2.0 DTI paljonko ajettuja löytyy?

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2387
Liittynyt: 08 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Olen minäkin tuolla 150 tkm runksuttanut ja ei se vielä ole hajonnut, mutta se viimeinen päivä on kohta 5 vuotta lähempänä...
Jos 300 tuhatta ajetun DTI:n imusarjaa ei ole putsattu milloinkaan, on pieni ihme, että auto liikkuu vielä omin voimin :) Veikkaan, että ilmukanavat on jo aika pieniä. Tietysti merkkiliike pystyy lukemaan massamittarin arvot.
manta3000
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pk-seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manta3000 »

Monillehan, etenkin vanhemmille vaihdelaatikoille, on ihan ominaista pitää tyhjäkäynnillä semmoista raksuttavaa ääntä kun kytkin on ylhäällä. Esim. omassa 90-luvun patongissani ja kaverini -02 ibizassa piti laatikko kovaakin ääntä tyhjäkäynnillä kytkimen ollessa ylhäällä.

Ääni tulee vaihdelaatikon rataspyörästöstä, jossa rattaiden käyntivälys aiheuttaa "raksuttavan" äänen kun varsinaista vetomomenttia ei ole kuitenkaan kytkettynä. Kun kytkin painetaan alas, ei voimaa siirry moottorista laatikkoon jolloin eivät rattaatkaan pyöri.

Vaihdelaatikoiden öljynviskositeetti vaikuttaa tuohon ylim. ääneen jonkinverran. Paksu öljy vaimentaa rattaan käyntivälyksestä johtuvaa rallatusta, mutta taas toisaalta ei tunkeudu -eli voitele- rattaiden väliseen hammaskosketukseen niin hyvin kuin pienemmän viskositeetin omaava öljy.
Kutosen murinassa on sitä jotain...
sopanja
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 16:54

Viesti Kirjoittaja sopanja »

Asiaa sivuten, millanen homma on tuo DTI:n imusarjan putsaus?
Beeveccu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Loka 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Beeveccu »

-98 vectra 2.0Dti ja mittaris 234 ja mukavasti raksuttaa....
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

sopanja kirjoitti:Asiaa sivuten, millanen homma on tuo DTI:n imusarjan putsaus?
Moottorin suojamuovi pois, suutinputket pois, painekotelo irti, "läppärungon" pultit auki, alipainesäätimen letku irti, runko irti kannesta ja putsaus. Kasaus käänteisessä järjestyksessä, uusilla tiivisteillä.
ople1
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Syys 2005, 18:53
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ople1 »

jees vm 99 vecu ml 249000 no yhen hehkun oon vaihtanu...
ja öljyt no tietenkin muutama pusla.. hjuva peli
pasi-1
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 20:25

Viesti Kirjoittaja pasi-1 »

vectra 99 dti 2.0 430tkm
astramaani
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1314
Liittynyt: 22 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: ilmajoki

Viesti Kirjoittaja astramaani »

268tkm..noin 25tkm omaan ajoa..moniurahihnan kiristimen vaihdoin,kehtaa käyttää tyhjäkäyntiä!! -(z)-
Exät, Ascona b, Astra f, Vectra b, Vectra C, Zafira 1,7cdti Nyk. Astra j 1.6cdti
astramaani
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1314
Liittynyt: 22 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: ilmajoki

Viesti Kirjoittaja astramaani »

näi ot,olen vähä ajatellu lastuttaa ku tuli noi alessioit hommattua,kuulemma niin raskaat et ei jaksa pyörittaa :lol: :lol: :lol: :lol: 8) ,jamboylla oli toi halpa lastu,ajatellu samaa..onko lastu kokemuksia??
-(z)-
Exät, Ascona b, Astra f, Vectra b, Vectra C, Zafira 1,7cdti Nyk. Astra j 1.6cdti
Zeppie
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 168
Liittynyt: 27 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli, Otava

Viesti Kirjoittaja Zeppie »

98 DTi farkku vectra, ajettu 272 tkm, ollut minulla 202 tkm ---> 272 tkm, ei suurempia remontteja , iskareita, normi öv+suodattimet, ilma ja pa-suodattimet

- Pasi
- Vectra C wagon 2.0T -04, BSR 2
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2547
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Tässä topikissa huomaa että Opelitkin toimii sitä paremmin, mitä enemmän niillä ajaa. 100tkm kaupungissa, saa korjata 6 vuoden aikana kaikkea. 100tkm maantiellä, niin ei tarvi korjata 1.5vuodessa kun pikku asioita.
Nismo, millo lie taas ajos
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

-jupe- kirjoitti:Tässä topikissa huomaa että Opelitkin toimii sitä paremmin, mitä enemmän niillä ajaa. 100tkm kaupungissa, saa korjata 6 vuoden aikana kaikkea. 100tkm maantiellä, niin ei tarvi korjata 1.5vuodessa kun pikku asioita.
Näinhän se on.
ople1
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Syys 2005, 18:53
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ople1 »

astramaani kirjoitti:näi ot,olen vähä ajatellu lastuttaa ku tuli noi alessioit hommattua,kuulemma niin raskaat et ei jaksa pyörittaa :lol: :lol: :lol: :lol: 8) ,jamboylla oli toi halpa lastu,ajatellu samaa..onko lastu kokemuksia??
-(z)-
mitäs makso. oon pitkään suunnitellu lastuttamista muttakun..
ei vaan saa aikaeks ja on vähä kalliita noi lastut. muukkonen meinas
et on turbo liian pieni. no onhan se. laitas hintatietoa -(z)-
astramaani
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1314
Liittynyt: 22 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: ilmajoki

Viesti Kirjoittaja astramaani »

Exät, Ascona b, Astra f, Vectra b, Vectra C, Zafira 1,7cdti Nyk. Astra j 1.6cdti
OV
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 26 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja OV »

Tuli just 300tkm täyteen, itse ajanut 125tkm. Mitä nyt alustaan on osia joutunut vaihtelemaan.
Autona -98 Dti Sedan Vectra
Vastaa Viestiin