takapenkin alta,sinne oli jo yllätys yllätys jo laitettu takaiskuventtiili.
Oisko IMM sitte sökö,eikä sen takia anna tyhjäkäynnillä tarpeeksi soppaa? Talvella kun otti pistokkeen irti käydessä nii sammu koko romu,nyt ei vaikuta näköjään vaikka käynnissä ollessa reppii irti..

Kiitän jo valmiiksi jos jollain vielä jaksaa kiinnostaa pähkäillä näitä romuja :D

Avatar
seero
'Senator'
'Senator'
Viestit: 833
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 20:05
Paikkakunta: oulu

Re: Astra g 2.0dti olematon alavääntö.

Viesti Kirjoittaja seero » 24 Touko 2018, 22:54

Yön jälkeen pitkä starttihan kielii ilmavuodosta edelleen. Lähteekö paremmin jos jätät keulan reippaasti alamäkeen?
Pumpun kyljessä on se paluubanjo, sen takaiskun särkyminen vii päästää paluilinjan tyhjäksi jos jostain saa ilmaa. Onkait nuita pumpun akseliltaki joskus vuotanu. Saatko vikakoodeja ulos, siitä vois saaha suuntia tuohon vetojen puutteeseen.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.

truibeli
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Kesä 2017, 11:01

Re: Astra g 2.0dti olematon alavääntö.

Viesti Kirjoittaja truibeli » 26 Touko 2018, 21:31

Vielä ei oo päässy vikakoodeja kattomaan..Kokeiltu nyt 3 eri ilmamassamittarilla ja sama homma,tiiä sitte onko nuo kaikki sököjä..nuita alipainepurnukoita myös vaiheltu eikä vaikutusta.pitää kokeilla jättää auto alamäkeen.suodatin näyttää aina aamulla ihan täyttä,täräytät käyntiin niin käy 4sek ja sammuu,tuota toistaa sen 5 kertaa kaasu kokoajan pohjassa niin herää sitten.Vetoja ei oo vaan alhaalla,lähtee vetämään vasta 2tonnin jälkeen kunnolla,täyskiihdytyksellä sitten tekee sen että 1-2 vaihteilla voi vetää 5tonniin asti,3 vaihteen kun laittaa ja kiekat nousee noin 4tonniin,syttyy valo ja tehot katoaa,sammutus ja uudestaan käyntiin niin pelaa taas jos ei tee täyskiihdytystä.Egr oli tänään kädessä,kalvo ehjä. Savuta ei kyllä minkään vertaa vaikka kuin antaa lenkkaria? Egr tosin oli ihan öljyssä,öljyä tursosi kun kädessä pumppaili sitä tankoa..Vastushomma otettu myös pois kun ei vissiin tässä moottorissa onnistu..? Ilmastoinnin kun laittaa päälle,auto joskus sammuu,eli vääntö alhaalla ihan olematonta..

truibeli
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Kesä 2017, 11:01

Re: Astra g 2.0dti olematon alavääntö.

Viesti Kirjoittaja truibeli » 26 Touko 2018, 23:38

Tuntuu että eikait missään vehkeessä oo nuin huono alavääntö,siitä tuli mieleen että onhan jako kohillaan..Jos joku kehtais linkata jostain ohjeet miten tarkastaa asia?

1,2sorsa
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 5026
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: kaustinen

Re: Astra g 2.0dti olematon alavääntö.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa » 27 Touko 2018, 00:40

https://www.opelclubfinland.fi/viewtopi ... 2&t=147607

Tuossa.
Ketjut olleet näissä todella pitkäikäisiä.
Corsa E grasshopper cdti
corsa a 1,2 s -> c18xel
Corsa b gsi grillaillaan kun joutaa
Suvussa ja lähipiirissä vajaa tusina -(z)-

truibeli
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Kesä 2017, 11:01

Re: Astra g 2.0dti olematon alavääntö.

Viesti Kirjoittaja truibeli » 27 Touko 2018, 12:52

Kiitän!

truibeli
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Kesä 2017, 11:01

Re: Astra g 2.0dti olematon alavääntö.

Viesti Kirjoittaja truibeli » 30 Touko 2018, 20:46

Vikakoodit nyt luettu,ei kuitenkaan antanu koodia syöttöpumpulta ku sitä eniten pelkäsin..

P0110 Imuilman lämpötilapiirin virhetoimimto
P0100 Ilmamassa tai ilmamääräpiirin virhetoimimto
P0105 Imusarjan absoluuttisen paineen/ilmanpaineen piirin virhetoimimto
P1125 Virtapiiri,ahtopainetunnistimen
P0400 Pakokaasun takaisinkierrätyksen virtauksen virhetoiminto

truibeli
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Kesä 2017, 11:01

Re: Astra g 2.0dti olematon alavääntö.

