Insignia 2.0 DTH Kaasuläppä jää auki

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
icoman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 28 Tammi 2013, 18:11

Insignia 2.0 DTH Kaasuläppä jää auki

Viesti Kirjoittaja icoman »

Tervehdys
Loma reissulla alkoi Insignia ilmoittelemaan "huolla auto". Hehku oli 3 pytyltä jo aikaisemmin vaihdettu saman ilmoituksen vuoksi, joten se se ei voinut olla. Motomaatissa kävin vikaluvussa ja Kaasuläpän asentotunnistimen sähkövikaa ilmoitteli, mutta kaveri painoi väärää nappia ja jäi raportti saamatta niin ei vikakoodia tullut paperille.
Anyway vika hävisi yhtä mystisesti kuin tulikin. Torque näytti throttle 100 % kun vika oli päällä. Normi pyörii siinä 83-85 %
n 2000 km ja jälleen tuli uudelleen samainen huolla auto ja sama vika kaasuläppä 100 %.
Vian kuulee myös kun auton sammuttaa niin kuuluu röpötys kun läppä koittaa sulkeutua. Ilmeisesti sähköinen ohjaus joten alipaineletkuja ei tarvitse syynätä.
Onko kellään ollut samanlaista oireilua ja voisiko johtua tuosta Egr: paskottumisesta. Ei viitsisi koko läppärunkoa ostaa kun ei ole erillistä sähköpalikkaa saatavilla.
icoman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 28 Tammi 2013, 18:11

Re: Insignia 2.0 DTH Kaasuläppä jää auki

Viesti Kirjoittaja icoman »

Päivitys scanmyopelcan sovelluksella löytyi 0122-00 Position Snsor Cirkuit Low Voltage (punainen pallukka) ja P1325-01 Crankshaft Position Reluctor Wheel Performanse vihreä pallukka.
icoman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 28 Tammi 2013, 18:11

Re: Insignia 2.0 DTH Kaasuläppä jää auki

Viesti Kirjoittaja icoman »

Päivitystä asiaan. Eilen sit vika häipyi. Sitä ennen sai scanmyopelcan ohjelmalla vikakoodeja liittyen 1 pytyn paineiden heittelyyn P0390-00 ja P0399-01 ja jokin tuntematon koodi P0404-52. Vanhojen lisäksi. No liekö vika johdoissa. No taas ihmetellään lisää kun uutta ilmenee.
Vastaa Viestiin