Hieman isompaa viritystä!
Jos ei tykkää niin ei tykkää, tuskin kenenkään tervitsee muuttaa sitä mielipidettä. En minäkään tykkää uudesta corsasta vaikka se olisikin joka suhteessa paljon parempi kuin oma vanha Calibrani, silti ajan mielummin Callulla vaikka saisin Corsan ilmaiseksi!
Mitä tulee dieselin ominaisuuksiin, niin mielestäni tekniikka on ohittanut bensakoneet jo kauan sitten. Esim bemarilla on sarjatuotantodieselauto jolla on 286 hevosvoimaa, 580Nm, 0-100 6,3s ja keskikulutus 6,9. Noilla arvoilla ei bensakonetta löydy mistään. Ja kun muista vielä että diesel on parhaimmillaan kun ollaan liikkeelle päästy, niin kyllä tollaisella koneella jo ilokseenkin ajelee varsinkaan kun ei ole äänetkään enää "dieselmäisiä" (saiskohan sen Calibraan...! )
Mitä tulee dieselin ominaisuuksiin, niin mielestäni tekniikka on ohittanut bensakoneet jo kauan sitten. Esim bemarilla on sarjatuotantodieselauto jolla on 286 hevosvoimaa, 580Nm, 0-100 6,3s ja keskikulutus 6,9. Noilla arvoilla ei bensakonetta löydy mistään. Ja kun muista vielä että diesel on parhaimmillaan kun ollaan liikkeelle päästy, niin kyllä tollaisella koneella jo ilokseenkin ajelee varsinkaan kun ei ole äänetkään enää "dieselmäisiä" (saiskohan sen Calibraan...! )
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 22 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: ilmajoki
itellä eka diisel alla,enkä aiva heti vaihtais bensaan takas..kuka helevetti jaksaa sitä ainaasta bensakoneen huudattamista..toki jos c karahakalla ajaa ni se on aiva sama..itseki tulee kuolattua noita bemun 330,530 ja 535d malleja..johan olis ajaminen helppoa..
Exät, Ascona b, Astra f, Vectra b, Vectra C, Zafira 1,7cdti Nyk. Astra j 1.6cdti
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Totta ihmeessä saa isolla bensakoneella ja turboilla tehoja vaikka kuinka, mutta esimerkiksi otetussa tilanteessa kulutus nousee 2-4 kertaiseksi verrattuna saman tehoiseen dieseliin!Johnny kirjoitti:Ja jääJJ kirjoitti:Sillon ollaan jo eellämotorsport kirjoitti:Ja kun kolmetonniseen 24V bensakoneeseen laitetaan sama ahtopaine kuin dieselissä niin ollaan missä tehoissa ja väännössä ?
siinähän se hintaero tasottuu kun bensavehkeissä ei tarvii ostaa hanskoja tankatakseen...no jokainen ajaa millä tykkää ja parhaiten omasta mielestään pääsee.sen verran ite työkäytössä dieselillä ajanut ettei kyllä vapaa aikana vapaaehtoisesti kiinnosta.hajama kirjoitti:Totta ihmeessä saa isolla bensakoneella ja turboilla tehoja vaikka kuinka, mutta esimerkiksi otetussa tilanteessa kulutus nousee 2-4 kertaiseksi verrattuna saman tehoiseen dieseliin!Johnny kirjoitti:Ja jääJJ kirjoitti:Sillon ollaan jo eellämotorsport kirjoitti:Ja kun kolmetonniseen 24V bensakoneeseen laitetaan sama ahtopaine kuin dieselissä niin ollaan missä tehoissa ja väännössä ?
Todennäköisesti väärässä.
Joo, samaa mieltä juuri mikäli puhutaan tavan diisseleistä. Isellä oli aikaisemmin diesel Mondeo ja se oli kyllä surkein kone millä oon ikinä ajanut (ei vääntöä alakierroksilla eikä ylhäällä), kulutus oli kyllä alhainen, mutta vanhan dieselkoneen korjaaminen, turbo ongelmat ja dieselvero kyllä sai sen edullisuuden kokonaan pois. Kyllä halvemman hintaluokan autoissa bensakone on kiistatta ykkönen. Eria asian on kyllä nuo uudet tositehokkaat dieselit joissa kiihtyvyys on 0-100 alle 7s. ja ohituskiihtyvyys huippuluokkaa eikä moottori kuulosta enää traktorilta.
- Motocoyote
- 'Diplomat'
- Viestit: 1042
- Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
- Paikkakunta: Tornio
- Motocoyote
- 'Diplomat'
- Viestit: 1042
- Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
- Paikkakunta: Tornio
Siis meinaako joku ny oikeesti että tääl oli kukaan tekemäs yhtää mitää viritystä?Motocoyote kirjoitti:Pitäähän tuota väliaikahöpötystä olla, tässä ku ootellaan malttamattomina tietoa projektista ja sen etenemisestägse70 kirjoitti:Kuka olisi uskonut, että omegan V6-moottorin viritys loppuu 5 sivun jälkeen legendaariseen "viivalle"-videopätkän kommentteihin?