Astra H 1.7cdti "huolla pian" valo

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
markku71
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 07:25

Astra H 1.7cdti "huolla pian" valo

Viesti Kirjoittaja markku71 »

Autoon syttyi n. viikko sitten jälleen huolla pian valo palamaan. Valo syttyy kun auto käynnistetään kylmänä, mutta jos pidän webastoa 15min päällä niin valo ei syty käynnistäessä. Osaako kukaan sanoa mikä voi olla vikana? Autoon on vaihdettu viimeisen 3kk aikana: jakohihna, polttoaineen paineensäätimen anturi, egr-venttiili, laturi sekä akku. Näiden toimenpiteiden jälkeen valo pysyi poissa jonkun aikaa kunnes taas kun aamut rovaniemellä viileni niin valo ilmestyi palamaan. Autolla ajettu n.150tkm.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Astra H 1.7cdti "huolla pian" valo

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Onko vikakoodit luettu
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
markku71
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 07:25

Re: Astra H 1.7cdti "huolla pian" valo

Viesti Kirjoittaja markku71 »

On luettu. Ei yhtään vikakoodia. Rinta-joupilla tehty remontit ja kk sitten huollettu (ölyt,suodattimet, katsastus). En itse keksi, että mistä voisin vikaa lähteä etsimään. Käy ihan normaalisti, kulutus tietokoneen mukaan normaalia (ei ainakaan hätäohjaus päällä). Täällä nyt 7 ast pakkasta ja käytin puolituntia aamulla kuuden aikaan webastoa ja auto käyntiin niin valo ei jäänyt palamaan. Äsken kävin kokeileen kun ollut parituntia pihalla ja kylmänä käyntiin niin taas jää palamaan.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra H 1.7cdti "huolla pian" valo

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Veikkaan jonkun hehkun olevan viallinen. Vikakoodit kannattaa kokeilla luettaa vikavalon palaessa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Lundersson
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Helmi 2018, 15:22

Re: Astra H 1.7cdti "huolla pian" valo

Viesti Kirjoittaja Lundersson »

Millä laitteella koodit on luettu? Torque tai muut vastaavat perus OBD lukijat ei näytä tosiaan hehkuvikoja. Tutun autoa ihmeteltiin jonkun aikaa kun sama ongelma, ei vikakoodeja kunnes hankin opcom lukijan - kolme hehkua oli morjens.
tikola
'Senator'
'Senator'
Viestit: 457
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 13:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: Astra H 1.7cdti "huolla pian" valo

Viesti Kirjoittaja tikola »

Hehkun puuttuminen antaa vikakoodin ja ainakin Applen DashCommand kerto Glow Dervice ongelmasta. Joten eiköhän Torquenkin se pitäisi antaa tai sitten perinteisen jarru ja kaasu pohjaan ennen virran kääntöä kikan. Kaikilla näillä menetelmillä (paitsi Torque) olen lukenut Glow Device vikakoodin juuri tuosta samasta autosta (vm. 2009). Sitä se ei kerro missä hehkussa se vika oli - itsellä niitä oli kaksi mykkänä.

Eli jos et saa mitään vikakoodia, niin hehku se ei ehkä ole. Tai sitten eri vuosien autot antavat vikakoodeja eri lailla. Oireiden perusteella ehdottomasti toki kuulostaa hehkulta....ja tuntuisi kieltämättä erikoiselta, ettei mitään vikakoodia ole, jos kerran auto on jo huoltovalon päättänyt sytyttää.

Eli äänestän hehkujen puolesta - ihmettelen vain sitä miksi se ei antaisi sinulle niistä vikakoodia, kun minulle kerran sama automalli antoi.
Gromit
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Loka 2018, 17:23

Re: Astra H 1.7cdti "huolla pian" valo

Viesti Kirjoittaja Gromit »

Tähän samaan liittyen olen itse ihmetellyt tuota huoltovalon palamista. Vikakoodina mulla on P0683-02 Glow Device General Error. Itse mietin juuri noita hehkutulpppia, että olisiko vika niissä.
markku71
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 07:25

Re: Astra H 1.7cdti "huolla pian" valo

Viesti Kirjoittaja markku71 »

Moro, hehkun rele vaihdettiin ja huolla pian vikavalo häipyi. Tosiaan se ei antanut mitään vikakoodia. Vikakoodit luettiin Rintajoupilla.
Vastaa Viestiin