Viesti Kirjoittaja truibeli » 30 Touko 2018, 20:49

truibeli kirjoitti:
30 Touko 2018, 20:46
Vikakoodit nyt luettu,ei kuitenkaan antanu koodia syöttöpumpulta ku sitä eniten pelkäsin..

P0110 Imuilman lämpötilapiirin virhetoimimto
P0100 Ilmamassa tai ilmamääräpiirin virhetoimimto
P0105 Imusarjan absoluuttisen paineen/ilmanpaineen piirin virhetoimimto
P1125 Virtapiiri,ahtopainetunnistimen
P0400 Pakokaasun takaisinkierrätyksen virtauksen virhetoiminto
P1125 On siis : Virtapiiri,ahtopaineventtiili,eikä tunnistin kun puhelin kirjotteli omiaan

truibeli
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Kesä 2017, 11:01

Re: Astra g 2.0dti olematon alavääntö.Koodit luettu!

Viesti Kirjoittaja truibeli » 01 Kesä 2018, 13:53

truibeli kirjoitti:
22 Touko 2018, 11:56
Ihan ensiksi,tiiän,että:
-Netti on pullollaan aiheita näistä dieseleitten ongelmista
-Vikakoodit pitäs lukea,luetaan ku jouvetaan..
Mutta kirjotellaan nyt tänne ensin jos joku haluasi pähkäillä taas yhtä vikasta dieseli ooppelia.. :D

Eli y20dth g-astra.
Alavääntö ihan olematonta,ei jaksa 1 tyhjäkäynnillä lähteä liikkeelle,muuten tuntuisi vedot olevan tallella kuhan vauhtiin pääsee.
Yön yli seisseenä sai sahata käymään.

Perus ilmaongelmat ne on ollu tässäkin,parani ku nakkasi alkuperäsellä muovisella löpösuodattimella vesilintua ja laitto jonku perus letkujen väliin kirittävän suodattimen väliin nyt ainakin väliaikaisesti.
- Lisäksi paluuletkut ja haarat uusittu.
- Imusarja aukastu ja puhistettu,oliki kyllä paskanen..
- Kaikki 4 hehkua vaihettu uusiin(melko vittumainen oli porata 1 katkaistu pois,vaan kuitenki onnistu..)
-Alipainevuodot korjattu,hukkaportti näyttää toimivan oikein.
-Vastuspatentti tehty egr:ää varten.
Nyt lähtee yleensä kerrasta käymään,käy pari sekuntia ja sammuu,tätä kun toistaa sen 5 kertaa ja pittää kaasua pohjassa,niin yhtäkkiä sitten herää ja ottaa kierroksia.Joskus tekee sitten semmosta:lähtee käyntiin ihan normaalisti,käy tyhjäkäyntiä hyvin,mutta ei reagoi kaasuun mitenkään vaikka kävis viikon paikallaan,sammutus ja uudestaan käyntiin niin alkaa pelittään.Ja tuota tekee vaikka suodatin näyttää olevan täynnä ainetta.

Pumpun aivoboksi joskus varmaan korjautettu kerta johdot katkottu ja liitelty uudestaan.

Nyt alkanut tekemään myös täyskiihdytyksellä että vikavalo syttyy ja tehot katoaa,toimii taas normaalisti kun sammuttaa ja laittaa uudestaan tulille.

Suuttimien o-renkaat tuskin vuotaa koska ei näy paluuletkuissa öljyä,vaan ihan kirkasta tavaraa.Minkäverran nuista pitäs löpöä tulla? Testiksi oli paluuletkujen putki pumpun nipasta irti laitettuna tyhjään limupulloon ja pumpusta nippa tukittu,ei kyllä varmaan desiäkään ollu ainetta pullossa 100km jälkeen..

Tyhjäkäynnillä kun käy,ei edes tuo pikkusuodatin oo täys,vaan sen verran näyttää olevan ainetta että juuri riittää pysyäkseen käynnissä? Kierroksia antaessa alkaa täyttymään.Tutkittu pohjasta linjat ja vaihettukki pätkä letkua niitten paskojen pikaliitin letkujen tilalle.Tankin läpän käytin auki takapenkin alta,sinne oli jo yllätys yllätys jo laitettu takaiskuventtiili.
Oisko IMM sitte sökö,eikä sen takia anna tyhjäkäynnillä tarpeeksi soppaa? Talvella kun otti pistokkeen irti käydessä nii sammu koko romu,nyt ei vaikuta näköjään vaikka käynnissä ollessa reppii irti..

Kiitän jo valmiiksi jos jollain vielä jaksaa kiinnostaa pähkäillä näitä romuja :D

truibeli
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Kesä 2017, 11:01

Re: Astra g 2.0dti olematon alavääntö.

