mitä eroja 20x--moottoreissa

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
veleho
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 21 Heinä 2008, 14:52
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja veleho »

Tosin tässä ei kai ole kerrottu että mihin koppaan sitä konetta oltaisiin upottamassa?[/quote]

luultavasti bmw e30 koppaan , niitä on paljon(ruosteessa) ja ovat halpoja ja paino käy aika sopivasti kaksilitraiselle
ei ole tämän vuoden jos vuosikymmenenkään juttu , mutta pikkuhiljaa osia keräten......
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=153528


Joo puimureihin vaan ooppelin mosat niin bimmeri kuskeilla palaa sulakkeet päästä :lol: :lol: 8)
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

veleho kirjoitti: , hondan s2000 mallin f20c huom.VAKIOMOOTTORIsta 250hv /8600r/min
vääntöhuippu oli jossain 7500 kierroksen kieppeillä
Tuo taitaa olla Japanin version tehot Euroversion tehot ovat 240 hv, nämä ovat muistaakseni. Kone naukuu penkissä ihan mukavasti ja miksei myös tielläkin.

j.h

S2000 on lisäsäiliölliset iskarit vakiona, joka on aika harvinaista.
veleho
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 21 Heinä 2008, 14:52
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja veleho »

jpisteh kirjoitti:
veleho kirjoitti: , hondan s2000 mallin f20c huom.VAKIOMOOTTORIsta 250hv /8600r/min
vääntöhuippu oli jossain 7500 kierroksen kieppeillä
Tuo taitaa olla Japanin version tehot Euroversion tehot ovat 240 hv, nämä ovat muistaakseni. Kone naukuu penkissä ihan mukavasti ja miksei myös tielläkin.

j.h

S2000 on lisäsäiliölliset iskarit vakiona, joka on aika harvinaista.
jep, japanin versiossa on nuo 250 hv ja vapaastihengittävänä
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Jarno kirjoitti:Tehokkain Opelin valmistama vapaastihenkgittävä 2.0 16V on kuitenkin tuolla ecotecin kannella.
Bosch varaosaohjelmisto antaa

Opel Kadett 2.0i
Sisäinen malli T-Car
moottorikoko 2.0 l
moottorikoodi 20XE
teho 125 kW (~170 hv)
tuontimarkkinat Etelä-Afrikka
valmistusmaa Etelä-Afrikka
04/1990 - 12/1992

j.h

Vai olisko se kumminkin 20XE
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

jpisteh kirjoitti: teho 125 kW (~170 hv)


Vai olisko se kumminkin 20XE
Hyvän päivän moottorit luovuttanee vakiona tuon verran mutta olisikohan silti mahdollinen painovirhe kyseessä koska googlekaan ei kovasta yrityksestä huolimatta tiedä tuollaisesta mitään...tai sitten en vaan edelleenkään osaa :D .
Se että on siellä tehty paljonkin hienoja moottoriswappeja uusiin autoihin mutta tuntuisi vähän oudolta että jossakin afrikassa nee...eiku siis yön timot olisi alkaneet virittää motteja uutuuttaan.
115kw tuossa koneessa pitäisi olla ja yksi syy tuohon eroon tietysti voisi olla erilainen mittaustapa.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

omega16T kirjoitti:
jpisteh kirjoitti: teho 125 kW (~170 hv)


Vai olisko se kumminkin 20XE
Hyvän päivän moottorit luovuttanee vakiona tuon verran mutta olisikohan silti mahdollinen painovirhe kyseessä koska googlekaan ei kovasta yrityksestä huolimatta tiedä tuollaisesta mitään...tai sitten en vaan edelleenkään osaa :D .
Se että on siellä tehty paljonkin hienoja moottoriswappeja uusiin autoihin mutta tuntuisi vähän oudolta että jossakin afrikassa nee...eiku siis yön timot olisi alkaneet virittää motteja uutuuttaan.
115kw tuossa koneessa pitäisi olla ja yksi syy tuohon eroon tietysti voisi olla erilainen mittaustapa.
Oliskohan tuo se Etelä-Afrikan SuperBoss. Ja ei ne mitään tummaihoisia siellä Etelä-Afrikassa ole ketkä näitä Opelin ja muiden tehomalleja siellä ovat viritelleet tehtaalla...

