2.8 V6 koneiden erot?

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
bahis!
OCF Member 2020
Viestit: 2125
Liittynyt: 08 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Iisalmi

Re: 2.8 V6 koneiden erot?

Viesti Kirjoittaja bahis! »

ascona gt kirjoitti:no onkos kelään vieläkään lyödä mitään faktoja tiskiin?

Oho kun on vanha threadi kaivettu esiin...

Sen verran on faktaa että vakio ahdinta ei saa mitenkään riittämään yli 315HP. Mutta vääntöjä saa helpolla reippaasti pälle 500Nm...

Isompaa turboahan tuo kaipaa, mutta vakioahdin on sen verran erikoinen tuossa että en osaa sanoa mikä siihen tilalle olisi hyvä... Helpoin ehkä muuttaa kahdelle ahtimelle, mutta tila alkaa käymään vähiin...
Avatar
Jani_88
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1029
Liittynyt: 23 Heinä 2006, 20:31
Paikkakunta: Mikkeli/(Jyväskylä)

Re: 2.8 V6 koneiden erot?

Viesti Kirjoittaja Jani_88 »

h04x_w1z4rd kirjoitti:
ascona gt kirjoitti:
Imutta vakioahdin on sen verran erikoinen tuossa että en osaa sanoa mikä siihen tilalle olisi hyvä...
ihan pakko on kysyä, että millä tavalla erikoinen?

Opel Insignia 1.6T Sports Tourer -14
Ex. Opel Astra 1.4T Sports Tourer -11
Ex. Opel Vectra C z18xer -06
Ex. Opel Omega 2.6 -02
Ex.Opel Omega 2.2 -02
Ex:Opel Astra x16xel -95
Ex: Opel Vectra c20ne -94
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: 2.8 V6 koneiden erot?

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

tein juuri tuonne viritys puolelle topicin noista moottorin eroista mutta poistin sen kun huomasin että tämä vanha oli nostettu ylös...

tolla koneella oleva vectra polttelis kyllä sormia mutta olisi kiva saada fakta tietoa et onko sama ostaa toi 230hv vai joku muu.silleen mitään väliä mutta jos osuu hyvillä varusteilla toi moposin versio eteen niin onko siinä sitte samat mahkut ottaa voimaa pihalle.

EDS vaihtaa ainakin ton ahtimen GT30 versioon,kuten jo ennemmin kirjoitin...

ite suunnitellu vaihtavani ahtimen,imupuoli kuntoon,cooleri ja putket vaihtoon,esikatti pois ja kunnon putkisto alle ja sitte karalalle.kai noilla eväillä luulis pääsevän +350hv/550nm

edellisessä signumissa 2.0T rupes kyllä ärsyttämään se s**t*n*n trionic 8 kun kukaan suomessa ei juuri sen päälle ymmärrä...ja yheltä swedu pajalta lupailtiin aina parin viikon päästä eikä tähän päivään mennessä ole tullut opeliin softaa,saapilluihin kyllä.autonkin myynyt jo noin puol vuotta sitten.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
bahis!
OCF Member 2020
Viestit: 2125
Liittynyt: 08 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Iisalmi

Re: 2.8 V6 koneiden erot?

Viesti Kirjoittaja bahis! »

Jani_88 kirjoitti:
h04x_w1z4rd kirjoitti:
ascona gt kirjoitti:
Imutta vakioahdin on sen verran erikoinen tuossa että en osaa sanoa mikä siihen tilalle olisi hyvä...
ihan pakko on kysyä, että millä tavalla erikoinen?
Pakopesä nähtävästi kahteen osaan jaettu...

Itse tuota en ole irtaallaan päässyt hypiselemään, mutta Fin Turbolla olivat sitä kuulemma ihmetelleet... Eli kait se jotenkin erikoinen on...
bahis!
OCF Member 2020
Viestit: 2125
Liittynyt: 08 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Iisalmi

Re: 2.8 V6 koneiden erot?

Viesti Kirjoittaja bahis! »

Jartsa kirjoitti: ite suunnitellu vaihtavani ahtimen,imupuoli kuntoon,cooleri ja putket vaihtoon,esikatti pois ja kunnon putkisto alle ja sitte karalalle.kai noilla eväillä luulis pääsevän +350hv/550nm.

Isommat suuttimet ainakin noiden lisäksi joudut vaihtamaan ja mahdollisesti tehokkaamman bensapumpun...
Avatar
V6 2.8
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 286
Liittynyt: 13 Tammi 2006, 13:26
Paikkakunta: KOUVOLA

Re: 2.8 V6 koneiden erot?