Viesti Kirjoittaja truibeli » 01 Kesä 2018, 14:48

Monta volttia nuille alipainepurnukoille pitäs tulla? 7v tulee kaikkiin.Nuitakin vaiheltu ristiin ja rastiin..Nuo ei pidä alipainetta jos ei tuu virtaa,kädessä kun piti irrallaan yhtä,anto 12 volttia suoraan niin piti alipainetta,virta pois ja alipaine hävisi..Ei oo imua egr:älle eikä imusarjan läpille,virtaa antaessa putkille alipaine tulee,mutta eihän niitä voi jatkuvalle virralle jättää koska oikeasti menee releen kautta joka katkoo virtaa..? Eli eikö tuo 7 volttia sitten riitä..?

Avatar
seero
'Senator'
'Senator'
Viestit: 833
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 20:05
Paikkakunta: oulu

Re: Astra g 2.0dti olematon alavääntö.

Viesti Kirjoittaja seero » 01 Kesä 2018, 22:49

Kävin omasta mittaamassa ja 7-8v tuli purkeille
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.

Avatar
seero
'Senator'
'Senator'
Viestit: 833
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 20:05
Paikkakunta: oulu

Re: Astra g 2.0dti olematon alavääntö.

Viesti Kirjoittaja seero » 01 Kesä 2018, 22:51

Ootko kokeillu imusarjan paineanturia vaihtaa?
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.

truibeli
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Kesä 2017, 11:01

Re: Astra g 2.0dti olematon alavääntö.

Viesti Kirjoittaja truibeli » 02 Kesä 2018, 08:46

Paineantrureita kokeiltu 3 eriä,ilmamassamittareita kans,käytettyjä toki että voiko olla niin huono tuuri että kaikki sököjä..magneettiventtiileitä kans vaiheltu,tuntu että tuli jotain eloa kun anto virtaa,egr:älle tulee nyt alipainetta kun painelee kaasua,hukkaportin imaisee kans tappiin kun auton käynnistää,imusarjan läpille ei tule alipainetta ollenkaan,toisella alipainepumpulla kokeiltu,ahtomittarilla katottu ja hyvä alipaine,noin 1bar.Onnistuuko tässä y20dth koneessa tuo vastuspatentti? Sekin oli muistaakseni joskus käytössä mutta ei auttanut.
Imusarjan käytin vielä irti,muistin että joskus sen purin ja puhdistin,puhdas se olikin mutta kannesta kanavat ihan karstassa,sinne en epähuomiossa kiinnittänyt viimeksi huomiota,no kanavat rassasin auki rapsuttamalla ja imuri oli kaverina,tuli puhdasta ja ylhäälle tuli vetoja lisää.

Auto tekee siis nyt sitä että alavääntö on vieläkin olematonta,jako vielä tarkistamatta,tuntuu että voisi olla vaikka hiukan pielessä,ja sen takia sammuu liikkeelle lähtiessä tosi helposti.
1500 kiekan jälkeen vetää oikeastaan ihmeenkin pirteästi,1-2 vaihteella voi vedättää ihan tappiin,3 sisään ja vauhtia noin sata,sillon syttyy vikavalo ja tehot häviää,sammutus ja käynnistys,vetoja on ylhäällä hyvin,kunhan ei vedätä taas isoilla vaihteilla liikaa.Tekee myös sitä että ajat vaikka taajamassa 40km/h tasaisella kaasulla,vikavalo syttyy,mutta hetken päästä sammuu kun antaa vaan mennä tasaisesti.Jotenkin ahtoihin kait tuo 'vakavempi" valo liittyy,kerta 3 vaihteesta ylöspäin tekee tuota.. Johtosarjojakin oon purkanu,eikä oo silmiin sattunut mitään katkoksia.Magneettiventtiilien relettäkin koitettu korvata toisella eikä auta.Ahtojen vuotoa kateltu,ei löydy kyllä että vuotasi,eikä sihise mistään vaan pirteästi ottaa kierroksia..Voihan ooppelin dieseli sanon minä.. :D

Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 13116
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Astra g 2.0dti olematon alavääntö.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 05 Kesä 2018, 23:51

Mittaappa kaikkien vikakoodia antavien antureiden 5V syöötäjännite ja maa.
Zafira B 1.9CDTI 120hv A6 Cosmo Panoramic 2006
Tigra A X16XE 109Hv A/C yms 1996

Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 13116
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Astra g 2.0dti olematon alavääntö.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 05 Kesä 2018, 23:53

Ja IMM vaikuttaa syylliseltä
Zafira B 1.9CDTI 120hv A6 Cosmo Panoramic 2006
Tigra A X16XE 109Hv A/C yms 1996

Vastaa Viestiin