X20XEV vakion kaasuläppäkotelon muokkaus | kotelo on kiinni!
Re: X20XEV vakion kaasuläppäkotelon muokkaus | kotelo on kiinni!
taitaa se tyhjäkäyntimoottori sielä takkuilla
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3855
- Liittynyt: 10 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Etelä
Re: X20XEV vakion kaasuläppäkotelon muokkaus | kotelo on kiinni!
Nuo käyntiongelmat ja sammumiset alkoivat kyllä miltei heti sen uuden kaasuläppäkotelon vaihdon jälkeen. Tyhjäkäyntimoottorikin on sama kuin edellisessä kotelossa eikä se siinä ollessaan temppuillut...
Re: X20XEV vakion kaasuläppäkotelon muokkaus | kotelo on kiinni!
Tossa nyt 64 milliseksi kairattu kaasuläppäkotelo.
Lisää kuvia löytyy linkin takaa: http://www.saunalahti.fi/~jukka24/Opel/kaasulappa/
Lisää kuvia löytyy linkin takaa: http://www.saunalahti.fi/~jukka24/Opel/kaasulappa/
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Toistaiseksi Opeliton mies
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3855
- Liittynyt: 10 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Etelä
Re: X20XEV vakion kaasuläppäkotelon muokkaus | kotelo on kiinni!
Tuli tässä mieleen, varsinkin kun noita JukeNin kuvia katseli, että vakionahan tuo kaasuläppä ei täyskaasulla aukene täysin pystysuoraan asentoon. Sen enempiä miettimättä, viilasin hiukan sitä kotelon vastakappaletta (mikä näkyy tämän kuvan vasemmassa alareunassa) niin, että se kaasuläppä menee täysin pystysuoraan asentoon täyskaasulla. Nyt ajattelin, ettei vaan kaasuläpän asentotunnistin ja / tai ECU ole mennyt jollain tavoin sekasin siitä, että läppä avautuukin enemmän. En ihan oikein varmaksi tiedä millä periaattella tuo kaasuläpän asentotunnistin (potentiometri) toimii, mutta onkohan nyt mahdollista että tuon vakion täysavautuman jälkeen arvot muuttuisivat jotenkin jotenkin negatiivisiksi tms. ?
Re: X20XEV vakion kaasuläppäkotelon muokkaus | kotelo on kiinni!
ECUssa A/D muuntimen "asteikon" ylittyessä sen pitäs käyttää kyllä "viimeistä arvoa" eikä mitään negativista tai muuta kummaa. Muunninhan varmaan mittaa potikalta jännitettä esim 0-5 V välillä. Tosin voi kai mittauspiirin toisinkin toteuttaa mutta ei senkään pitäis vaikuttaa.jeppe jääkarhu kirjoitti:En ihan oikein varmaksi tiedä millä periaattella tuo kaasuläpän asentotunnistin (potentiometri) toimii, mutta onkohan nyt mahdollista että tuon vakion täysavautuman jälkeen arvot muuttuisivat jotenkin jotenkin negatiivisiksi tms. ?
M-B 190D 2.5
Opel kadett C
Opel kadett C
Re: X20XEV vakion kaasuläppäkotelon muokkaus | kotelo on kiinni!
katkeaako bensansyöttö moottorijarrutuksessa,helppo katsoa ajotietokoneesta,ja kyllähän sen pakoputkesta kuulee jos ei katkea.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3855
- Liittynyt: 10 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Etelä
Re: X20XEV vakion kaasuläppäkotelon muokkaus | kotelo on kiinni!
Kyllä ainakin ajotietokoneen mukaan syöttö katkeaa moottorijarrutuksessa (ja eikös se ruiskuissa muutenkin näin mene). Tuppas vaan tuolla muokatulla kotelolla olevan aika harvassa nuo moottorijarrutukset, ei meinannu millään saada moottorijarrutusta ellei heittäny reilusti pienempää pykälää / ajanut jyrkempää mäkeä alas / ajanut kovempia nopeuksia...
