Terve vaan kaikille!
Melkoseksi murheenkryyniksi osoittautunut -04 2.5dti vivaro veti tuossa viimeiset herneet reikään. Tätä ongelmaa on yrittänyt selvittää useampi eri korjaamo, mekaanikko ja diesel expertti mutta ratkaisua ei löydy.
Vivaro siis käynnistyy normaalisti, nostaa kiekat 3k ja sammuu heti jollei kierroksia pidä yli 3k. Kierroksilla auto käy hyvin ilman ylimääräisiä ääniä tai savutuksia. Mitään vikakoodeja tai -valoja ei ole (paitsi abs), skannerilla katsottuna kaikki arvot normaalit.
Pulikkaahan tuohon on vaihdettu ihan pirusti, viimeisimpänä egr, polttoaineen paineanturi ym. Turbo vastikään tsekattu ja putsattu korjaamon puolesta jne.
Olisko kellään mitään mutua tai vinkkiä? Epätoivo alkaa hiipiä puseroon.
Vivaro 2.5dti sammuu alle 3k rpm
Re: Vivaro 2.5dti sammuu alle 3k rpm
Nää ranskattaret toimii kyllä niin pyhällä hengellä. Välillä on vikaa välillä ei ja syytä ei löydä.
Ekana tulis mieleen että romahtaako railin paine jos laskee kierroksia?
Kuoleeko se heti niinku seinään ku kierroksia laskee? Eli heti ku vääntäs avaimesta?
Onko kampiakselin asentotunnistinta vaihdettu?
Ekana tulis mieleen että romahtaako railin paine jos laskee kierroksia?
Kuoleeko se heti niinku seinään ku kierroksia laskee? Eli heti ku vääntäs avaimesta?
Onko kampiakselin asentotunnistinta vaihdettu?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vivaro 2.5dti sammuu alle 3k rpm
Sammuu kuin seinään, mutta jos pyöräyttää avainta uudestaan ennenku sammuu niin käynnistyy välittömästi uudestaan ja taas ruukkasee 3k kierrokset.
Asentotunnistinta ei ole vaihdettu. Railipaineet näytti korjaajan mielestä olevan ok, mulla ei vielä ole op-comia joten en ole päässyt itse loggailemaan.
Asentotunnistinta ei ole vaihdettu. Railipaineet näytti korjaajan mielestä olevan ok, mulla ei vielä ole op-comia joten en ole päässyt itse loggailemaan.