Edit: pienen googletuksen perusteella SuperBossin kone olisi koodiltaan C20XES. SuperBoss:han on siis Etelä-Afrikkalainen Kadett E GSi16V:n tehoversio. Vähän samaan tapaan kuin on sieltä päin myös se kuuluisa Opel Kadett F 200ts (eli F-Astra-koppainen) C20LET-koneella... ja Opel Astra F 200ts sama sedanina. Ja tietysti ne Fordin Perdanat vai mitä ne oli eli Caprit ym. V8-koneilla...
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

ata kirjoitti:
omega16T kirjoitti:
jpisteh kirjoitti: teho 125 kW (~170 hv)


Vai olisko se kumminkin 20XE
Hyvän päivän moottorit luovuttanee vakiona tuon verran mutta olisikohan silti mahdollinen painovirhe kyseessä koska googlekaan ei kovasta yrityksestä huolimatta tiedä tuollaisesta mitään...tai sitten en vaan edelleenkään osaa :D .
Se että on siellä tehty paljonkin hienoja moottoriswappeja uusiin autoihin mutta tuntuisi vähän oudolta että jossakin afrikassa nee...eiku siis yön timot olisi alkaneet virittää motteja uutuuttaan.
115kw tuossa koneessa pitäisi olla ja yksi syy tuohon eroon tietysti voisi olla erilainen mittaustapa.
Oliskohan tuo se Etelä-Afrikan SuperBoss. Ja ei ne mitään tummaihoisia siellä Etelä-Afrikassa ole ketkä näitä Opelin ja muiden tehomalleja siellä ovat viritelleet tehtaalla...

Edit: pienen googletuksen perusteella SuperBossin kone olisi koodiltaan C20XES. SuperBoss:han on siis Etelä-Afrikkalainen Kadett E GSi16V:n tehoversio. Vähän samaan tapaan kuin on sieltä päin myös se kuuluisa Opel Kadett F 200ts (eli F-Astra-koppainen) C20LET-koneella... ja Opel Astra F 200ts sama sedanina. Ja tietysti ne Fordin Perdanat vai mitä ne oli eli Caprit ym. V8-koneilla...
Tuolla 20xe ja 125kw:lla yms. ei tosiaanlöytynytkään mitään mutta tuolla moottorikoodilla löytyi nuo koneen muutoksetkin. Ymmärtääkseni noita autoja valmistettu 500 kpl:n erä tuollaisella kokoonpanolla.
Muutoksiin nähden ihmetyttää tuo tehon nousun vähäisyys vai mahtaako kyseessä olla pyöräteho? Tästä löytyy nuo muutokset: http://www.opel-problemforum.de/f5-astr ... 20xes.html

Täältä löytyy kuviakin tuollaisesta autosta ja ymmärtääkseni nuo vanteet kuuluvat tuollaiseen vakiovarusteena. Linkissä kuvia myös tuosta Astra f 200T S:stä: http://www.forum-auto.com/automobile-pr ... 393316.htm


Tuohon Atan listaan voisi myös lisätä ainakin ne Fordin sb:llä olevat Ford Sierrat ja myös Vauxhall Firenzat (ilmeisesti chevyn 302) pikkulohkolla.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

omega16T kirjoitti:[Muutoksiin nähden ihmetyttää tuo tehon nousun vähäisyys vai mahtaako kyseessä olla pyöräteho? Tästä löytyy nuo muutokset: http://www.opel-problemforum.de/f5-astr ... 20xes.html
Huonosti taipuu itsellä tuo japani, mutta ei kait noilla muutoksilla vielä kuuhun pitäisi mennäkkään?
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
JarnoOva
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 19:45
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja JarnoOva »

tämmöinen sattui vastaan, tiedä sitten mitä muuta koneelle tehty, mutta kivat on tehot :D
http://www.racing-engines.net/index.php?page=projekteja
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

