2.8 V6 koneiden erot?
2.8 V6 koneiden erot?
Onko täällä kellään tarkkaa tietoa miten Vectrassa käytettävien 2.8 V6 Turbo koneiden versiot eroavat toisistaan?
Onko 230HP, 250HP, 255HP ja 280HP koneissa ainut ero ohjelma? Onko eroja välijäähdyttimessä, downpipessä? Entäs onko männät jne samat? Sama turbo?
Ja onko Saabin käyttämät 250HP ja 280HP koneet samanlaiset mitä Opelin käyttämät?
Lähinnä kiinnostaa koneiden erot virityspotentiaalin kannalta. Onko 230HP koneella samat viritysmahdollisuudet?
Onko 230HP, 250HP, 255HP ja 280HP koneissa ainut ero ohjelma? Onko eroja välijäähdyttimessä, downpipessä? Entäs onko männät jne samat? Sama turbo?
Ja onko Saabin käyttämät 250HP ja 280HP koneet samanlaiset mitä Opelin käyttämät?
Lähinnä kiinnostaa koneiden erot virityspotentiaalin kannalta. Onko 230HP koneella samat viritysmahdollisuudet?
Atalta löytyy tähänkin tyhjentävä vastaus odotellaan...
230 ja 250 koneissa eri softa ja boxi. Pelkällä softalla ei onnistu päivitys, muuten sama kone. Tämä Metrosta kysyttyä. Sama päti OPC versioon . Eivät oikein tienneet ko koneesta eikä selvittäminen ollut kovin intensiivistä. Mitä eroa noissa boxeissa sitten voi olla? Sitä eivät hekään tienneet.
255 ja 280 taasen OPC versiot ja niiden erosta "tavalliseen" 2.8:iin en osaa sanoa. 255:n ja 280 välillä veikkaisin olevan saman eron kuin 230 ja 250 välillä.
2.8T (Holdenin valmistama) kone on myös Saabin keulalla, mm aeroissa.
Mitä tähän mennessä olen "perus" 2.8:n viritystä seuraillut ja kysellyt, on tuo BSR:n ohjelmointi. Siitä lisää viritykset osiolta. Sen laitan minäkin kun takuu loppuu
230 ja 250 koneissa eri softa ja boxi. Pelkällä softalla ei onnistu päivitys, muuten sama kone. Tämä Metrosta kysyttyä. Sama päti OPC versioon . Eivät oikein tienneet ko koneesta eikä selvittäminen ollut kovin intensiivistä. Mitä eroa noissa boxeissa sitten voi olla? Sitä eivät hekään tienneet.
255 ja 280 taasen OPC versiot ja niiden erosta "tavalliseen" 2.8:iin en osaa sanoa. 255:n ja 280 välillä veikkaisin olevan saman eron kuin 230 ja 250 välillä.
2.8T (Holdenin valmistama) kone on myös Saabin keulalla, mm aeroissa.
Mitä tähän mennessä olen "perus" 2.8:n viritystä seuraillut ja kysellyt, on tuo BSR:n ohjelmointi. Siitä lisää viritykset osiolta. Sen laitan minäkin kun takuu loppuu
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Valitettavasti ei ole tietoa noista minullakaan... ja kun ei tullut itsellekään hommattua sitä 2.8t 5-ovista Vectraa, niin on tullut enemmän tutkittua mitä eroa on LS1, LS2, LS3, LS6 ja LS7-koneilla, etenkin LS1 ja LS6 jotka ovat noista teknisesti lähinnä toisiaan ja molemmat 5,7-litraisia... muut ovatkin isompia tilavuudeltaankin.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Kyselin hieman noista koneiden eroista...
Eli Z28NEL (230hv) ja Z28NET (250hv) koneissa samat turbot, välijäähdyttimet, männät yms. Sama pätee OPC eri asteet.
Kaikissa eri ohjainyksikkö, boxit ovat eri vara-oasnumeroillakin..
Yhtään katsikaa eivät ole päivittäneet (esim Z28NEL > 255 OPC boxilla) ristiin.
