Voi poistaa

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
JouniRa
OCF Member 2015
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Loka 2005, 07:06
Paikkakunta: Soini

Voi poistaa

Viesti Kirjoittaja JouniRa »

Voi poistaa
hexagon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 767
Liittynyt: 17 Heinä 2005, 15:46
Paikkakunta: jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hexagon »

mulla on mantassa 2,2e cihi vakio le jetillä eli 2,0:ssa ollut ruisku.
nokkana on joku enemin loiva virinokka.. bensanpaineita säätämällä sain sen toimimaan hyvin..
mulla on marteliuksen peltisatsi ja olen ollut ihan tyytyväinen :lol:
www.thedreamtuners.com

Manta B 20ne -79
Manta B 2,0E Gsi vm-86
KTM SXF250
HONDA CR250
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

muista tehdä säädettävä nokka-pyörä tai osta valmis
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
hexagon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 767
Liittynyt: 17 Heinä 2005, 15:46
Paikkakunta: jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hexagon »

siitäpä unohdin mainita että mullakin on säädettävä nokkapyörä
www.thedreamtuners.com

Manta B 20ne -79
Manta B 2,0E Gsi vm-86
KTM SXF250
HONDA CR250
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

2.2 kantta ei kannata alkaa avartamaan, virtaa sellaisenaan 180hv. Samoin kuin ruiskun valuoakosarjakin.

Kannesta 0,8mm siivu pois(ei enempää) Nokaksi Enem X1. Pikkasen ehkä bensanpainetta lisää, kokeilemalla.

Virranjakajaksi 2.0E kärjetön, imusarjaksi 3.0 katkaistuna.


Näillä eväillä irtoaa n.130hv/230Nm helposti ja kulutus pusyy mukavan matalana.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
JouniRa
OCF Member 2015
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Loka 2005, 07:06
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja JouniRa »

Mitä eroa on 2.2E ja 2.0E ruiskun palikoilla. Onko boxi, ilmamääräkotelo ja suuttimet samat.
En ole tutkinut 2.2E moottoria vielä tarkemmin.
Löytyykö jostakin 2.0E ja 2.2E sähkökaaviot, jotta voisi verrata asioita tarkemmin.
0500_Ascona
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 227
Liittynyt: 19 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 0500_Ascona »

JouniRa kirjoitti:Mitä eroa on 2.2E ja 2.0E ruiskun palikoilla. Onko boxi, ilmamääräkotelo ja suuttimet samat.
En ole tutkinut 2.2E moottoria vielä tarkemmin.
Löytyykö jostakin 2.0E ja 2.2E sähkökaaviot, jotta voisi verrata asioita tarkemmin.

Sähköt oli ainakin mulla kaikki 2.2 koneen mukana tulleita. Silti niiden kanssa oli hieman ihmettelemistä.
Näin ainakin muistelen, siitä on aikaa kun sai nauttia viritetyn 2.2 cih huudoista... :worship: Kansi oli teetetty Kansisetillä ja siinä oli muistaakseni juuri Enemin X1 nokka ja vakio ruisku ja pakosarja. Tehot oli 143hv ja 219Nm... Kutosen katkaistulla imusarjalla saa tosiaan vähän lisää.. Ja kannattaa muistaa: :director: Malttia sen pakoputken kanssa, mulla laski tehot kun laitettiin 2.5" putki alusta loppuun kahdella vaimentajalla eli korkeintaan 2" putkea ainakin ekalle vaimentajalle. :evil:

Terveiset sinne Kannuksen suuntaan!!! :bye:
Se nyt vaan on siistiä olla minä!
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Terveisiä sinne kehä kolmosen tienoilleikin! :peukku:
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
wannabetuner
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 180
Liittynyt: 16 Syys 2006, 18:40
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja wannabetuner »

pakoputki alkaa kollektorilta 2" jonka pituus on jotain puoli metriä, sitte metrin verran 60cm putkea ja lopuksi 2.5" putkea. Kahdella vaimentimella ettei mene kuulo..
tuossa on hyvä putki mantaan,.
Turha koittaa, Manta voittaa.
Voiman edessä taipumatonkin katkeaa.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

2" on ihan riittävä ja sopivaääninen. 2,5 mölisee ihan hirveenä, ja vääntöä se vie.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

joo ei nelipyttyseen tarvita 2-2,25" isompaa putkea turhaa melua tuottaa ellei oo turbo mylly

kun monzassakin riittää 1x2,5" putki hyvin toki viimeinen 60cm 2x2"vaimentimet
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Vastaa Viestiin