Eli kyseessä 06 vuosimallin 1.9 60kw versio ja ongelmana alaväännön puuttuminen varsinkin kylmänä.
Tässä mallissahan ei ole ahtopaineen säätöventtiiliä eli hukkaporttia ohjataan paineella.
EGR venttiili vaihdettu,silti antaa vikakoodia siitä. olisko ehdotuksia mikä vikana.
Opel vivaro 1.9 di vääntöongelma
Re: Opel vivaro 1.9 di vääntöongelma
Minä ehdottaisin ilmamassa-anturia. Omassani(03 tai 04) vaihto vaikutti merkittävästi alavääntöön vaikka vaihto tehtiin muiden ongelmien takia. Nyt, parin vuoden jälkeen tuntuu, että alavääntö alkaa taas uudestaan pikkuhiljaa heikentyä.
Tässä autossa on kyllä ahtopaineen säätöventtiili. Rekisteriotteen mukaan on 80hv moottori, mutta ovat kyllä tosi pirteitä polleja.
Tässä autossa on kyllä ahtopaineen säätöventtiili. Rekisteriotteen mukaan on 80hv moottori, mutta ovat kyllä tosi pirteitä polleja.
Re: Opel vivaro 1.9 di vääntöongelma
Pitää vielä lisätä, että vanhalla anturilla kulutus saattaa olla 6,5 litran paikkeilla, mutta anturin vaihdon jälkeen nousi ehkä 7,5 litraan. Nyt ollaan taas palattu alle seitsemään.
Re: Opel vivaro 1.9 di vääntöongelma
Tilailin uuden ilmamassamittarin ja pumppuun uuden solenoidin tarvii kokeilla niillä
Re: Opel vivaro 1.9 di vääntöongelma
Työpaikalla oli 2005 mallin Vivaro(tai Primastar se oli). Siinä oli sama vika. Ilmastointi päällä liikkeellelähtö oli todella tahmeaa kunnes kierroksia oli yli 2000. Siis todella tahmeaa. Sen jälkeen kulki kyllä iloisesti tai niin iloisesti kun lähes täyteenlastattu 100hv/1,9L voi kulkea.
Ilmamassamittarin ja ahtopainetunkistimeb vaihdoin. Ei vaikutusta.
Ilmamassamittarin ja ahtopainetunkistimeb vaihdoin. Ei vaikutusta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)