Astra H 2010 Z17DTJ liian korkea rail-paine
Lähetetty: 04 Kesä 2018, 17:43
Tervehdys!
Siskon Astra aiheuttaa päänvaivaa, osaisiko joku auttaa?
Olen koettanut löytää keskusteluja asiasta mutta ei ole onnistanut.
Auto siis 2010 Astra H Z17DTJ. Oireina tyhjäkäynniltä sammuminen ja traktorin käyntiääni. Aiemmin myös tyhjäkäynnin seilaaminen.
Vikakoodi P0001 61, Fuel metering solenoid valve stuck.
Tyhjäkäynnillä tech2 näyttää paineena noin 60-70 MPa kun haluttu on 25MPa. Fuel metering solenoid 1.77 A.
4000 RPM haluttu noin 50MPa ja toteuma noin 70MPa. Fuel metering solenoid 1.6 A.
reilusti kaasutellessa vapaalla on käynyt paineet harvakseltaan 100MPa.
Voisiko ongelma olla paineensäätimen ohjausvirrassa, kovin on pieni tuo amppeeri ero?
Ohjataanko tätä suoraan ECUlla vai tuleeko komento UECn kautta?
Tyhjäkäynnillä Throttle position PWM 54% ja Throttle position sensor 46%, onko nämä ihan OK?
Säädin tuli purettua, hiottua ja putsattua pariin kertaan, kovin oli jo kulunut (ajettu n 300tkm), ei auttanut joten tilattiin uusi Denson säädin.
Tyhjäkäynnin seilaaminen loppui mutta sammumiseen ei apua.
"pressure relief" palikka putsattu, metallihilettä tuli ulos mutta mitään apua oireisiin ei ollut.
Huonolla huollolla pirssi on ollut, parin vuoden jälkeen nyt talvella vaihdoin polttoaineen suodattimen kun kulkeminen meinasi loppua.
PA-järjestelmän puhdistusaineita on ajettu läpi pari kertaa.
En saa TIS2000 avattua mitään kaavioita, saattaapi olla käyttäjästä kiinni
Kiitos vaivannäöstä jo etukäteen!
Siskon Astra aiheuttaa päänvaivaa, osaisiko joku auttaa?
Olen koettanut löytää keskusteluja asiasta mutta ei ole onnistanut.
Auto siis 2010 Astra H Z17DTJ. Oireina tyhjäkäynniltä sammuminen ja traktorin käyntiääni. Aiemmin myös tyhjäkäynnin seilaaminen.
Vikakoodi P0001 61, Fuel metering solenoid valve stuck.
Tyhjäkäynnillä tech2 näyttää paineena noin 60-70 MPa kun haluttu on 25MPa. Fuel metering solenoid 1.77 A.
4000 RPM haluttu noin 50MPa ja toteuma noin 70MPa. Fuel metering solenoid 1.6 A.
reilusti kaasutellessa vapaalla on käynyt paineet harvakseltaan 100MPa.
Voisiko ongelma olla paineensäätimen ohjausvirrassa, kovin on pieni tuo amppeeri ero?
Ohjataanko tätä suoraan ECUlla vai tuleeko komento UECn kautta?
Tyhjäkäynnillä Throttle position PWM 54% ja Throttle position sensor 46%, onko nämä ihan OK?
Säädin tuli purettua, hiottua ja putsattua pariin kertaan, kovin oli jo kulunut (ajettu n 300tkm), ei auttanut joten tilattiin uusi Denson säädin.
Tyhjäkäynnin seilaaminen loppui mutta sammumiseen ei apua.
"pressure relief" palikka putsattu, metallihilettä tuli ulos mutta mitään apua oireisiin ei ollut.
Huonolla huollolla pirssi on ollut, parin vuoden jälkeen nyt talvella vaihdoin polttoaineen suodattimen kun kulkeminen meinasi loppua.
PA-järjestelmän puhdistusaineita on ajettu läpi pari kertaa.
En saa TIS2000 avattua mitään kaavioita, saattaapi olla käyttäjästä kiinni
Kiitos vaivannäöstä jo etukäteen!