Viesti Kirjoittaja V6 2.8 »

Jartsa kirjoitti: tolla koneella oleva vectra polttelis kyllä sormia mutta olisi kiva saada fakta tietoa et onko sama ostaa toi 230hv vai joku muu.silleen mitään väliä mutta jos osuu hyvillä varusteilla toi moposin versio eteen niin onko siinä sitte samat mahkut ottaa voimaa pihalle.
Mulla oli toi mopo-versio 230hv, silloin tutkittiin EPC:ltä että kaikki moottoriosat oli kaikissa tehoversioissa samoja( myös voimansiirrossa).
OPC-malleissa oli erilainen pakoputkisto, eli muuten tehoerot on haettu softan avulla.
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
derath
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 16:32

Re: 2.8 V6 koneiden erot?

Viesti Kirjoittaja derath »

Tämmöstä löyty tuolta saksanpalstoilta:

the 2.8 V6 Turbo in all four types of benefits is always 1:1, the same engine!
It is available with 230, 250, 255 and 280 ps, the only difference is the engine DEVINITV software! The OPC has also cat back exhaust system over another, which is however negligible!
My Opel Signum has the 2.8 L with 230 hp, according to the EDS Phase 1, he has also pushed 304 hp and 528 NM to the role!
Z28NEL = Z28NET!
Avatar
V6 2.8
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 286
Liittynyt: 13 Tammi 2006, 13:26
Paikkakunta: KOUVOLA

Re: 2.8 V6 koneiden erot?

Viesti Kirjoittaja V6 2.8 »

^Eiks sama selvinny jo tosta mun edellisestä kirjotuksesta ja ihan Suomeks :D
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
derath
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 16:32

Re: 2.8 V6 koneiden erot?

Viesti Kirjoittaja derath »

V6 2.8 kirjoitti:^Eiks sama selvinny jo tosta mun edellisestä kirjotuksesta ja ihan Suomeks :D
Joo selevis mutta eihän sitä tiiä jos joku ei ossaa ku englantia ja eksyy tänne ja on ihimeissää :lollis:
Rak
'Senator'
'Senator'
Viestit: 821
Liittynyt: 13 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.8 V6 koneiden erot?

Viesti Kirjoittaja Rak »

Asiasta kolmanteen niin Chevrolet Captivasta löytyy sama kone 3.2L vaparina, jos nyt ähistinmiehiä tilavuudet enää kiinnostaa ;)
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.8 V6 koneiden erot?

Viesti Kirjoittaja ata »

Rak kirjoitti:Asiasta kolmanteen niin Chevrolet Captivasta löytyy sama kone 3.2L vaparina, jos nyt ähistinmiehiä tilavuudet enää kiinnostaa ;)
Captivan Opel-rinnakkaismallissa eli Opel Antarassa on näköjään myös tuota 3,2 V6:sta 227 hv tehoisena
http://www.opel.de/shop/cars/antara/pro ... ontent.act

Eivät vain jostain syystä enää myy Suomessa tuota Opel Antaraa, vaikka sitä vielä tehdäänkin ja myydään mm. tuolla Saksassa. Katsovatko sitten Suomen GM:llä Antaran ja Captivan liian suoriksi kilpailijoiksi toisilleen kun Captivaa kuitenkin täälläkin myyvät edelleen.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
bahis!
OCF Member 2020
Viestit: 2125
Liittynyt: 08 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Iisalmi

Re: 2.8 V6 koneiden erot?

Viesti Kirjoittaja bahis! »

bahis! kirjoitti:
Jani_88 kirjoitti:
h04x_w1z4rd kirjoitti:
ascona gt kirjoitti:
Imutta vakioahdin on sen verran erikoinen tuossa että en osaa sanoa mikä siihen tilalle olisi hyvä...
ihan pakko on kysyä, että millä tavalla erikoinen?
Pakopesä nähtävästi kahteen osaan jaettu...

Itse tuota en ole irtaallaan päässyt hypiselemään, mutta Fin Turbolla olivat sitä kuulemma ihmetelleet... Eli kait se jotenkin erikoinen on...

Niin eipähän tuo mikään kovin erikoinen taida ollakkaan... Ihan perus Twinscroll ahdin. Eli pitäisi löytyä esim GT3071R tilalle :)
Avatar
pasik77
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 217
Liittynyt: 29 Syys 2007, 12:21

Re: 2.8 V6 koneiden erot?

Viesti Kirjoittaja pasik77 »

ata kirjoitti:Captivan Opel-rinnakkaismallissa eli Opel Antarassa on näköjään myös tuota 3,2 V6:sta 227 hv tehoisena
http://www.opel.de/shop/cars/antara/pro ... ontent.act
Pari vuotta sitten kattelin ihan suomalaista antaraa tuolla koneella nii tehoja luvattiin 224hv. Mun vectrasta löyty vakiona nuo samat lukemat ku penkissä käytin.
vectra 2.0t sport -07, astra 1.8 sport-01
Vastaa Viestiin