Tosiaan, sen virheen ainakin tuon muokatun kotelon kanssa tein, että otin sitä tavaraa pois kaasuläpän alapuolelta. Normaalilla ajolla, moottorin käytös oli aika suoraan sanottuna helvetillistä ja voin vaan kuvitella ajamista ruuhkassa sellaisella kotelolla
Eli jos joku tuollaista koteloa muokkaa, niin ei kannata kaasuläpän alapuolelta jyrsiä tai hioa tavaraa pois
Tosiaan, sen virheen ainakin tuon muokatun kotelon kanssa tein, että otin sitä tavaraa pois kaasuläpän alapuolelta. Normaalilla ajolla, moottorin käytös oli aika suoraan sanottuna helvetillistä ja voin vaan kuvitella ajamista ruuhkassa sellaisella kotelolla
Eli jos joku tuollaista koteloa muokkaa, niin ei kannata kaasuläpän alapuolelta jyrsiä tai hioa tavaraa pois
Re: X20XEV vakion kaasuläppäkotelon muokkaus | kotelo on kiinni!
joo katto ny yleismittarilla meneekö se kaasuläpän-asennontunnistin kiinni.
vaikka sitä olisi kuinka kairattu ylä ja alapuolelta niin kyllä se pitäs mennä moottorijarrutukselle ihan normaalisti kun läppä on kiinni/tunnistin 0-asennossa.tai sitten se on väärässä asennossa.
vaikka sitä olisi kuinka kairattu ylä ja alapuolelta niin kyllä se pitäs mennä moottorijarrutukselle ihan normaalisti kun läppä on kiinni/tunnistin 0-asennossa.tai sitten se on väärässä asennossa.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: X20XEV vakion kaasuläppäkotelon muokkaus
Eilen muistui mieleen, että olihan meilläkin vähän tuollaista ongelmaa aluksi. Ilmeisti ECU kuitenkin sopeutui, koska oireet loppuivat vähän ajan kuluttua.jeppe jääkarhu kirjoitti: Miinukset:
- kaasua saa todella hellästi painella ja siltikin meno tuntuu nykivältä, vähän sellaiselta on / off -meiningiltä
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Re: X20XEV vakion kaasuläppäkotelon muokkaus | kotelo on kiinni!
Kysymystä pukkaa, eli mitenkä tuo kotelo nyt pitää muokata että noita tyhjäkäynti ongelmia ei tule, vai tuleeko niitä joka tapauksessa? Juken sanoi tuolla aikaisemmin, että läpän alapuolelta ei kannata jyrsiä tavaraa pois, mutta eikös jeppe juuri tehnyt sen? Olisiko tämä vaikuttanut siihen tyhjäkäyntiin? Kuinkas v..tumainen ajettava tuosta nyt sitten niinkuin käytännössä tulee tuossa tyhjäkäynnin tuntumassa, jos tuon kotelon muokkaa? Ei kyllä kiinnosta yhtään ajaa sellaisella japanilais-tyylisellä autolla, että 2000 kiekkaa ennenku pystyy hallittemaan auton siirtelyä.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Re: X20XEV vakion kaasuläppäkotelon muokkaus | kotelo on kiinni!
pamautetaas vanha aihe sen verran framille, vaikkei nyt muokkaukseen sinällään liity. Muttet kuinkas paljon toi läppä saa "kusta" läpi. Omassa siis täysin vakiokuntoisessa läpässä kun on rakoa joku puoli milliä kotelon sisäseinämään kun läppä on tietenkin kiinni. Normi pierburg-toleranssia?
Re:
Käyppä jossain putkiliikkeessä. Sielt hommaat jonku letkuliittimin varustetun palloventtiilin. Tai toinen on et pyydät rakentamaan "ballofix" venttiilistä letkuliittimin varustetun!jeppe jääkarhu kirjoitti:Noniin, kaasuläppäkotelo alkaa olla jäähdytysnestekierron ratkaisua vaille valmis.
Kaasuläpän akselin sai kohtuullisen ohueksi ilman että tarvitsee pelätä sen katkeamista. Läpän normaalien ruuvien tilalle laitoin senkkikantaiset ruuvit, jotka vielä hioin akselin kanssa samaan muotoon.
Mitä tuolle kaasuläpän lämmitykselle keksisi? Kattelin hiukan, että toinen noista kaasuläppäkotelolle tulevista jäähdytysnesteletkuista tulee / menee sylinterikanteen ja toinen katoaa jonnekin imusarjan alle. Tuon vuoksi tulin siihen tulokseen, ettei nestekiertoa varmaan kannatakaan toteuttaa siten, että lämpimille keleille katkaisisi kaasuläppäkotelolle tulevan nestekierron kokonaan. Täytyy varmaan jonkinlainen ohitus tehdä tuohon...eli joku kolmitieventtiili, millä saisi ohjattua talvisin nesteen kiertämään kaasuläppäkotelon kautta ja kesäisin ohittamaan kaasuläppäkotelon...