TJT kirjoitti:
omega16T kirjoitti:[Muutoksiin nähden ihmetyttää tuo tehon nousun vähäisyys vai mahtaako kyseessä olla pyöräteho? Tästä löytyy nuo muutokset: http://www.opel-problemforum.de/f5-astr ... 20xes.html
Huonosti taipuu itsellä tuo japani, mutta ei kait noilla muutoksilla vielä kuuhun pitäisi mennäkkään?
Taaskos sitä kirjottelet kaljapäissään kun japania tavailet :D . Eihän noilla muutoksilla toki kuuhun mennä mutta muutoksiin nähden 10kw kuulostaa todella pienelle. Muutoksista en paria kohtaa ymmärtänyt mutta tärkeimpinä k&n suodatin sekä parannettu ilmanotto???(Arvaus, kuvassa ei näytä kyllä parannetulta) , pakosarja 4-1:een mallia ja suuremmalla koolla...ehkä myös putkisto isompi????(tämäkin arvaus), boxiin ohjelmoitu uusi softa sekä rajoitin siirretty 7000 kierrokseen, schrickin nokka-akselit joissa asteita 276, nostosta en tiedä mitään mutta lienee 10-11 milliä sekä tehoon vaikuttamaton muutos laatikossa 18% lukko.
Moottorinteho siis n.190hv/6200rpm ja vääntö 228nm jolle en kierroslukua enää muista kun en löytänyt sitä mistä noita tietoja kaivelin. Suurimpana esteenä lisäteholle lienee tuo edelleen paikaltaan löytyvä SFI-kotelo ja/tai mahdollisesti pienireikäinen imusarja...tämä siis oma ajatus miksei 200hv mene rikki noilla muutoksilla.
Noille muutoksille tuo teho kuulostaa jo loogiselle koska mulla oli omassa osapuilleen samanlainen kokoonpano mutta nokka-akseleina 268 asteiset sekä kierrosrajoitin korkeammalla. Mulla oli tehoa 183hv.
Todennäköisesti väärässä.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

[quote="omega16T"]
Jos se olisi ollutkin äffään tehty niin en olisi maininnut mitään noista tehoista koska ei tuo 227hv ole välttämättä edes mainitsemisen arvoinen äffäläisestä koska siinä saa muuttaakkin melko vapaasti.
[quote="omega16T"]

Jos pikku N-ryhmän Astrasta joku esittelee teholapun 227 hv ja ajaa sillä kisan rallia. Niin minä maksan heti "proteststa" vaadittavan maksun. Sen verta paljon kiinnostaa, miten n-ryhmäläisestä saa 227 hv (jos peli laiton, niin silloinhan kulut menee laittoman auton omistajalle ;-)).

j.h

F-ryhmä joka on aika vapaa rakentelulle, niin siellä pyörii tehot 210...250 hv välillä (vetomiesten kanssa ajatuksia vaihtanut)
Teuwo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1105
Liittynyt: 19 Syys 2007, 19:40

Viesti Kirjoittaja Teuwo »

jpisteh kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Tehokkain Opelin valmistama vapaastihenkgittävä 2.0 16V on kuitenkin tuolla ecotecin kannella.
Bosch varaosaohjelmisto antaa

Opel Kadett 2.0i
Sisäinen malli T-Car
moottorikoko 2.0 l
moottorikoodi 20XE
teho 125 kW (~170 hv)
tuontimarkkinat Etelä-Afrikka
valmistusmaa Etelä-Afrikka
04/1990 - 12/1992

j.h

Vai olisko se kumminkin 20XE

No molemmissa on totuuden siemen mukana.
Saadakseen ajaa erinäisissä luokissa 20XE moottorilla ihan lopunpään kapineisiin pantiin "Ecotech" tekstinen koppa päälle ja konetta kutsuttiin C20-LN nimellä mutta ihan oikea C20XE se silti on.
Erottava tunnumerkki on meille kaikille tuttu L-muotoinen tulppien peitelevy jonka alla asuu 20XE luki päällä Ecotech eli ei.

Esim tuolta:
http://www.sbdev.co.uk/History_files/Hi ... epower.htm

Voi lukea tarinaa aiheen ympäriltä.
En epäile yhtään etteikö vakio moottorissa voisi olla horolla pakosarjalla ja putkella hyvin se about 170 heppaa kun alkuperäisissä kehitysmoottoreissakin oli sen verran josta se sitten kuristeltiin 150 tienoille.
Teuwo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1105
Liittynyt: 19 Syys 2007, 19:40

Viesti Kirjoittaja Teuwo »

Korjataan Typo: Siis C20XE-LN on se jossa voi lukea ecotec päällä vaikka se onkin ihan aito asia.
Taku_85
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 20 Elo 2007, 00:00
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Taku_85 »

Teuwo kirjoitti:Korjataan Typo: Siis C20XE-LN on se jossa voi lukea ecotec päällä vaikka se onkin ihan aito asia.
eiks tuossa C20XE-LN:ssä tullu juurikin aikaisemmin mainitsemani suorasytytys ja konehuoneesta muuttu esim. männät takosta valuks eli siitä tuli ekotecin ensiversio vaikka olikin XE jonka jälkeen kaikki uudet moottoprit vm-96 alkaen olikin jo ekotykkejä... saa korjata mut tälläi miulle on tää iskostunu takaraivoon...
Vastaa Viestiin