-01 2,0tdsl Astra G mököttää

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Sentry
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 19 Touko 2019, 16:02

-01 2,0tdsl Astra G mököttää

Viesti Kirjoittaja Sentry »

Joo. Uskollinen työjuhtani (493tkm joista 75tkm minun kanssani) peljästytti minut pahanpäiväisesti. Nakkasi kesken ajon jakoavaimen kuvan kojetauluun, eikä nosta kierroksia yli 3000. Muuten toimii. Kotona hämmästelin, ja irroitin akunkengän hetkeksi, valo pysyi. Lähti kuitenkin nöyrästi käyntiin. Seuraavana aamuna valo ei palanut, ja 60km työmatka sujui kuten ennenkin. Mutta kun lähdin kotiinpäin,niin taas valo paloi. Matkalla poikkesin korjaamolla jossa ohimennen (perjantai-ilta klo 16:50...) lukivat vikakoodin, en kysynyt koodia mutta "ruiskutuspumpun ohjausyksikkö" tms. Yön yli levättyään auto toimi normaalisti kun ajoin 10km kaupalle, mutta seuraava starttaus sytytti taas valon. Tänä aamuna kokeilin, sama juttu, ei pala ekalla kertaa, mutta sammutin ja starttasin heti uudestaan, ja johan se jakari siellä killitti.

En huomaa auton toiminnassa tai käynnissä mitään erikoista. Auto on ollut kuitenkin erittäin edullinen pitää, ja koska leimakin on melkein saatu (uusintatarkastuksella pitäisi käydä) en viitsisi sitä vielä hylätä -tavoite oli saada se 500000 mittariin, mutta en tätä enää mihinkään metroautoonkaan vie. (Minä en ole minkään sortin seppä, öljyt vaihdan ja muuten vain ajelen, joka leimalla murheita aiheuttaneet takajarrut on fiksattu kyläpajalla. Muuten ei ole korjaustoimenpiteitä tarvittu...)(kyseessä on Y20DTH)

Yritin googletella, mutta se on nyt sama jos paviaani tutkisi rosettan kiveä... Tälle foorumille ohjauduin, ja jos nyt oikein ymmärsin niin pumppu on mahdottoman kallis, mutta voisiko kyseessä olla jotain muuta? Voiko itse ohjainyksikkö olla tiensä päässä?
Pystyisikö joku auttamaan, kertomaan että miten vikaa lähdetään etsimään?

Kiitos...
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: -01 2,0tdsl Astra G mököttää

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ohjainyksikkö on korjattavissa. Googlaa VP44
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Sentry
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 19 Touko 2019, 16:02

Re: -01 2,0tdsl Astra G mököttää

Viesti Kirjoittaja Sentry »

Voisiko päätellä että vika on nimenomaan siinä ohjausyksikössä, koska auto muuten toimii? Noita ohjausyksikköjä saa näköjään purkamoilta, käykö vastaavasta vekottimesta peräisin oleva heittämällä vanhan tilalle, vai tarviiko siinä suorittaa jotain erityistoimenpiteitä? Joku pajahan mun täytyy joka tapauksessa etsiä työn suorittamiseen, mutta jos saisi edes vähän osviittaa ja valoa tunnelin päähän (jotain muuta kuin junanvalot)...
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: -01 2,0tdsl Astra G mököttää

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Aika harvoin löytyy ehjiä PUMPUN ohjaimia purkaamoilta. Auton ECUja kyllä löytyy
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin