ascona gt kirjoitti:no onkos kelään vieläkään lyödä mitään faktoja tiskiin?
Oho kun on vanha threadi kaivettu esiin...
Sen verran on faktaa että vakio ahdinta ei saa mitenkään riittämään yli 315HP. Mutta vääntöjä saa helpolla reippaasti pälle 500Nm...
Isompaa turboahan tuo kaipaa, mutta vakioahdin on sen verran erikoinen tuossa että en osaa sanoa mikä siihen tilalle olisi hyvä... Helpoin ehkä muuttaa kahdelle ahtimelle, mutta tila alkaa käymään vähiin...
tein juuri tuonne viritys puolelle topicin noista moottorin eroista mutta poistin sen kun huomasin että tämä vanha oli nostettu ylös...
tolla koneella oleva vectra polttelis kyllä sormia mutta olisi kiva saada fakta tietoa et onko sama ostaa toi 230hv vai joku muu.silleen mitään väliä mutta jos osuu hyvillä varusteilla toi moposin versio eteen niin onko siinä sitte samat mahkut ottaa voimaa pihalle.
EDS vaihtaa ainakin ton ahtimen GT30 versioon,kuten jo ennemmin kirjoitin...
ite suunnitellu vaihtavani ahtimen,imupuoli kuntoon,cooleri ja putket vaihtoon,esikatti pois ja kunnon putkisto alle ja sitte karalalle.kai noilla eväillä luulis pääsevän +350hv/550nm
edellisessä signumissa 2.0T rupes kyllä ärsyttämään se s**t*n*n trionic 8 kun kukaan suomessa ei juuri sen päälle ymmärrä...ja yheltä swedu pajalta lupailtiin aina parin viikon päästä eikä tähän päivään mennessä ole tullut opeliin softaa,saapilluihin kyllä.autonkin myynyt jo noin puol vuotta sitten.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Jartsa kirjoitti:
ite suunnitellu vaihtavani ahtimen,imupuoli kuntoon,cooleri ja putket vaihtoon,esikatti pois ja kunnon putkisto alle ja sitte karalalle.kai noilla eväillä luulis pääsevän +350hv/550nm.
Isommat suuttimet ainakin noiden lisäksi joudut vaihtamaan ja mahdollisesti tehokkaamman bensapumpun...
Jartsa kirjoitti:
tolla koneella oleva vectra polttelis kyllä sormia mutta olisi kiva saada fakta tietoa et onko sama ostaa toi 230hv vai joku muu.silleen mitään väliä mutta jos osuu hyvillä varusteilla toi moposin versio eteen niin onko siinä sitte samat mahkut ottaa voimaa pihalle.
Mulla oli toi mopo-versio 230hv, silloin tutkittiin EPC:ltä että kaikki moottoriosat oli kaikissa tehoversioissa samoja( myös voimansiirrossa).
OPC-malleissa oli erilainen pakoputkisto, eli muuten tehoerot on haettu softan avulla.
the 2.8 V6 Turbo in all four types of benefits is always 1:1, the same engine!
It is available with 230, 250, 255 and 280 ps, the only difference is the engine DEVINITV software! The OPC has also cat back exhaust system over another, which is however negligible!
My Opel Signum has the 2.8 L with 230 hp, according to the EDS Phase 1, he has also pushed 304 hp and 528 NM to the role!
Z28NEL = Z28NET!
Eivät vain jostain syystä enää myy Suomessa tuota Opel Antaraa, vaikka sitä vielä tehdäänkin ja myydään mm. tuolla Saksassa. Katsovatko sitten Suomen GM:llä Antaran ja Captivan liian suoriksi kilpailijoiksi toisilleen kun Captivaa kuitenkin täälläkin myyvät edelleen.
ata kirjoitti:Captivan Opel-rinnakkaismallissa eli Opel Antarassa on näköjään myös tuota 3,2 V6:sta 227 hv tehoisena http://www.opel.de/shop/cars/antara/pro ... ontent.act
Pari vuotta sitten kattelin ihan suomalaista antaraa tuolla koneella nii tehoja luvattiin 224hv. Mun vectrasta löyty vakiona nuo samat lukemat ku penkissä käytin.