Virityspotentiaalin kannaltahan on aivan sama mitä noista lähtee virittelemään. Helpointa kuintenkin on esim tuo BRS ohjelmointi josta viritykset osoiolla enemmän.
Eli Z28NEL (230hv) ja Z28NET (250hv) koneissa samat turbot, välijäähdyttimet, männät yms. Sama pätee OPC eri asteet.
Kaikissa eri ohjainyksikkö, boxit ovat eri vara-oasnumeroillakin..
Yhtään katsikaa eivät ole päivittäneet (esim Z28NEL > 255 OPC boxilla) ristiin.
Virityspotentiaalin kannaltahan on aivan sama mitä noista lähtee virittelemään. Helpointa kuintenkin on esim tuo BRS ohjelmointi josta viritykset osoiolla enemmän.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
-
- 'Admiral'
- Viestit: 187
- Liittynyt: 22 Helmi 2004, 02:00
En sano tässä vaiheessa vielä mitään, kun ei vielä ole henkilökohtaisesti testattu... Ehkä parin viikon päästä voisi olla faktaa asiastaastra coupe 2.2 kirjoitti:Minua kiinnostaisi tietää, kuinka tuosta koneesta saa 350 hp...h04x_w1z4rd kirjoitti:
Kuulemma aika helpolla noista pitäisi saada ~350HP...
täällä kans ootellaan vesi kielellä tuloksia.h04x_w1z4rd kirjoitti:En sano tässä vaiheessa vielä mitään, kun ei vielä ole henkilökohtaisesti testattu... Ehkä parin viikon päästä voisi olla faktaa asiastaastra coupe 2.2 kirjoitti:Minua kiinnostaisi tietää, kuinka tuosta koneesta saa 350 hp...h04x_w1z4rd kirjoitti:
Kuulemma aika helpolla noista pitäisi saada ~350HP...
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Ehkä tyhmä kysymys, mutta eikö tuo 350hp ole etuvetoseen himppasen liikaa ajo-ominaisuuksiin nähden? Vai onko kyse enemminkin siitä että jos kerran on mahdollista niin...
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
- ascona gt
- 'Admiral'
- Viestit: 288
- Liittynyt: 05 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: Någorlunda uleåborgbo
- Viesti:
Re: 2.8 V6 koneiden erot?
no onkos kelään vieläkään lyödä mitään faktoja tiskiin?
Kadett C, Ascona C, Vectra C, vectra b, astra g CCCbg
Re:
Holdenin valmistama, mutta turbotekniikka on GM Powertrain Swedenin käsialaa, eli Suomeksi sanottuna Saabin.mikkis kirjoitti:2.8T (Holdenin valmistama) kone on myös Saabin keulalla, mm aeroissa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: 2.8 V6 koneiden erot?
sama kiinnostaisi myös
EDS ottaa ainakin joka versiosta samat tehot ja väännöt ja hinta ei ainakaan päätä huimaa...
PHASE-1 Z28NEL / Z28NET 230/255PS 300PS/540nm 399€
PHASE-1 Z28NET / Z28NEH 255/280PS 300PS/540nm 399€
ja tälläsestä oli mainos etusivulla joskus vuosi sitten että on koekäytössä,vielä ei ole mitään uutta tullut asiasta sivuille.
Vectra OPC EDS phase 2 390hv/550nm,ahdin vaihtui Garrett GT30 ja softa uusiksi.
EDS ottaa ainakin joka versiosta samat tehot ja väännöt ja hinta ei ainakaan päätä huimaa...
PHASE-1 Z28NEL / Z28NET 230/255PS 300PS/540nm 399€
PHASE-1 Z28NET / Z28NEH 255/280PS 300PS/540nm 399€
ja tälläsestä oli mainos etusivulla joskus vuosi sitten että on koekäytössä,vielä ei ole mitään uutta tullut asiasta sivuille.
Vectra OPC EDS phase 2 390hv/550nm,ahdin vaihtui Garrett GT30 ja softa uusiksi.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...