Astra g 2.0dti olematon alavääntö.
Lähetetty: 22 Touko 2018, 11:56
Ihan ensiksi,tiiän,että:
-Netti on pullollaan aiheita näistä dieseleitten ongelmista
-Vikakoodit pitäs lukea,luetaan ku jouvetaan..
Mutta kirjotellaan nyt tänne ensin jos joku haluasi pähkäillä taas yhtä vikasta dieseli ooppelia..
Eli y20dth g-astra.
Alavääntö ihan olematonta,ei jaksa 1 tyhjäkäynnillä lähteä liikkeelle,muuten tuntuisi vedot olevan tallella kuhan vauhtiin pääsee.
Yön yli seisseenä sai sahata käymään.
Perus ilmaongelmat ne on ollu tässäkin,parani ku nakkasi alkuperäsellä muovisella löpösuodattimella vesilintua ja laitto jonku perus letkujen väliin kirittävän suodattimen väliin nyt ainakin väliaikaisesti.
- Lisäksi paluuletkut ja haarat uusittu.
- Imusarja aukastu ja puhistettu,oliki kyllä paskanen..
- Kaikki 4 hehkua vaihettu uusiin(melko vittumainen oli porata 1 katkaistu pois,vaan kuitenki onnistu..)
-Alipainevuodot korjattu,hukkaportti näyttää toimivan oikein.
-Vastuspatentti tehty egr:ää varten.
Nyt lähtee yleensä kerrasta käymään,käy pari sekuntia ja sammuu,tätä kun toistaa sen 5 kertaa ja pittää kaasua pohjassa,niin yhtäkkiä sitten herää ja ottaa kierroksia.Joskus tekee sitten semmosta:lähtee käyntiin ihan normaalisti,käy tyhjäkäyntiä hyvin,mutta ei reagoi kaasuun mitenkään vaikka kävis viikon paikallaan,sammutus ja uudestaan käyntiin niin alkaa pelittään.Ja tuota tekee vaikka suodatin näyttää olevan täynnä ainetta.
Pumpun aivoboksi joskus varmaan korjautettu kerta johdot katkottu ja liitelty uudestaan.
Nyt alkanut tekemään myös täyskiihdytyksellä että vikavalo syttyy ja tehot katoaa,toimii taas normaalisti kun sammuttaa ja laittaa uudestaan tulille.
Suuttimien o-renkaat tuskin vuotaa koska ei näy paluuletkuissa öljyä,vaan ihan kirkasta tavaraa.Minkäverran nuista pitäs löpöä tulla? Testiksi oli paluuletkujen putki pumpun nipasta irti laitettuna tyhjään limupulloon ja pumpusta nippa tukittu,ei kyllä varmaan desiäkään ollu ainetta pullossa 100km jälkeen..
Tyhjäkäynnillä kun käy,ei edes tuo pikkusuodatin oo täys,vaan sen verran näyttää olevan ainetta että juuri riittää pysyäkseen käynnissä? Kierroksia antaessa alkaa täyttymään.Tutkittu pohjasta linjat ja vaihettukki pätkä letkua niitten paskojen pikaliitin letkujen tilalle.Tankin läpän käytin auki takapenkin alta,sinne oli jo yllätys yllätys jo laitettu takaiskuventtiili.
Oisko IMM sitte sökö,eikä sen takia anna tyhjäkäynnillä tarpeeksi soppaa? Talvella kun otti pistokkeen irti käydessä nii sammu koko romu,nyt ei vaikuta näköjään vaikka käynnissä ollessa reppii irti..
Kiitän jo valmiiksi jos jollain vielä jaksaa kiinnostaa pähkäillä näitä romuja
-Netti on pullollaan aiheita näistä dieseleitten ongelmista
-Vikakoodit pitäs lukea,luetaan ku jouvetaan..
Mutta kirjotellaan nyt tänne ensin jos joku haluasi pähkäillä taas yhtä vikasta dieseli ooppelia..
Eli y20dth g-astra.
Alavääntö ihan olematonta,ei jaksa 1 tyhjäkäynnillä lähteä liikkeelle,muuten tuntuisi vedot olevan tallella kuhan vauhtiin pääsee.
Yön yli seisseenä sai sahata käymään.
Perus ilmaongelmat ne on ollu tässäkin,parani ku nakkasi alkuperäsellä muovisella löpösuodattimella vesilintua ja laitto jonku perus letkujen väliin kirittävän suodattimen väliin nyt ainakin väliaikaisesti.
- Lisäksi paluuletkut ja haarat uusittu.
- Imusarja aukastu ja puhistettu,oliki kyllä paskanen..
- Kaikki 4 hehkua vaihettu uusiin(melko vittumainen oli porata 1 katkaistu pois,vaan kuitenki onnistu..)
-Alipainevuodot korjattu,hukkaportti näyttää toimivan oikein.
-Vastuspatentti tehty egr:ää varten.
Nyt lähtee yleensä kerrasta käymään,käy pari sekuntia ja sammuu,tätä kun toistaa sen 5 kertaa ja pittää kaasua pohjassa,niin yhtäkkiä sitten herää ja ottaa kierroksia.Joskus tekee sitten semmosta:lähtee käyntiin ihan normaalisti,käy tyhjäkäyntiä hyvin,mutta ei reagoi kaasuun mitenkään vaikka kävis viikon paikallaan,sammutus ja uudestaan käyntiin niin alkaa pelittään.Ja tuota tekee vaikka suodatin näyttää olevan täynnä ainetta.
Pumpun aivoboksi joskus varmaan korjautettu kerta johdot katkottu ja liitelty uudestaan.
Nyt alkanut tekemään myös täyskiihdytyksellä että vikavalo syttyy ja tehot katoaa,toimii taas normaalisti kun sammuttaa ja laittaa uudestaan tulille.
Suuttimien o-renkaat tuskin vuotaa koska ei näy paluuletkuissa öljyä,vaan ihan kirkasta tavaraa.Minkäverran nuista pitäs löpöä tulla? Testiksi oli paluuletkujen putki pumpun nipasta irti laitettuna tyhjään limupulloon ja pumpusta nippa tukittu,ei kyllä varmaan desiäkään ollu ainetta pullossa 100km jälkeen..
Tyhjäkäynnillä kun käy,ei edes tuo pikkusuodatin oo täys,vaan sen verran näyttää olevan ainetta että juuri riittää pysyäkseen käynnissä? Kierroksia antaessa alkaa täyttymään.Tutkittu pohjasta linjat ja vaihettukki pätkä letkua niitten paskojen pikaliitin letkujen tilalle.Tankin läpän käytin auki takapenkin alta,sinne oli jo yllätys yllätys jo laitettu takaiskuventtiili.
Oisko IMM sitte sökö,eikä sen takia anna tyhjäkäynnillä tarpeeksi soppaa? Talvella kun otti pistokkeen irti käydessä nii sammu koko romu,nyt ei vaikuta näköjään vaikka käynnissä ollessa reppii irti..
Kiitän jo valmiiksi jos jollain vielä jaksaa kiinnostaa pähkäillä näitä romuja